Digitaal-Werven Event

Blue collar vs White collar werving 

 

15 oktober 2024

Locatie: Flint Theater Amersfoorst

In 1 dag meer dan 30 top sprekers.

Alles over de laatste ontwikkelingen in Recruitment, Employer Branding, Recruitment Marketing en selectie.

Lotte Kok – Adviseur arbeidsmarktcommunicatie in zorg & techniek

Digitaal-Werven is voor mij het event geweest dat mij van de overtuiging “recruitment betreft vervullen van vacatures” heeft doen omslaan naar de overtuiging “rondom recruitment zit een hele grote interessante wereld die raakt aan je gehele HR- of zelfs organisatiebeleid”. Het heeft voor jaren mijn koers binnen mijn werk bepaald. Met veel mooie praktijkcasuïstiek ga ik altijd geïnspireerd de deur uit.

Programma

9:30 ontvangst

10.00 opening door dagvoorzitter Babette Naglé

10:15 Quick wins en big wins voor je recruitmentsite

Bas van de Haterd – Digitaal-Werven

Digitaal-Werven onderzoekt al 18 jaar alle corporate recruitmentsites van Nederland. In deze keynote neemt Bas je mee in de resultaten van het onderzoek van 2024 en de lessen die hieruit getrokken kunnen worden. Wat gaat goed? Wat kan beter? Wat zijn goede voorbeelden? Sommige eenvoudig toe te passen, andere een grotere uitdaging. 

10:35: Solliciteren met je bestie. Hoe een vrijdagmiddagidee uitgroeide tot een onweerstaanbare candidate journey voor bijbaners.

Anke Reusken – Manager Employer Branding AS Watson Europe
Gwendolyn Warrens – Employer branding specialist @ AS Watson

Hoe werf je in deze zeer uitdagende markt bijbaners? AS Watson, bekend van Kruidvat, Trekpleister en ICI PARIS XL heeft een unieke aanpak gekozen om tieners samen te laten solliciteren. Want solliciteren is eng, zeker voor je eerste bijbaantje, op je 14e of 15e. Niet alleen verlaag je op deze manier de angst van de ene persoon die solliciteert, ook zorg je meteen voor meer aanwas.

Hoe de campagne tot stand is gekomen, hoe dit een intergraal geheel is gemaakt en welke stappen in de website en de rest van de techniek zijn gezet, maar vooral ook: het resultaat hoor je in deze keynote van Anke en Gwendolyn.

10.55 Pauze

 

11:25 Break out ronde 1

1. Talkshow: Employer Branding

TBA

 

2. Securitas | Unleashing the true power of referrals
Emma Visser – Manager Recruitment & Arbeidsmarktstrategie @ Securitas & Thijs Visser – Thijs Visser – Co-Founder & CCO @ Cruit

 
Hoe optimaliseer je referral recruitment anno 2024? Emma vertelt waar ze vandaan komen en samen met Thijs Visser (Cruit) hoe ze van medewerkers de belangrijkste bron van kandidaten wil maken. Welke rol speelt technologie hierin? Hoe zorg je voor engagement onder je medewerkers? Wat zijn de valkuilen en de kansen? 
 
 

3. Slimmer selecteren met AI

TBA

 

4. Talkshow Samenwerken met Recruitment Tech Start-ups
Hans Mangelschots – HRtoolz.online

In deze talkshow gaat de Vlaamse HR tech expert in gesprek met twee corporates over het samenwerken met Recruitment tech start-ups. Hoe selecteer je een relatief jonge leverancier? Waar moet je rekening mee houden als het gaat om de implementatie? Hoe dek je de risico’s af als de partij het toch niet overleeft? 

11.45 Wissel

11:50 Break out ronde 2

1. Talkshow: AI in je ATS. Feiten en fabels
Leon Buijsman – Ubeeo

De moeilijkste vraag van het afgelopen jaar. Moet je AI in je ATS hebben? Sommige mensen geloven dat jet alles gaat veranderen, andere vinden het doodeng en willen het niet. Genoeg om over te praten dus.

Samen met twee klanten gaat Leon in deze talkshow in gesprek over hun overwegingen om het wel of niet te willen en wat ze wel of niet verwachten van de mogelijkheden. Een praktische kijk op de feiten, de fabels, de hype en de kansen die AI gaat bieden in ons vakgebied.

 

2. The end of the World (as we know it)
Loes Quinten HR Manager Transport Services @ PostNL & Rianne Jelema (Scotty AI)

Ooit gedacht het einde van de wereld te zien? Of dat dove mensen weer kunnen horen? Blinde mensen kunnen zien? zelfrijdende auto’s? Nee? Wij ook niet, maar toch is dit de realiteit. De wereld veranderd op een ongekende snelheid en AI is gearriveerd. Het zal veel industrieën voorgoed veranderen en Talent Acquistion hoort daarbij. 

