Digitaal-Werven Event
The Candidate Journey
The Candidate Journey
In 1 dag meer dan 25 top sprekers.
Een dag boordevol inspiratie over werving en selectie voor de corporate recruiter.
Digitaal-Werven is voor mij het event geweest dat mij van de overtuiging “recruitment betreft vervullen van vacatures” heeft doen omslaan naar de overtuiging “rondom recruitment zit een hele grote interessante wereld die raakt aan je gehele HR- of zelfs organisatiebeleid”. Het heeft voor jaren mijn koers binnen mijn werk bepaald. Met veel mooie praktijkcasuïstiek ga ik altijd geïnspireerd de deur uit.
9:30 ontvangst
10.00 opening door dagvoorzitter Babette Naglé
10:15 PostNL Recruitment, van efficiency naar beleving
Linsey van der Vliet & Robert Groenenboom
Employee Experience Expert & Hoofd recruitment PostNL
Het meten van de kandidaat- en medewerkersbeleving is niet meer weg te denken bij PostNL. Zeker in deze huidige arbeidsmarkt is het belangrijk om te weten hoe (potentiële) medewerkers PostNL ervaren als werkgever en wat daarin verbeterd kan of moet worden. We nemen je mee in onze reis naar een belevingsgericht HR. We vertellen over onze aanpak, resultaten, onze learnings én welke ambities we nog hebben.
10:45: De ruimte in met New York Pizza
Kasper Overtoom-Meijer- Head of Brand & Campaigns New York Pizza
Word meegenomen in de ontwikkeling en conceptie van één van de opvallendste recruitmentcampagnes van de laatste tijd: in de wervingsstrijd om de beste maaltijdbezorgers, beloont New York Pizza de pizzabezorger die 4 maanden lang de beste klanttevredenheidsresultaten laat zien, met een reis naar de ruimte. Een échte ruimtereis, in een echte raket, ja!
Wat waren de beweegredenen van NYP om deze campagne te starten? Hoe kwamen ze op het idee? Wie werken er mee aan de campagne? Hoe verliepen de gesprekken binnen het bedrijf? Hoe wordt de campagne praktisch uitgevoerd? En, belangrijk: wat zijn de resultaten van de campagne tot nu toe? In deze presentatie hoor je hoe het er achter én voor de schermen aan toe ging bij de totstandkoming van deze campagne.
11.15 Pauze
1. Hoe haalt FrieslandCampina de juiste krenten uit de pap?
Anne Lenters
Talent Scout & HR Manager bij FrieslandCampina
Nu het in deze markt nog moeilijker is om het juiste talent te vinden, is het belangrijk om nieuwe medewerkers te selecteren die ook bij je blijven en doorgroeien binnen je organisatie. FrieslandCampina Nederland vervult momenteel zo’n 100 vacatures per maand en doet dat met een strategie die verder gaat dan het vullen van een lege stoel. In deze presentatie vertellen ze hoe ze nieuw talent werven, selecteren en weten te behouden met een weldoordachte recruitment strategie.
2. Case study Employer Branding
TBA
3. Talkshow recruitment optimaliseren en doormeten met Monique ten Buur van Wervingskracht
In deze talkshow praat Monique ten Buur met 3 gasten over hoe je je recruitment(afdeling) naar een hoger plan tilt: waar je begint, aan welke knoppen je kunt draaien, hoe data je hierin gaat helpen en welke optimalisaties de meeste impact gaan hebben.
2. Case study advertising
TBA
3. Waarom je bij digitaal werven ook aan digitale fitheid moet denken
1. Case study referral recruitment
TBA
2. Case study selectie
TBA
3. Talkshow video recruiting met Sandhna Cintoe van Cammio
In deze talkshow praat host Sandhna Cintoe met 3 gasten over de voor- en nadelen van one way video interviews en de kritische succesfactoren.
1. Case study advertising
2. Podcasting als Employer Branding tool
Marco Dalmeijer
Global senior Employer Brand specialist (A.I.) – Just eat Takeaway
Hoe kan je podcasts inzetten als een Employer Brand tool? Wat komt er allemaal bij kijken? Hoe organiseer je het? En wat is de impact ervan? Bij Just Eat Takeaway zijn ze in 2022 begonnen met de WeareJet podcast en in deze sessie deelt Marco zijn learnings.
3. Vraag jij nog om motivatie en CV? Stop ermee!
Sanne Blokland
HR consultant bij Finext Control
In deze presentatie gaat Sanne dieper in op de reden tot het weglaten van een motivatiebrief en CV. Wat triggerde Finext dit te doen? En wat heeft het ze tot nu toe opgeleverd?
