Digitaal Werven Event 2019

29 oktober 2019, Inn Style in Maarssen

Digitaal-Werven vindt in 2019 voor het 13e jaar in successie plaats.
Alle onderwerpen rondom het werven van medewerkers komen aan bod. Van sourcing tot arbeidsmarktcommunicatie, van video tot recruitmentsites en van selectie tools tot onboarding. 

Digitaal-Werven is het meest leerzame recruitment event in Nederland.

Sessies
Bezoekers
Tevreden bezoekers (%)

Programma

29 oktober 2019, Inn Style in Maarssen

Monique ten Buur

9:30 Ontvangst

10:00 Opening door dagvoorzitter Monique ten Buur

10:10 Mark Deubel – Sr. Tech recruiter @ Elastic
Linkedin

Wereldwijd top tech talent werven vanaf het strand
Elastic is een onbekend groot bedrijf. De software van het bedrijf wordt onder andere gebruikt door bekende namen als Uber en Tinder. Hun strategische recruitment aanpak helpt ze die top tech talenten in de hele wereld aan te trekken. Hoe doe je dat? Hoe houdt je de controle over de kwaliteit als je wereldwijd werft? En hoe lukt het Mark dit vanaf het strand in Barcelona te doen?

Mark Deubel

10:40 Presentatie van de resultaten van het onderzoek door Bas van de Haterd – Digitaal-Werven
LinkedinTwitter

10:55 Thomas Waldman – Head of Global Talent Acquisition @ TomTom
Linkedin
Voorspellend & aantrekkelijk selecteren
Iedereen spreekt van een geweldige kandidaat ervaring, maar als het om het selectie proces gaat lijkt het vaak op een leugendetector test. Het selectie proces moet een balans hebben tussen aantrekkelijk en voorspellend zijn om de beste kandidaten binnen te halen.

11:25 koffie

Thomas Waldman

11:45 – 12:15 breakout ronde 1
Keuze uit vier sessies:

1. Q&A sessie employer branding (academici): Het internationaal werven van academici in een competitieve markt. Hoe maak ik het verschil?
Werven voor profielen die zo niche zijn, dat ogenschijnlijk alleen de vacaturehouder zelf weet wat de positie daadwerkelijk inhoud. Klinkt dit bekend? In deze sessie bespreken we hoe je als recruiter/HR manager een positieve rol kan spelen en jouw organisatie kan onderscheiden van concurrenten op de arbeidsmarkt.

2. Maarten van Kroonenburg – BW Ventures: Verhoog je quality of hire met game-based assessments, video analytics en AI

Maarten v Kroonenburg

Maarten neemt je in deze interactieve sessie mee in de manier waarop BW Ventures met behulp van game-based assessments, video analytics en artificial intelligence profielen samenstelt van succesvolle enterpreneurs, hoe ze deze kennis gebruikt om te bepalen in welke ondernemers ze investeren en hoe een coachingsprogramma op deze data wordt afgestemd.

3. Q&A Sessie sourcing: Is de door mij gezochte kandidaat vindbaar?
Hoe makkelijk is het profiel dat jij zoekt vindbaar online? In deze interactieve sessie laten de experts van Recruit Robin zien hoe makkelijk ook jij kandidaten online kan vinden.

VOL 4.Q&A sessie Total Talent Acquisition: Hoe kan ik vast, flex en mobiliteit managen?

Isabelle Rijsterborgh

In deze interactieve sessie kan je al je vragen stellen aan de experts van Carerix – PIXID group, over de ontwikkeling van Total Talent Acquisition. Bedrijven zien steeds vaker een noodzaak voor een holistische aanpak als het gaat om inzet van mensen. Juiste persoon op het juiste moment, ongeacht type dienstverband. Een geïntegreerde aanpak van vast, flex en mobiliteit, cruciaal voor een toekomstbestendige strategie.

12:20 – 12:50 breakout ronde 2
Keuze uit vier sessies:

1. Isabelle Rijsterborgh – Campus Recruiter Randstad Groep: Hyperpersoonlijke selectie Management Trainees
Isabelle Rijsterborgh neemt je mee in het employer brand van de Randstad Groep en hoe dit vertaald is naar een vernieuwd selectietraject voor de management trainees waarin kandidaten zeer persoonlijk worden benaderd en zichzelf op hun authentieke en unieke manier mogen voorstellen aan de Randstad Groep. Het selectietraject bestaat uit verrassende onderdelen en video speelt een belangrijke rol in de verschillende momenten in het selectieproces.

