Digitaal-Werven Event

The Candidate Journey

 

6 oktober 2022

Locatie Inn Style, Maarssen (Utrecht)

In 1 dag meer dan 25 top sprekers.

Een dag boordevol inspiratie over werving en selectie voor de corporate recruiter.

Lotte Kok – Adviseur arbeidsmarktcommunicatie in zorg & techniek

Digitaal-Werven is voor mij het event geweest dat mij van de overtuiging “recruitment betreft vervullen van vacatures” heeft doen omslaan naar de overtuiging “rondom recruitment zit een hele grote interessante wereld die raakt aan je gehele HR- of zelfs organisatiebeleid”. Het heeft voor jaren mijn koers binnen mijn werk bepaald. Met veel mooie praktijkcasuïstiek ga ik altijd geïnspireerd de deur uit.

Programma

9:30 ontvangst

10.00 opening door dagvoorzitter Babette Naglé

10:15 PostNL Recruitment, van efficiency naar beleving
Linsey van der Vliet & Robert Groenenboom
Employee Experience Expert & Hoofd recruitment PostNL

Het meten van de kandidaat- en medewerkersbeleving is niet meer weg te denken bij PostNL. Zeker in deze huidige arbeidsmarkt is het belangrijk om te weten hoe (potentiële) medewerkers PostNL ervaren als werkgever en wat daarin verbeterd kan of moet worden. We nemen je mee in onze reis naar een belevingsgericht HR. We vertellen over onze aanpak, resultaten, onze learnings én welke ambities we nog hebben.

10:45: De ruimte in met New York Pizza
Kasper Overtoom-Meijer- Head of Brand & Campaigns New York Pizza

Word meegenomen in de ontwikkeling en conceptie van één van de opvallendste recruitmentcampagnes van de laatste tijd: in de wervingsstrijd om de beste maaltijdbezorgers, beloont New York Pizza de pizzabezorger die 4 maanden lang de beste klanttevredenheidsresultaten laat zien, met een reis naar de ruimte. Een échte ruimtereis, in een echte raket, ja!

Wat waren de beweegredenen van NYP om deze campagne te starten? Hoe kwamen ze op het idee? Wie werken er mee aan de campagne? Hoe verliepen de gesprekken binnen het bedrijf? Hoe wordt de campagne praktisch uitgevoerd? En, belangrijk: wat zijn de resultaten van de campagne tot nu toe? In deze presentatie hoor je hoe het er achter én voor de schermen aan toe ging bij de totstandkoming van deze campagne.

11.15 Pauze

 

11:45 Break out ronde 1

1.  Hoe haalt FrieslandCampina de juiste krenten uit de pap?

Anne Lenters
Talent Scout & HR Manager bij FrieslandCampina

Nu het in deze markt nog moeilijker is om het juiste talent te vinden, is het belangrijk om nieuwe medewerkers te selecteren die ook bij je blijven en doorgroeien binnen je organisatie. FrieslandCampina Nederland vervult momenteel zo’n 100 vacatures per maand en doet dat met een strategie die verder gaat dan het vullen van een lege stoel. In deze presentatie vertellen ze hoe ze nieuw talent werven, selecteren en weten te behouden met een weldoordachte recruitment strategie. 

2.  Er zit meer achter werven als onbekende werkgever

Corin Kuijpers
Senior Employer Branding & Arbeidsmarktcommunicatie specialist bij Dienst Justitiële Inrichtingen
 
Hoe werf je als je een relatief onbekende naam op de arbeidsmarkt bent en te maken hebt met vooroordelen over het werk. Wat vertel je en hoe pak je de campagne aan? Met 50 locaties en een personeelsbestand van zo’n 16.000 medewerkers is DJI een van de grootste overheidsorganisaties van Nederland. Welke keuzes maak je op de werken-bij website? 

