Digitaal-Werven Event
The C-suite edition
The C-suite edition
In 1 dag meer dan 25 top sprekers.
Een dag boordevol inspiratie over werving en selectie voor de corporate recruiter.
Digitaal-Werven is voor mij het event geweest dat mij van de overtuiging “recruitment betreft vervullen van vacatures” heeft doen omslaan naar de overtuiging “rondom recruitment zit een hele grote interessante wereld die raakt aan je gehele HR- of zelfs organisatiebeleid”. Het heeft voor jaren mijn koers binnen mijn werk bepaald. Met veel mooie praktijkcasuïstiek ga ik altijd geïnspireerd de deur uit.
9:30 ontvangst
10.00 opening door dagvoorzitter Babette Naglé
10:15 Hoe kijkt de C-suite naar de arbeidsmarkt?
Jeroen Cornelissen – CIO Transavia
Hoe kijkt men vanuit de raad van bestuur naar de arbeidsmarkt op dit moment?
Wat verwacht de raad van bestuur van hun recruiters in deze arbeidsmarkt?
En wat is de human capital strategie op IT gebied van Transavia? CIO Jeroen Cornelissen vertelt je er alles over.
10:45: Hoe Schiphol de personeelsproblemen heeft opgelost
Natasja Freijer – Manager Recruitment en Arbeidsmarktcommunicatie Schiphol & Alice Zeijlmaker – Projectmanager Arbeidscommunicatie Schiphol
In 2022 was Schiphol Group regelmatig in het nieuws en niet altijd in positieve zin. Tekort aan personeel op een aantal fronten in de sector zorgde voor grote problemen voor reizigers. Met een grootschalige campagne en samenwerking met onze partners om dit op korte termijn op te lossen behaalde Schiphol Group eerder dit jaar zelfs een Werf& award.
In deze talk zullen Natasja en Alice van Schiphol Group zich echter focussen op het geheel opstarten van Recruitment en Arbeidsmarktcommunicatie voor Schiphol Group zelf. Kort na corona, een periode waarin Schiphol Group van weinig vluchten in korte tijd naar een recordaantal vluchten ging. Hoe richt je je organisatie in na een vacaturestop? Hoe ga je van 0 naar meer dan 1000 vacatures, wetende dat je Employer Brand een klap heeft gehad en de arbeidsmarkt krapper is dan ooit? Natasja en Alice nemen je mee in de uitdagingen die dit met zich mee bracht tot waar Schiphol Group nu staat.
11.15 Pauze
1. Hoe toekomstige leiders A.I. inzetten om top performers te identificeren.
Bart van Linder – HR Directeur Heliox
Heliox biedt laadoplossingen van wereldklasse en slimme energiebeheeroplossingen die op maat zijn gemaakt en schaalbaar zijn binnen een snel veranderend e-mobiliteitslandschap.
Als marktleider in e-mobiliteit groeide Heliox de afgelopen jaren uit van een scale-up naar een gevestigde naam met snelle laadsystemen in meer dan 100 steden. Heliox’ dynamische cultuur, snelle wereldwijde expansie en toewijding om impact en groei te stimuleren, inspireert ons om geavanceerde tools, technologieën en methoden te omarmen bij werving, selectie en teamontwikkeling.
2. Slimme werving zonder hoge kosten: De geheimen van een data-gedreven strategie
3. NN Group – verleiden van talent met je Employer Brand
Charlotte Trommelen – Employer Branding manager @ NN Group
Deze sessie is vol!
De kandidaat laat zich niet meer verleiden door alleen de vacature maar wel door je werkgeversmerk. Een kandidaat is benieuwd naar werkomgeving en -cultuur. Wij weten inmiddels dat een kandidaat tot wel 3x sneller solliciteert op een openstaande vacature wanneer ze zich eerst hebben kunnen matchen en identificeren met ons werkgeversmerk. In deze break-out gaan we in op hoe wij dit als NN Group aanpakken, daarbij gebruikmakend van Recruitment Leads van CompanyMatch.
4. Talkshow referral cases in de praktijk met Heleen Stoevelaar van The Referral Company
Deze sessie is vol!
In deze talkshow praat Heleen Stoevelaar met Renske van Duivenbode van ProRail en Lianne Bos van Lidl over referral cases. Hoe pakken ze het aan? Wat zijn de do’s en don’ts van hun referral programma. Welke successen boeken ze en lessen hebben ze geleerd?
1. De Toekomst van Employer Branding: Data & AI
Jari Kloppenburg, Strategy Director @ SteamTalmark
Chris Pfaff, Data Science Engineer @ SteamTalmark
Stel je een employer branding strategie voor die perfect is afgestemd dankzij AI en data uit diverse bronnen. Met ervaringen uit de praktijk en methoden om branding meetbaar te maken, onthullen we hoe datagedreven benaderingen de recruitmentwereld transformeren.