Corina Eijgelsheim

VOL: 2. Recruiting, onboarding via escaperooms (op locatie) – Mike van Hoenselaar 

Kun je de onboarding van medewerkers verbeteren met een spel? Hoe ontdek je door middel van spel of je het juiste talent binnenhaalt? Hoe vertaal je kernwaarden en strategie van je bedrijf naar een spel wat door het hele bedrijf te spelen is? Mike van Hoenselaar is experience designer en marketeer en maakt spellen voor vooral grotere organisaties met als doel recruiting, onboarding en teambuilding. Terwijl jij de escapekist speelt, zal hij de mogelijkheden en kracht toelichten van deze mobiele escaperoom in a box. Minder luisteren, meer doen.

3. Corina Eijgelsheim – Elisabeth-Tweesteden Ziekenhuis – Hoe verleid je zorgprofessionals op een extreem gespannen arbeidsmarkt?

Werven gaat om verleiden. Hoe beter jouw verhaal aansluit bij het profiel van de kandidaat hoe groter de kans dat hij of zij reageert. Ook als het gaat om zorgprofessionals die aan de lopende band worden benaderd. In deze sessie leer je hoe het Tilburgse ETZ ziekenhuis eindelijk weer een gezonde toestroom van gekwalificeerde kandidaten realiseerde door de inzet van doelgroepgerichte social campagnes en de effectieve inzet van verleidingstechnieken.

Geert-Jan Thijssen

4. Geert-Jan Thijssen – DHL – Het effectief inrichten van optimale online candidate journeys met de complexiteit van een multibrand organisatie.

Hoe bouw je aan een online employer brand en bedien je de jobseeker wanneer je organisatie is opgebouwd uit verschillende business units met verschillende USP’s en een geheel eigen cultuur?  En belangrijker nog: hoe krijg je de verschillende belangen van de diverse  business units in beweging om tot 1 platform te komen? Geert-Jan Thijssen is belast met deze uitdaging en vertelt in deze sessie hoe hij dit heeft aangepakt om tot 1 platform te komen voor heel DHL.

12:50 lunch

Niketa Mukherjee

14:00 Breakout ronde 3

Keuze uit vier sessies:

VOL: 1.Frank Nienhuis & Niketa Mukherjee – Rijksuniversiteit Groningen – Data Driven Search & de rol van eigen medewerkers
Leer hoe de Rijksuniversiteit Groningen via data analyse netwerken in kaart brengt die voorheen onbekend waren en hoe ze met behulp van eigen medewerkers top talenten uit deze netwerken werven.

VOL: 2. Recruiting, onboarding via escaperooms (op locatie) – Mike van Hoenselaar

Marlous van Os en
Liesbeth Verstegen

Kun je de onboarding van medewerkers verbeteren met een spel? Hoe ontdek je door middel van spel of je het juiste talent binnenhaalt? Hoe vertaal je kernwaarden en strategie van je bedrijf naar een spel wat door het hele bedrijf te spelen is? Mike van Hoenselaar is experience designer en marketeer en maakt spellen voor vooral grotere organisaties met als doel recruiting, onboarding en teambuilding. Terwijl jij de escapekist speelt, zal hij de mogelijkheden en kracht toelichten van deze mobiele escaperoom in a box. Minder luisteren, meer doen!

3. Q&A sessie recruitmentsites: Van etalage naar interactie & matching
Wil je weten hoe je jouw doelgroep vanaf de eerste klik kan verleiden? Hoe kan je de candidate journey echt optimaliseert? Vraag de experts van GeniusMinds alles over de mogelijkheden van exclusieve communities, AI matching, AI Chatbots, interactie en dynamische content op je eigen corporate carrière site.

4. Liesbeth Verstegen & Diann de Jong van Transvorm (Zorg)- Hoe tackle je de uitdagingen van de zij-instroom in zorg en welzijn?

Nicole Oosterveer

Door bestaande aannames uit te dagen. Het Transvorm Talent Center (TTC) is een online portal, waar werkgevers en geïnteresseerden in de zorg elkaar op een unieke manier vinden. Niet de beroepskwalificaties, maar de werkzaamheden, talenten en ervaring van de kandidaat staan centraal. De werkgever overstijgende Talentpool maakt vervolgens een goede en persoonlijk match mogelijk.