Een voorbeeld hiervan is Charlie, Scotty AI’s tweelingbroer bij PostNL. Leer in deze sessie hoe PostNL de AI revolutie omarmt. Sinds de implementatie van Charlie heeft PostNL enorme verbeteringen gezien in hires, een gestroomlijnd proces en de candidate-experience. 

3. Bias in recruitment
(en wat je er aan kan doen)
Champal Gijzen – TA Audit Institute

Onbewuste bias kan op allerlei manieren je selectieprocessen insluipen. Onbedoeld en vooral ongewenst, want je wilt toch dat de beste persoon de baan krijgt?

En toch zien we al jaren dat oudere werknemers, mensen met een migratieachtergrond en op sommige functies vrouwen met dezelfde kwalificaties minder aangenomen worden. In deze sessie neemt Champal Gijzen je mee in welke vormen van bias er zijn, de verschillende plekken waar bias onbewust in je proces kan sluipen, wat je er aan kan doen om dit te veranderen en hij laat de waarde bias free hiring zien die veel verder gaat dan het recruitmentproces.

4. Talkshow Trends in Employer Branding
Marco Dalmeijer

In deze talkshow gaat Marco Dalmeijer met twee Employer branding experts in gesprek over de trends en ontwikkelingen die momenteel hot zijn in de wereld van Employer Branding. 

12.10 Wissel

12:15 Break out ronde 3

1. Talkshow: Skills based hiring met AI
Laurens Waling – Chief evangalist @ 8Vance

Laurens Waling van 8vance interviewt twee recruitmentmanagers over de kansen en bedreigingen van AI in recruitment. Hoe kun je ervoor zorgen dat AI voor je werkt? Waar liggen de risico’s op de loer? Kun je nog zonder AI je werk goed en eerlijk doen? Waar moet je AI vooral niet inzetten en hoe zorg je voor mitigerende maatregelen? Hoe neem je medewerkers mee? 
 
In deze talkshow interviewt Laurens Waling van 8vance twee recruitmentmanagers over de kansen en risico’s die zij zien en over hun aanpak om deze innovatie te omarmen. 

2. Hoe we met een salaris calculator de kwaliteit van onze sollicitanten hebben verhoogd
René Drummen – Lead Recruitment landing pages @ Just Eat Takeaway & Michael Angelo Meyer – Founder @ El Nino

In deze workshop delen we hoe we bij JustEatTakeaway de salariscalculator van concept tot eindresultaat hebben ontwikkeld. Het eindresultaat hebben we ingezet om de kwaliteit van onze koerier sollicitanten over alle landen te verhogen. De focus was niet meer op het genereren van zoveel mogelijk leads, maar juist de kwaliteit van de leads te verhogen. Zo kunnen de JustEatTakeaway recruitment teams minder tijd verspillen bij het aannemen van de juiste kandidaten.

3. Case study: effectief selecteren

4. Talkshow TBA

12.35 Lunch

13:30 Break out ronde 4

1. Hoe AI recruitment menselijker maakt

 

2. Maximaliseer efficiëntie met AI: Grenzeloos succes bij Oranjegroep
Fred Baird, Marketing & Recruitment Manager Oranjegroep & Niels Tukker, CEO Recrubo

Ontdek hoe Oranjegroep maandelijks duizenden kandidaten uit verschillende Europese landen behandelt met slechts 3 recruiters, door gebruik te maken van Conversational AI.

3. Case study TBA

4. Talkshow Assessment inzetten bij blue collar workers?
Karim Akhlal – Founder & CEO Recrout

In deze talkshow praat Karim met Maarten Bos van N-CV en een corporate recruitment manager over de voors- en tegens van het inzetten van assessments voor blue collar workers. Zijn er beroepen waar het meer of minder logisch is ze in te zetten? Waar in het proces zet je ze in? En waar moet je bij deze doelgroep specifiek rekening mee houden?

 

13.50 Wissel

13:55 Break out ronde 5

1. Case study eerlijke selectie

 

2. Ontdek de impactvolle Trends van Volumerecruitment
Eric van Bourgonje – specialist volumerecruitment – CEO van Jobsrepublic  en  viervoudig winnaar van de Werf& Award.

