Event

 

Digitaal-Werven 2020 is vanwege de Corona maatregelen een Digitaal Event

 

Vanaf 27 oktober zullen per dag 2 of 3 sessies ’s ochtends online komen. ’s middags is er een panel annex Q&A sessie met de sprekers. 

Het digitale event is gratis toegankelijk voor iedereen die zich registreert. 

Sessies

The data driven candidate journey 

Mirjam Stoffels: Online Marketing Consultant & Marion Vraets – Regional Service Manager Adecco

 
Hoe data helpt bij een soepele en prettige reis van jouw ideale kandidaat naar zijn plek van bestemming: jouw baan! 
 
 

Conversie optimalisatie in recruitment

Wilbert Pot – conversie optimalisatie expert

Wilbert is conversie specialist en zal zijn lessen delen hoe je met eenvoudige verbeteringen meer rendement uit je wervingssite kan halen en hoe je de eerste stappen zet naar data driven recruitment.

Beter en leuker werven met Scenariotests en Werkpleksimulaties

Fadoua Kieliszczyk – el Jaouhari, Werving & selectie Transavia

Fadoua is verantwoordelijk voor de werving en selectie van cabin attendant binnen Transavia. Ze vliegt ook zelf nog als purser waardoor ze kan zien hoe nieuw aangenomen cabin attendants functioneren in hun nieuwe werkkring. In haar sessie gaat ze in op:

  • Het waarom van simulaties in de Werving & Selectie.
  • Hoe simulaties kunnen bijdragen aan een beter W&S traject
  • De resultaten van deze manier van werven

Case study: Het nieuwe employer brand en de nieuwe careersite van Essent

Veronique Oonk – Strategisch Adviseur Employer Branding & Recruitment Marketing bij Essent 

 

Eerlijk en onbevooroordeeld selecteren

Ivo Winkes – Partner bij LTP

Kan een robot eerlijker een gesprek voeren dan een mens? Kan LTP’s robot Sigmund zonder vooroordelen de persoonlijkheid van een kandidaat in kaart brengen en succes in een functie voorspellen? In deze break out vertelt Ivo je alles over de ontwikkelingen van Sigmund en de mogelijkheden die ‘robot recruitment’ heeft.

Gamend MBO technici werven

Olaf Lemmens, Marketing manager Play to Work

Olaf zal je meenemen in de cases van Play To Work om middels games technisch MBO personeel te werven. Hij zal o.a. spreken over:

  • Innovatief technisch personeel werven
  • Marketing recruitment met tips & tricks
  • Hoe softskills waarde toe voegen aan het sourcen en de match
  • Hoe je gamification hierbij kan gebruiken

Het rendement van een award winning recruitmentsite

Daphne van der Sprong – Manager Recruitment Marketing NS 

NS won vorig jaar de Digitaal-Werven award voor de beste digitale sollicitatie-ervaring. Daphne vertelt je in deze sessie hoe dat tot stand is gekomen en wat het rendement van een award winning website is. 

Resultaten van Employer branding

Marco Dalmeijer – Teamleader Employer Branding & Employee Engagement bij Lidl Nederland 

Lidl had in 2019 als één van de eerste organisaties van Nederland een cross over met marketing, waarbij bekende Nederlander Beau van Erven Dorens ook in hun Employer branding spotjes fungeerde. Marco vertelt je in deze sessie hoe dat tot stand gekomen is en wat het resultaat daarvan was. 

Next level analytics: Talent Intelligence

Marlieke Pols – Talent Intelligence @ Philips

Talent Intelligence is next level. Het gaat verder dan data analytics en combineert interne met externe datastromen. Bij Philips adviseert de Talent Intelligence unit de organisatie op strategisch niveau rondom alle vraagstukken die betrekking hebben op talent. 

Hoe je met één master-recruitmentsite 7 Employer Brands in de markt zet

Anke Reusken – Manager Recruitment & Employer Branding – AS Watson BeNeLux (Kruidvat / Trekpleister)

Monique van den Brink -Employer Brand Specialist – AS Watson BeNeLux (Kruidvat / Trekpleister)

A.S. Watson Benelux is het bedrijf achter bekende merken als Kruidvat/Trekpleister/ICI PARIS XL. Jaarlijks hebben deze formules te maken met een groot aantal sollicitanten binnen verschillende doelgroepen. Anke & Monique nemen je mee in de keuzes en ontwikkeling van de nieuwe Recruitmentwebsites én Employer Branding van deze 7 (!) formules. 

Skillsbased matching: innovatieve technologie voor flexibelere werving en selectie

Jaap Jan van Assen –  eelloo

Vraag naar en aanbod van werk heel snel kan veranderen. Dat is al tijden zo, maar sinds Corona nog sterker het geval. Dit vraagt om innovatieve, meer flexibele vormen van werving en selectie. Jaap Jan neemt je mee in concrete voorbeelden die hier op inspelen. Initiatieven vanuit grote werkgevers, regio’s en sectoren die het talent van mensen centraal stellen. Matching op basis van skills en talent in plaats van CV om te zorgen voor meer flexibiliteit.

  • Hoe werkt deze technologie en benadering?
  • Hoe wordt deze op verschillende plekken ingezet?
  • Wat zijn de ervaringen?

You work for WE, WE work for you!

Kim Middelweerd – Head of Recruitment & Employer Branding – WE Fashion

Dankzij de vernieuwde inrichting van de website kan WE Fashion zich nog beter tonen als werkgever die investeert in het ontwikkelen/opleiden van medewerkers. Ook het inrichten van een conversie gerichte chatnavigatie, voorkomt dat de kandidaat langdurig op de site navigeert zonder resultaat. Alles voor een optimale candidate journey.

Een dynamische vacaturepagina met een unieke candidate experience per vacature

Hanneke van der Heijden – Sr. Employer Brand manager Eneco

Eneco laat zien hoe een optimale vacaturepagina eruit moet zien doordat deze iedere keer weer uniek is. Geholpen door het inzetten van een slim CMS, die op basis van dynamische vacature data uit het CMS, de content op de vacaturepagina verrijkt. Zo ontstaat een unieke vacaturepagina, die daadwerkelijk gericht is op de specifieke persona die gezocht wordt. 

Efficiënter sourcen

Aron Schilder – CEO Recruit Robin

Sourcen is tijdsintensief, maar het kan met behulp van moderne technologie aan slimmer. Hoe zet je dat in en vooral: hoe bouw je daar een efficient proces omheen. Dus hoe maak je van sourcing een kanaal dat werkt zoals advertising?

Het geheim van verleiden op de arbeidsmarkt

Eric van Bourgonje – CEO Jobsrepublic

De meeste mensen die interesse hebben in jouw organisatie solliciteren niet. Mensen hebben van nature een hekel aan solliciteren en dat weerhoudt vooral de beste kandidaten van reageren. Ontdek in deze sessie hoe jij het gedrag van bezoekers kunt sturen. Hoe je de motivatie van geïnteresseerde kandidaten verhoogt, hoe je verborgen obstakels wegneemt en hoe je jouw aanbod onweerstaanbaar maakt voor jouw droomkandidaten.

Gratis digitale entree

mede mogelijk gemaakt door

Meld je nu aan

 

Hoofdsponsor

Sponsoren