14:35 Breakout ronde 4: Keuze uit vier sessies

1. Nicole Oosterveer – HEMA maakt het dagelijks leven leuker en makkelijker, ook voor de sollicitant!
Hoe maak je het sollicitatie- en selectieproces voor de kandidaat en de filiaalmanager zo fijn leuk en makkelijk mogelijk? Sinds januari 2019 gebruikt HEMA de innovatieve manier van preselectie voor winkelpersoneel door gebruik van de situational judgement test. Wij nemen je mee in deze story en hoe wij met deze snelle, makkelijke en innovatieve manier de juiste kandidaten selecteren voor onze winkelteams.

Michiel van Dorsten

2. Michiel van Dorsten – Unica: Take control in het online recruitmentproces en sta sterk als werkgever: Unica vertelt hoe.
(Ex-topsporter) Michiel kreeg bij Unica de opdracht om vanaf niets de recruitmentstrategie op te zetten. Nogal een grote klus – hoe neem je dan het heft in eigen handen? Samen met VONQ zette Unica effectieve online recruitment marketing campagnes op, versterkten ze Unica’s werkgeversmerk en wisten ze schaars technisch talent aan te trekken. Vandaag legt Michiel uit hoe jij, met behulp van data, straks ook de touwtjes in handen hebt.

VOL3. Q&A Sessie video recruitment: Stel al je vragen over storytelling, slimme tools en vindbaarheid bij het maken van je recruitment video’s
Vraag video expert Daan van Bergen in deze sessie alles over het maken van slimme recruitmentvideo’s. Wat werkt goed? Hoe pak je story telling aan? Hoe betrek je eigen medewerker? – Deze workshop is uitverkocht – 

4. Jan-Willen Wiersma – Gemeente Rotterdam – Beter selecteren door pre selectie testen

Leslie Kivit

De gemeente Rotterdam heeft afgelopen jaar een pilot gedraaid om te kijken of ze met behulp van game-based pre-selectie technologie beter konden selecteren dan met enkel CV’s. In deze sessie delen ze de de learnings en de resultaten van deze pilot.

15:05 Energy break

15:30 Leslie Kivit – Global Talent Acquisition Leader Oculus / Facebook
Linkedin
mijn 6 pivotal moments in recruitment
De carrière van Leslie liep van intercedent naar bureau en corporate recruiter naar hoofd TA. En van Utrecht, Den Haag en Amsterdam naar Shanghai, Londen, Berlijn en Zürich. In deze talk zal hij zijn zes ervaringen delen die zijn visie op recruitment serieus hebben veranderd en hem tot een succesvol hoofd Talent Acquisition bij Oculus / Facebook hebben gemaakt delen.

Alice van der Vliet

15:50 Alice van der Vliet – Global Head of Employer Branding & Recruitment Marketing at Signify
Linkedin

De Employer Brand reis van Philips Lighting naar Signify
Philips Lighting had meer dan 90% naamsbekendheid, wat enorm bijdraagt aan de aantrekkelijkheid als werkgever. Toen kreeg het bedrijf een nieuwe naam: Signify. Een nieuw merk dat geheel opnieuw geladen moet worden. Hoe pak je dat aan? Welke kansen biedt dit? Welke reis hebben we afgelegd en waar willen we nog heen?

16:10 Jan Bernhart – In House headhunter @ Optiver
Linkedin

Jan Bernhart

Quality of Hire: werven voor High performance culture
Stel je weet op basis van de jaarlijkse reviews wie er goed presteren in welke functies. Stel je hebt een goed gestructureerd recruitment proces waar per kandidaat scores worden bijgehouden. Dan kan je zien welke competenties nu echt het verschil maken.

16:30 Prijsuitreiking Digitaal-Werven award 2019

16:45 Borrel

Inschrijven

Schrijf je nu in!

Last minute inschrijving

449 euro

#
  • Na 15 oktober

Normale prijs

399 euro

#
  • Van 1 september t/m 15 oktober

Vroegboekkorting

349 euro

#
  • T/m 1 september

Deelnemers

Aanwezige organisaties in 2019 o.a.

Partners

Een terugblik

Het Digitaal Werven evenement wordt al vanaf 2014 elk jaar gehouden. Een evenement met een tevredenheid onder bezoekers van een 9.5. Daar zijn we enorm trots op.

Vergeet niet op tijd in te schrijven.