Presentatie
Bezoekers
Tevreden bezoekers (%)

Op 1 november 2018 vindt voor de 12e keer het Digitaal-Werven event in Utrecht (Colour Kitchen Zuilen) plaats. Elk jaar geven (bijna) alle bezoekers aan iets geleerd te hebben. Dit jaar zal Digitaal-Werven wederom het beste van nationale bodem combineren met internationale topsprekers.

International morning (in het Engels)

9:00 Ontvangst

9:30 Opening door dagvoorzitter Ellen van Dieren – De Recruitment Trainer
Linkedin / Twitter

Dagvoorzitter Ellen van Dieren is een erkend en ervaren trainer op het gebied van recruitment. Doelgroepgericht werven, the candidate experience, vacatureteksten en video voor recruitment kennen geen geheimen voor haar.

 

9:45 The Candidate Experience @ Zalando
Chris Raw –
 Candidate experience & innovation lead @ Zalando
Linkedin / Twitter

Chris is bij Zalando in Berlijn verantwoordelijk voor de candidate experience en de innovatie van het talent acquisition team. Hij is de spil tussen de employer branding, recruitment en de people analytics teams. Hij zal in zijn lezing o.a. vertellen wat Zalando doet om de sollicitatie-ervaring te optimaliseren, waarbij ze o.a. een eigen app hebben gebouwd.

10.15 Social Recruitment in 2018
Johnny Campbell – CEO Social Talent
Linkedin / Twitter

Johnny is de co-founder en CEO van Social Talent, ’s wereld grootste online trainingsbureau op het gebied van recruitment. Johnny heeft het woord ‘Ninja’ geïntroduceerd in het recruitment vocabulaire, de meester van alle vechtsporten. Zijn trainingen zijn erop gericht recruiters de meester van alle (social) recruitmenttools te maken. In zijn lezing zal hij ingaan op de laatste ontwikkelingen op dit gebied en inzicht geven in meest effectieve tactieken m.b.t. social recruitment.

10.45 koffie

11.15 Recruitment Chatbots @ Facebook
Ondrej Prochazka – Tech sourcer @ Facebook
Linkedin

Ondrej is tech sourcer bij Facebook Europa. Hij is dus mede verantwoordelijk voor het werven van alle slimme developers die aan Facebook werken. Eén van de middelen die hij hiervoor inzet is een chatbot. Tijdens deze lezing zal hij o.a. zijn ervaringen met Chatbots voor recruitment bij Facebook delen.

11:45 Hire on talent, not skills
Marijn Beuker Hoofd Prestatie en Talentontwikkeling bij voetbalclub AZ
Linkedin

In de huidige krappe arbeidsmarkt is het vinden van de perfecte kandidaat lastig of ze zijn onbetaalbaar. Bij voetbalclubs is dat ook zo, daarom investeren veel Nederlandse clubs in hun jeugdopleiding. Hoe selecteer je op zo’n jonge leeftijd goed op het potentieel van een speler? Hoe weet je of iemand later in staat is om te leveren wat je van hen gaat vragen als ze dat nog niet eerder hebben kunnen laten zien? AZ kijkt met hulp van BrainsFirst o.a. naar hun cognitieve kwaliteiten. Hoe voetbalslim kan een speler worden en welke positie past bij zijn soort spelintelligentie?

12.15 Lunch

Een terugblik

Middag programma (in het Nederlands)

13:15 Case: Het rendement van hypertargeting
Marcel te Hennepe – HR Business partner @ I-Sec Schiphol
Linkedin
Stel je krijgt de opdracht om in zeer korte tijd meer dan 800 luchthavenbeveiligers te werven. Hoe pak je dat aan? I-SEC Schiphol koos voor een zeer doelgroepgerichte campagne via social media en wist iedere kandidaat met een op maat gemaakte boodschap te verleiden. Met deze case won I-SEC de Werf & Award voor beste recruitmentcase 2018.

13.30 Het effect van een award winning recruitmentsite
Robine de Graaf – Online Media Manager DuraVermeer
Linkedin / Twitter

In 2017 won Dura Vermeer de Digitaal-Werven award voor de beste digitale sollicitatie-ervaring. Hoe is Dura Vermeer daar gekomen en wat heeft een top site hen in 2018 gebracht?

14:00 Case: Het rendement van pre-selectie
Marco Leijenhorst, Manager Corporate Recruitment, Inhuur & Arbeidsmarkt Marketing
Linkedin / Twitter

Hoe zorgt Achmea ervoor om de juiste mensen aan te trekken en te selecteren in deze krappe arbeidsmarkt en geen kandidaten te verliezen in dit proces?
En hoe gebruikt Achmea data om steeds een betere match te maken bij toekomstige hires?

14:15 The Specsavers Green Club
Wouter van der Hoeven – Head of Country Recruitment Northern Europe @ Specsavers

Linkedin
/Twitter

Specsavers heeft een hele duidelijke hoofddoelgroep voor recruitment: opticiens, optometristen en audiciens.
Voor deze doelgroepen heeft Specsavers, met succes, een community opgezet: de green club. Hoe werkt dat? Een community bouwen voor recruitment doeleinden?

14:45 Case TBA

15:00 Energy break

15:30 Case: Het succes van continuous feedback
Albert Hoekstra – Teamlead recruitment @ ANWB
Linkedin / Twitter

Het doormeten van elke fase van de Candidate Journey geeft veel belangrijke informatie over behoeften, ervaringen en motivaties. In de huidige concurrerende arbeidsmarkt is het cruciaal om je proces continu te verbeteren. Daarbij is feedback van kandidaten en freelancers, maar ook van opdrachtgevers, onmisbaar.

15:45 Succesvol eigenzinnig IT’ers werven
Laurens van Leuven – Manager recruitment @ OGD ict diensten
Linkedin / Twitter

Actief in de als maar krapper wordende arbeidsmarkt voor ICT’ers is voor een groeiend, eigenzinnig en relatief onbekende werkgever als OGD ict-diensten een uitdaging. Laurens vertelt je hoe een eigenwijs clubje uit Delft met GIF’jes en Planeswalkers succesvol weet te zijn in een krappe arbeidsmarkt.

16:15 Case: Hoe lanceer je een nieuw werkgeversmerk als drie ziekenhuizen fuseren?
Michael Borst & Linda Huisinga-Snijders – Adviseurs Werving & Arbeidsmarktcommunicatie @ Haaglanden Medisch Centrum
Linkedin Michael / Linkedin Linda

Enkele jaren geleden gingen drie Haagse ziekenhuizen samen verder. Maar hoe bouw je dan een werkgeversmerk op? Linda en Michael laten het zien

16:30 Een optimale recruitmentsite
Bas van de Haterd – Digitaal-Werven
Linkedin / Twitter  

Al 12 jaar doet Digitaal-Werven onderzoek naar de beste recruitmentsites van Nederland. Hoe ziet een optimale recruitmentsite er uit? En waar kunnen de meeste organisaties volgens het onderzoek nog de meeste winst boeken?

17:00 Uitreiking award

17:15 Borrel

Tot een maand voor het event kunt u zich kosteloos afmelden, daarna kunt u zich enkel laten vervangen door een collega.

Inschrijven

Schrijf je nu in!

Extreeme vroegboekkorting

299 euro

#
  • Tot en met 30 april

Vroegboekkorting

349 euro

#
  • T/m 31 juli

Normale prijs

399 euro

#
  • Na 31 juli

Deelnemers

Ontmoet collega recruiters van o.a.

Partners