2. Selecteren op kandidaten die je brand values uitdragen
Anne van Ginkel – Corporate recruiter @ RAI Amsterdam
De Rai heeft als live event locatie in de pandemie natuurlijk enorme klappen gehad en moeten reorganiseren. En toen de deuren weer open gingen moest er enorm opgeschaald worden en moesten er meer dan 100 vacatures vervuld worden in minder dan een jaar tijd. Hoe vervul je in zo’n korte tijd zoveel vacatures en zorg je wel dat al deze mensen je brand values uitdragen? In deze sessie leer je over de recruitment achtbaan en de learnings van snel opschalen.
3. Succesvol werven in de zorg
Ilse van Steen – Recruitment Adviseur @ Radboudumc
Deze sessie is vol!
Verpleegkundigen zijn niet aan te slepen, toch heeft het Radboudumc hier weinig moeite mee. Hun geheim, continu bezig zijn met werven, ook als je misschien even niemand zoekt met dat specialisme. Het opbouwen van een talentpool en zorgen voor een sterk regionaal werkgeversmerk.
Hoe ze dat doen en tot welke successen dit leidt hoor je in deze break out.
4. Talkshow Videorecruitment
In deze talkshow zal een Sandhna Cintoe van Cammio Video recruitment in gesprek gaan met twee corporates over het inzetten van video voor recruitment.
1. Van werkenbij-site naar brandstore: 5 tips voor een betere candidate experience
Luc Haen
Hoofd Sectie Online Media, Afdeling Arbeidsmarkt-communicatie @ Ministerie van Defensie & Rene van der Kroon – Radancy
In deze breakout sessie word je meegenomen in het verhaal achter de grootste recruitmentsite van Nederland: werkenbijdefensie.nl. We kennen allemaal de campagnes van Defensie, maar hoe zorgt de organisatie ervoor dat al die aandacht ook converteert naar voldoende én kwalitatief goede sollicitanten?
Tevens krijg je 5 praktische tips waarmee je ook jouw recruitmentsite – en conversie – kunt verbeteren.
2. Programmatic advertising bij Rijkswaterstaat
Sjoerd Burger – Teamlead (innovatieve) recruitment @ Rijkswaterstaat
Rijkswaterstaat deelt haar succesvolle recruitmentproces met het grote publiek. Sjoerd neemt je mee in hoe zij op het juiste moment, de juiste doelgroep via het juiste kanaal bereiken, tegen de beste prijs. Kom meer te weten over hoe zij de beste kandidaten binnenhalen met programmatic jobmarketing.
3. Hoe bouw je een aantrekkelijk werkgeversmerk met een klein budget
Bryan Peereboom Head of Recruitment Benelux @ Wortell
We weten allemaal dat het belangrijk is om een aantrekkelijk werkgeversmerk te hebben. Dit is de manier waarop je potentiële kandidaten laat zien dat je een geweldige plek bent om te werken. Maar wat als je een klein budget hebt? Is het dan nog steeds mogelijk om een aantrekkelijk werkgeversmerk te bouwen? Het antwoord is ja! Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om een aantrekkelijk werkgeversmerk te bouwen, zelfs als je geen groot budget hebt. In deze presentatie deel ik 8 praktische tips om een aantrekkelijk werkgeversmerk te bouwen.
4. Talkshow inclusief leiderschap met Bernice Feller-Thijm van JustB.
Deze sessie is vol!
In deze talkshow praat Bernice Feller-Thijm met Paul Stevens van Menzis en Shalini Poiesz van de Gemeente Amsterdam over de invloed van inclusief leiderschap op een veilige werkomgeving. Hoe kan jij als leider zo inclusief mogelijk zijn? Welk onbewuste gedrag kan leiden tot een gevoel van onveiligheid? Welk gedrag kan je bewust inzetten, zodat je je medewerkers een gevoel van veiligheid geeft? Hoe schakel je tussen jezelf, je team en wat de organisatie van je vraagt als het gaat om inclusieve werkvloer?
1. Werk vanuit je talent (solliciteren zonder brief en cv)
Catherine Bolger &
Pamela de Man
Manager HRM & corporate recruiter @ ’s Heeren Loo
2. Slim adverteren
Bill Boorman – onafhankelijk recruitment expert
Deze sessie is vol!
3. AI in de Candidate Journey
Lonneke Schagen – Eelman- Manager recruitment @ DHL Express
Deze sessie is vol!
Ontdek hoe DHL Express generative en conversational AI gebruikt om recruitment efficiënter te maken. In deze talk laten we je zien hoe AI gedreven chat technologie je helpt grote volumes kandidaten snel en efficiënt te verwerken met een positieve candidate experience. Van het beantwoorden van vragen, het pre-screenen van kandidaten tot het boeken van gesprekken, het kan allemaal al met conversational AI. Efficiënt, schaalbaar en laagdrempelig.