1. Hoe data KLM helpt om een van de favoriete werkgevers onder professionals te worden.
2. Case study trainee selectie
TBA
3. Talkshow referral recruitment met Heleen Stoevelaar van The Referral Company
In deze talkshow praat Heleen Stoevelaar met drie gasten over de kritische succes factoren en de do’s en don’ts van een referral programma.
1. Case study advertising
TBA
2. Hoe zet je recruitment marketing efficiënt in om moeilijke doelgroepen te bereiken en te overtuigen om voor jouw organisatie te komen werken!
Marcel Borst – Recruitmentmanager Bluetech Engineering
Kandidaten (starters) met een technische HBO opleiding zijn misschien wel de lastigste doelgroep in de arbeidsmarkt. Ze zijn schaars, ze zijn veeleisend en ze worden gemiddeld vijf keer per dag benaderd door recruiters! Hoe kan je deze doelgroep door middel van recruitment marketing aan je organisatie binden? Marcel deed uitgebreid onderzoek in de sector naar de acties en resultaten. Tijdens deze sessie krijg je alle informatie over de resultaten en hoe je deze doelgroep kan bereiken en verleiden.
3. Waar vind je ‘andere’ kandidaten?
Eugene van den Hemel & Lu Wie Hu-Peijster
15:40 The candidate journey: Meet&Seat
Annemarie Steenbeek en Sjoerd Burger
Teamlead Arbeidsmarktcommunicatie & Innovatieve recruitment @ Rijkswaterstaat
Sjoerd Burger en Annemarie Steenbeek nemen jullie graag mee in de case: The candidate journey: Meet&Seat.
Wisselen van baan doe je niet zomaar. Zeker niet als je kunt kiezen uit vele banen. Ingenieurs en IT-ers gaan doorgaans echt voor de inhoud en dan wil je precies weten waar je aan begint. Omdat Rijkswaterstaat begrijpt hoe belangrijk persoonlijk contact is, en dat techneuten nu eenmaal graag met andere techneuten praten, bieden we kandidaten de kans om laagdrempelig kennis te maken. Van expert tot expert.
16:00 De nieuwe corporate recruitmentsite van de NS
Adham Laamraoui & Karlien Donders
Product owner NS werkenbijsite & directeur Floyd & Hamilton
Werving van nieuwe medewerkers bij NS is belangrijk om Nederland duurzaam bereikbaar te houden voor iedereen. Een goede recruitmentsite is hierin belangrijk. NS wil niet alleen de reiziger een goede reiservaring bieden, maar ook de interne en externe kandidaten. NS legt de lat hoog en wil impact maken op iedere bezoeker van de recruitmentsite. Omdat er altijd ruimte is voor verdere optimalisatie en innovatie, heeft NS samen met Floyd & Hamilton een nieuw platform neergezet. In deze sessie leer je hoe in deze site meer gevoel, inspiratie en vooral vele unieke candidate journeys zijn ingebouwd en leer je waarom. Maar de NS zijn nog niet klaar… De roadmap staat nog vol met nieuwe ideeën!
16:20 Lessen uit het voetbal m.b.t. talentidentificatie, selectie en ontwikkeling
Jesse Dercksen – Sportwetenschapper PSV
Net als bij een traineeship gaat het erom dat de aangenomen talenten de eindstreep halen en daarna bij je organisatie blijven. De methoden die PSV hiervoor gebruikt zijn ook inzetbaar voor het bedrijfsleven. Leer van PSV hoe ook jouw organisatie minder (tijdelijke) uitval kan hebben door betere selectie en slimmere begeleiding.
16:40 Presentatie onderzoek en uitreiking Digitaal-Werven award
Bas van de Haterd – Digitaal-Werven
17:00 Borrel
Interessante sprekers, afwisselende onderwerpen die de recruitment ontwikkelingen volgen en verder gaan dan alleen werving & selectie. Met veel plezier bezoek ik Digitaal-Werven en laat me inspireren door praktijkvoorbeelden en vakgenoten.
Ik bezoek al jaren met plezier het event. Naast alle inhoudelijke sessies die mij altijd weer voorzien van nieuwe inspiratie is het ook een ideaal moment om de Nederlandse Recruitment & Employer Brand industrie weer eens te spreken en bij elkaar te zien.
Dit terugkerende event staat ieder jaar weer in mijn agenda. Het is namelijk het moment om te investeren in mijn eigen kennis, geïnspireerd te worden door vakcollega’s en partijen die hun innovatieve wervingstools delen. Kortom een must voor iedere recruitment manager!