3. Slim werven met doelgroep matching & talent pooling

Manouk Backer
Projectleider AMC & Employer Branding Amsterdam UMC

Van anonieme match tot hire. Amsterdam UMC vertelt waarom en hoe ze gebruik maakt van CompanyMatch bij het verleiden van (latent) talent en welke resultaten dit oplevert. Hierbij wordt onder andere gebruik gemaakt van Doelgroep Matching (Verpleegkunde, OK assistenten, IT, Paramedisch, HR, Apothekers) en Talent Pooling. Bij Talent Pooling krijgt elke anoniem gematchte kandidaat met een match van meer dan 70% direct de vraag of Amsterdam UMC contact mag opnemen. Met 1 klik geeft de potentiële kandidaat zijn opt-in en kan Amsterdam UMC de pre-qualified kandidaat benaderen.

4. Talkshow recruitment optimaliseren en doormeten met Monique ten Buur van Wervingskracht

In deze talkshow praat Monique ten Buur met 3 gasten over hoe je je recruitment(afdeling) naar een hoger plan tilt: waar je begint, aan welke knoppen je kunt draaien, hoe data je hierin gaat helpen en welke optimalisaties de meeste impact gaan hebben.

12.05 Wissel

12:10 Break out ronde 2

  1. TBA

2. Opschalen en automatiseren: snel een onbeperkt aantal
gepersonaliseerde vacature- advertenties 

Liselotte van Ommen-Zegeling – Corporate Recruiter KwikFit

Jouw online recruitment kan erg tijdrovend en kostbaar zijn, maar dit hoeft niet. Van creatie, alle vacatures als gepersonaliseerde advertenties in enkele minuten, tot renderende campagnes. Zo besparen we meer dan 100 uren per maand. Door in slechts enkele minuten honderden vacature-advertenties aan te maken en met enkele klikken op de knop een campagne live zetten. Bijkomstig voordeel: je spreekt je doelgroep aan met een persoonlijke boodschap en door de automatische set-up ben je helemaal efficiënt.

3. Waarom je bij digitaal werven ook aan digitale fitheid moet denken

Martijn Aslander – Auteur van o.a. het boek Ons werk is stuk
 
De component digitaal impliceert dat er technologie mee gemoeid is. Maar net als hybride werken en digitalisering is dat een containerbegrip. Ben je zelf digitaal fit, zijn de mensen die je wilt werven dat wel? Zonder dat de meeste mensen het doorhebben is digitale fitheid, en vooral het gebrek eraan één van de grootste knelpunten in fijn, leuk en slagvaardig kunnen werken. In een wervelend betoog daagt Martijn je uit om hier fundamenteel anders naar te gaan kijken.

4. Talkshow referral recruitment met Heleen Stoevelaar van The Referral Company

In deze talkshow praat Heleen Stoevelaar met drie gasten over de kritische succes factoren en de do’s en don’ts van een referral programma. 

12.30 Wissel

12:35 Break out ronde 3

1. Case study referral recruitment
TBA

2. Case study selectie
TBA

3. Case study game-based assessments
TBA

4. Talkshow video recruiting met Sandhna Cintoe van Cammio

In deze talkshow praat host Sandhna Cintoe met 3 gasten over de voor- en nadelen van one way video interviews en de kritische succesfactoren. 

12:55 Lunch

14:00 Break out ronde 4

1. Case study advertising

2.  Podcasting als Employer Branding tool

Marco Dalmeijer

Freelance Employer Brand specialist  – Just eat Takeaway

Hoe kan je podcasts inzetten als een Employer Brand tool? Wat komt er allemaal bij kijken? Hoe organiseer je het? En wat is de impact ervan? Bij Just Eat Takeaway zijn ze in 2022 begonnen met de WeareJet podcast en in deze sessie deelt Marco zijn learnings.