4. Talkshow Scale up hiring met Ingeborg van Harten van 7People
1. Met slimme innovatie bespaart KBC tonnen per jaar op recruitment
Dr. Frank Stumpe
Senior HR innovation officer @ KBC bank & verzekeringen
Ruim een jaar na het lanceren van hun nieuwe Talent Acquisition Platform kijkt KBC zeer tevreden terug. Het platform laat recruiters en hiring managers toe om sneller, makkelijker en efficiënter nieuwe kandidaten te werven.
Het is bovendien een stuk kost-efficiënter dan tevoren en ook de kandidaat heeft een veel aangenamere ‘recruitment experience’.
Hoe het systeem werkt en wat ze geleerd hebben leer je in deze workshop.
2. Hoe blijf je succesvol met recruitment marketing zonder third party cookies?
Rutger Groot – Operations Director & Malique Steenbrink – Employer Branding Specialist bij Brandmannen
voor veel organisaties een grote uitdaging met alle veranderende wet- & regelgeving. Draait jouw werkenbij-website bijvoorbeeld al op GA4? Ben je AVG-proof? Weet je welke kanalen bijdragen aan het werven van kandidaten en bijdragen aan daadwerkelijke sollicitaties? Meet je alle recruitment ‘events’ die je inzicht geven in je funnel? En wat heeft festival Lowlands te maken met cookieless recruiten? Je komt het allemaal te weten tijdens onze break-out.
3. Ontwikkel je eigen IT’ers
Merel Labadie-Koning
Human capital developer @ Transavia
4. Talkshow Werven voor de overheid met Richard Resida, podcast host en recruiter bij Provincie Noord Holland
Deze sessie is vol!
In deze talkshow praat Richard Resida met Eric Moningka van O&P Rijk en Sevim Cizmeli van de provincie Noord Holland over het werven voor overheden. Of je nu werft voor de rijksoverheid, een gemeente, provincie of ZBO, het zijn unieke organisaties die hun eigen uitdagingen met zich meebrengen. Leer van deze ervaren recruitmentspecialisten de manieren waarop ze met die uitdagingen omgaan.
15:10 Power to the People
Bill Boorman – Board member and advisor for TA start-ups
In the new reality, where demographics tell us the talent shortage will be here to stay, Talent Acquisition needs to rethink it’s entire strategy. Talent Acquisition needs to start working closer with L&D and enable genuine Talent Management. How do you do this? What organisations are showing us the way on this? In his talk Bill will share his extensive knowledge from all over the world.
This talk will be in English
15:30 Ontdek de toekomst van Candidate Experience
Toby Dijs – Adviseur Arbeidsmarkt Marketing, Sophie Grandia – Specialist Arbeidsmarkt Marketing @ Achmea & Marieke Wehner – Floyd & Hamilton
Ontdek de toekomst van Candidate Experience. Duik in een reis van traditioneel naar buitengewoon terwijl we samen de candidate experience herdefiniëren. Van Achmea’s inspirerende slogan tot gamification als cruciaal element, we onthullen de essentie van een holistische beleving. Ervaar niet alleen journeys, maar de emoties erachter. Ontdek het ontwerp en de visie achter onze website en werp een blik op onze spannende projecten voor de toekomst. Een reis vol verwondering wacht op je!
15:50 The Candidate Journey
Miranda Brandwijk & Ruth Ruigrok – VodafoneZiggo
Hoe stel je de kandidaat echt centraal bij een grote organisatie als VodafoneZiggo? Hoe is de reis verlopen die in 2022 eindigde met o.a. de Digitaal-Werven award? Welke learnings hebben we geleerd en vooral: wat is het resultaat van de kandidaat echt centraal zetten?
16:10 C-level with a Talent background
Jessica Zwaan – COO Whereby
This talk will be in English
16:30 Presentatie onderzoek en uitreiking Digitaal-Werven award
Bas van de Haterd – Digitaal-Werven
16:50 Borrel
Interessante sprekers, afwisselende onderwerpen die de recruitment ontwikkelingen volgen en verder gaan dan alleen werving & selectie. Met veel plezier bezoek ik Digitaal-Werven en laat me inspireren door praktijkvoorbeelden en vakgenoten.
Ik bezoek al jaren met plezier het event. Naast alle inhoudelijke sessies die mij altijd weer voorzien van nieuwe inspiratie is het ook een ideaal moment om de Nederlandse Recruitment & Employer Brand industrie weer eens te spreken en bij elkaar te zien.
Heb je nog vragen? Bekijk de FAQ
Ticket voor (tech) leveranciers
die niet sponsoren
(2x normale prijs): € 798