In 30 minuten leer jij de trends in volumerecruitment voor 2025. Eric geeft je waardevolle inzichten en praktijkvoorbeelden die je helpen jouw recruitmentstrategie naar een hoger niveau te tillen. Na deze sessie weet je precies hoe je de beste talenten aantrekt en zo de concurrentie voorblijft.

In 2023 ontving het team van Jobsrepublic de award voor de beste recruimentcase voor het werven van 1800 beveiligers voor Schiphol Airport in slechts 6 maanden tijd.

3. TBA

 

4. Talkshow TBA

14.15 Wissel

14:20 Break out ronde 6

1. When global meets local: het verhaal achter de nieuwe recruitmentsite van ING

Martijn Feikens – Global Head of Recruitment and Learning operations ING & René van der Kroon – Strategy & Creative Director Radancy Nederland

Een nieuwe recruitmentsite betekent vaak een omvangrijk en complex proces. Het ontwikkelen van één global recruitmentsite die 15 verschillende sites vervangt, legt die lat nog een stuk hoger. Hoe creëer je een uniforme uitstraling met ruimte voor de lokale identiteit? Hoe ga je om met verschillende talen en wisselende expertisegebieden per land? Hoe koppel je meerdere nationale ATS’en aan je recruitment platform? En hoe ontwikkel je een contentplan voor bijna 500 pagina’s? 

Martijn en René nemen je mee langs de milestones die ze aflegden op hun gezamenlijke reis naar de nieuwe corporate recruitmentsite van ING.

2. Case study TBA

3. Werving van conducteurs en machinisten; volume Recruitment bij NS
Claudia Zwitser – Hoofd Recruitment en Employer Branding bij NS

Om de dienstregeling te kunnen rijden blijven veel conducteurs en machinisten nodig. Functies die een groot deel van Nederland kan vervullen en toch ook weer niet. De doelgroep is groot en tegelijkertijd blijft de uitdaging dat ook. In 2023 wierf NS Recruitment 1400 nieuwe conducteurs en machinisten die ze de titel van meest invloedrijke Recruitment team opleverde. Een kijkje in de keuken van hoe NS Recruitment dit heeft aangepakt en ook in de uitdagingen die de markt en de vacature vraag vandaag de dag met zich mee blijft brengen en hoe NS hiermee om gaat. 

4. Talkshow TBA

14:40 Pauze

15:10 Keynote 3: TBA

15:30 Het combineren van volume en specialisme werving onder één dak
Kirsten Smits –  van Heugten 
Manager Recruitment & Employer branding @ Jumbo

Vorig jaar won Jumbo de Digitaal-Werven award onder meer omdat hun website een uitstekende balans weet te vinden tussen het werven van bijbaners en andere hoog volume functies in de winkels en de specialisten voor het hoofdkantoor. Kirsten verteld in deze talk how ze de balans tussen die twee in evenwicht houdt, zowel in de werving als in de selectie. 

15:50 Data gedreven high volume recruitment 
Jeroen Klerkx – Recruitment Lead International @Picnic

Stap binnen in de wereld van datagedreven recruitment excellence! Jeroen van Picnic Technologies leidt je door een fascinerende reis van procesoptimalisatie. Ontdek hoe ze bij Picnic kandidaten aantrekken, de gehele funnel optimaliseren, unieke kansen identificeren en de impact van elk initiatief meten. Het resultaat: een krachtige funnel, kostenbesparing en lasergerichte focus!

16:10 uitreiking Digitaal-Werven award

16:30 Borrel

Mascha van Houten – Sr. adviseur werving & selectie Rechtbank Gelderland

Interessante sprekers, afwisselende onderwerpen die de recruitment ontwikkelingen volgen en verder gaan dan alleen werving & selectie. Met veel plezier bezoek ik Digitaal-Werven en laat me inspireren door praktijkvoorbeelden en vakgenoten.

Tijd tot event

 
 

Marco Dalmeijer – Freelance Employer Branding expert

Ik bezoek al jaren met plezier het event. Naast alle inhoudelijke sessies die mij altijd weer voorzien van nieuwe inspiratie is het ook een ideaal moment om de Nederlandse Recruitment & Employer Brand industrie weer eens te spreken en bij elkaar te zien.

Koop nu je kaartje

Heb je nog vragen? Bekijk de FAQ

Extreme Early Bird

Juli 2024

€ 329

Schrijf je nu in

Normaal tarief

14 – 30 september 2024

€ 419

Het kan goedkoper

Team ticket

Vanaf 4 personen

Fikse korting mogelijk

Neem contact op

Vendor ticket

Ticket voor (tech) leveranciers
die niet sponsoren
(2x normale prijs): € 838

Schrijf je in

Sponsoren

Terugblik naar 2023