3. Vraag jij nog om motivatie en CV? Stop ermee!

Sanne Blokland

HR consultant bij Finext Control

In deze presentatie gaat Sanne dieper in op de reden tot het weglaten van een motivatiebrief en CV. Wat triggerde Finext dit te doen? En wat heeft het ze tot nu toe opgeleverd?

4. Live podcast: Recruitment Marketing

In deze sessie neemt Kim Werenstein van de werkimago podcast live een podcast op met Rutger Groot, operationeel directeur bij Brandmannen en expert op het gebied van Recruitment Marketing. Je kan live meeluisteren en via een app vragen stellen die Kim als podcast host mogelijk in de podcast aan de gast stelt. 

14.20 Wissel

14:25 Break out ronde 5

1. Hoe data KLM helpt om een van de favoriete werkgevers onder professionals te worden.

Klaas-Jan Gouka
Employer Branding specialist @ KLM
 
KLM is van oudsher een aantrekkelijke werkgever voor velen. Om deze positie te behouden en uit te breiden, maakt KLM voor hun Employer Branding gebruik van externe data. Welke data KLM gebruikt en tot welke concrete acties dit heeft geleid voor het versterken van hun werkgeversmerk hoor je in deze sessie. 

2. Hire to build building talents
werven op breinpotentieel

Maaike Arns
HR directeur Building Heroes

Een vooropleiding of werkervaring zijn belangrijk, maar niet cruciaal bij het werven en selecteren van young professionals. Wil je komen tot succesvollere matches en daarnaast de vijver waaruit je kunt vissen vergroten dan loont het om te kijken naar potentieel talent. Bemiddelaar Building Heroes en assesmentbureau Brainsfirst sloegen de handen ineen en keken samen naar de future skills die nodig zijn in onder andere de bouw.

Deze case heeft eerder dit jaar de Innovatie in Selectie award gewonnen.

3. Case study selectie TBA

4. podcast TBA

14.45 Wissel

14:50 Break out ronde 6

1. Case study advertising
TBA

2. Hoe zet je recruitment marketing efficiënt in om moeilijke doelgroepen te bereiken en te overtuigen om voor jouw organisatie te komen werken! 

Marcel Borst
Recruitmentmanager Bluetech Engineering

Kandidaten (starters) met een technische HBO opleiding zijn misschien wel de lastigste doelgroep in de arbeidsmarkt. Ze zijn schaars, ze zijn veeleisend en ze worden gemiddeld vijf keer per dag benaderd door recruiters! Hoe kan je deze doelgroep door middel van recruitment marketing aan je organisatie binden? Marcel deed uitgebreid onderzoek in de sector naar de acties en resultaten. Tijdens deze sessie krijg je alle informatie over de resultaten en hoe je deze doelgroep kan bereiken en verleiden.

3. Waar vind je ‘andere’ kandidaten?

Eugene van den Hemel &
Lu Wie Hu-Peijster

Community manager & Recruitment lead Jobs for humanity Nederland
 
Veel organisaties willen wel mensen met ‘een krasje’ aannemen, maar weten niet hoe. Waar vind je nu die statushouders die mogen werken? Hoe kom je in contact met ex-gedetineerden? Of met mensen met een visuele of auditieve beperking? En waar moet je rekening mee houden als je ze aanneemt? In deze sessie neemt Eugene je mee in succesverhalen en leermomenten die ze bij Jobs for Humanity hebben gehad. 

4. Podcast TBA

15:10 Pauze

15:40 The candidate journey: Meet&Seat
Annemarie Steenbeek en Sjoerd Burger
Teamlead Arbeidsmarktcommunicatie & Innovatieve recruitment @ Rijkswaterstaat

Sjoerd Burger en Annemarie Steenbeek nemen jullie graag mee in de case: The candidate journey: Meet&Seat.

Wisselen van baan doe je niet zomaar. Zeker niet als je kunt kiezen uit vele banen. Ingenieurs en IT-ers gaan doorgaans echt voor de inhoud en dan wil je precies weten waar je aan begint. Omdat Rijkswaterstaat begrijpt hoe belangrijk persoonlijk contact is, en dat techneuten nu eenmaal graag met andere techneuten praten, bieden we kandidaten de kans om laagdrempelig kennis te maken. Van expert tot expert.

16:00 De nieuwe corporate recruitmentsite van de NS
Adham Laamraoui & Karlien Donders
Product owner NS werkenbijsite & directeur Floyd & Hamilton

Werving van nieuwe medewerkers bij NS is belangrijk om Nederland duurzaam bereikbaar te houden voor iedereen. Een goede recruitmentsite is hierin belangrijk. NS wil niet alleen de reiziger een goede reiservaring bieden, maar ook de interne en externe kandidaten. NS legt de lat hoog en wil impact maken op iedere bezoeker van de recruitmentsite. Omdat er altijd ruimte is voor verdere optimalisatie en innovatie, heeft NS samen met Floyd & Hamilton een nieuw platform neergezet. In deze sessie leer je hoe in deze site meer gevoel, inspiratie en vooral vele unieke candidate journeys zijn ingebouwd en leer je waarom. Maar de NS zijn nog niet klaar… De roadmap staat nog vol met nieuwe ideeën! 

16:20 Lessen uit het voetbal m.b.t. talentidentificatie, selectie en ontwikkeling
Jesse Dercksen – Sportwetenschapper PSV

Een jeugdopleiding bij een voetbalclub is zoiets als een traineeship, alleen begint deze op nog jongere leeftijd. PSV heeft de afgelopen jaren enorme stappen gemaakt als het gaat om de selectie van spelers en het identificeren van de mogelijke bias die bij dit proces komt kijken. Hiermee streeft het als opleiding optimale talentontwikkeling na. 

Net als bij een traineeship gaat het erom dat de aangenomen talenten de eindstreep halen en daarna bij je organisatie blijven. De methoden die PSV hiervoor gebruikt zijn ook inzetbaar voor het bedrijfsleven. Leer van PSV hoe ook jouw organisatie minder (tijdelijke) uitval kan hebben door betere selectie en slimmere begeleiding.

16:50 Presentatie onderzoek en uitreiking Digitaal-Werven award
Bas van de Haterd – Digitaal-Werven

17:10 Borrel

Mascha van Houten – Sr. adviseur werving & selectie Rechtbank Gelderland

Interessante sprekers, afwisselende onderwerpen die de recruitment ontwikkelingen volgen en verder gaan dan alleen werving & selectie. Met veel plezier bezoek ik Digitaal-Werven en laat me inspireren door praktijkvoorbeelden en vakgenoten.

Tijd tot volgende prijsstijging van de tickets

 
 

Marco Dalmeijer – Freelance Employer Branding expert

Ik bezoek al jaren met plezier het event. Naast alle inhoudelijke sessies die mij altijd weer voorzien van nieuwe inspiratie is het ook een ideaal moment om de Nederlandse Recruitment & Employer Brand industrie weer eens te spreken en bij elkaar te zien.

Natasja Freijer – Manager Recruitment en Arbeidsmarktcommunicatie Schiphol

Dit terugkerende event staat ieder jaar weer in mijn agenda. Het is namelijk het moment om te investeren in mijn eigen kennis, geïnspireerd te worden door vakcollega’s en partijen die hun innovatieve wervingstools delen. Kortom een must voor iedere recruitment manager!

Koop nu je kaartje

Heb je nog vragen? Bekijk de FAQ

Very early bird tarief

t/m 21 augustus 2022

€ 299

Schrijf je nu in

Early bird tarief

21 augustus – 11 september 2022

€ 349

Schrijf je nu in

Vendor ticket

Ticket voor (tech) leveranciers
die niet sponsoren
€ 999

Schrijf je nu in

Livestream ticket

Tijdens break outs track 1

€ 49

Schrijf je nu in

Sponsoren

Terugblik naar 2021