Digitaal-Werven Event

Improvement

 

7 oktober 2025

Locatie: Flint Theater Amersfoort

In 1 dag meer dan 30 top sprekers.

Alles over de laatste ontwikkelingen in Recruitment, Employer Branding, Recruitment Marketing en Selectie.

Roy Fasen – Teamlead Recruitment Aveco de Bondt

“Digitaal Werven is een must. Als je een keuze moet maken uit de verschillende evenementen, dan moet Digitaal Werven zeker op jouw lijst. Elk jaar, na Digitaal Werven, ben ik direct mijn werkenbij-site aan het aanpassen!”

Programma

9:30 ontvangst

10.00 opening door dagvoorzitter Babette Naglé

10:15 De staat van de recruitmentsite
Bas van de Haterd – Digitaal-Werven

Voor het 19e jaar op rij heeft Digitaal-Werven alle corporate recruitmentsites van Nederland onderzocht. In deze interactieve keynote bekijken we de ontwikkelingen van de afgelopen jaren en kijken we vooruit naar de ontwikkelingen die we de komende jaren kunnen verwachten. 

10:35 sprekersintroductie door Babette Naglé
10:40: Hoe Rituals de kandidaat-ervaring en de efficiency verbetert

Anne Jaake – CHRO Rituals

Rituals heeft de laatste jaren veel geïnvesteerd in het versterken van het werkgeversmerk, wat heeft geleid tot een verwacht aantal van 1.000.000 sollicitanten wereldwijd dit jaar. Dus moet Rituals ook wereldwijd de processen aanpassen om met dit volume om te kunnen gaan. Door het hele sollicitatieproces van begin tot eind te analyseren op kandidaat-ervaring en efficiency zijn veel onderdelen van het proces herzien, waardoor het efficiënter en kandidaat vriendelijker is geworden. 
 
11.00 Pauze

 

11:30 Break out ronde 1

1. Talkshow
Leon Buijsman – Ubeeo in gesprek met

 

2. Hoe AS Watson AI Inzet voor Consistente en Inclusieve Communicatie

Monique van van Brink (HR Digital & systems specialist AS Watson) & Maaike Voeten (CEO Textmetrics)

Ontdek hoe AS Watson (bekend van o.a. Kruidvat en Trekpleister) consistente communicatie waarborgt waarbij hun kernwaarden en DEI centraal staat. Ben je benieuwd hoe je managers kunt overtuigen met data-gedreven inzichten én tijd kunt besparen door extra controle op vacatureteksten? Hoe je AI kan inzetten voor effectieve, inclusieve én efficiënte communicatie. Dat alles leer je in deze sessie. 

3. Programmatic advertising (TBA)

4. Talkshow Employer Branding

De lessen van SteamTalmark

11.50 Wissel

11:55 Break out ronde 2

1. Talkshow: Succesvol gezamenlijk skills-based werven in de regio
Laurens Waling – Chief Evangelist @ 8vance in gesprek met 

In deze talkshow komen verschillende cases aan bod waar organisaties samen de skills tekorten te lijf gaan.

Aan bod komen o.a. 

De Nieuwe Arbeidsmarkt: Een regionaal samenwerkingsverband waarin werkgevers, onderwijsinstellingen en overheden de handen ineenslaan om op basis van vaardigheden te werven en te matchen.
 
Skillspaspoort in de Metalektro: Dit initiatief helpt zowel werknemers als werkgevers bij loopbaanontwikkeling en duurzame inzetbaarheid.
 
Transferpadenanalyse op Schiphol: Door functies en benodigde vaardigheden in kaart te brengen, wordt mobiliteit over organisaties op de luchthaven heen gestimuleerd.

2. More referrals, less Hassle

Eline Aanhane, Recruitment manager van Lanschot Kempen & Thijs Visser, Co-Founder & CCO Cruit

Hoe heeft Van Lanschot Kempen haar referral strategie naar een hoger niveau getild? In deze sessie leer je alles over de veranderingen die Van Lanschot Kempen, een specialistisch zakenbank heeft doorgevoerd en hoe ze de kracht van hun medewerkers inzet om het werk van recruiters bij het vinden van die specialisten makkelijker te maken. 

 

3. TBA 

4. Talkshow creatie vs media 
Annemiek Bourgonje in gesprek met Wendy van der Kreeft (Creatiehuis) en Michelle Schroen (ID Employer Marketing)

12.15 Wissel

12:20 Break out ronde 3

 

1. TBA Recruitment Marketing

2.  Interview intelligence met AI: 30% efficiënter, 100% slimmer!

In deze sessie hoor je een case van het inzetten van Interview intelligence.  Een AI bot die niet alleen je sollicitatiegesprekken notuleert, maar ook analyseert. 

Minder administratie doordat gespreksverslagen rechtstreeks in je ATS gaan en volledig terug te lezen zijn, op onderwerp terug te zoeken zijn en door de analyse, die uiteraard aangepast kan worden, ook met minder bias helpen om betere selectiebesluiten te nemen zodat de interviewer zich kan focussen op het interview met de kandidaat. 

 

 

3. De G4 Gemeenten werven samen
Pim Buijs – Adviseur managementteam beheer openbare ruimte @ Gemeente Utrecht

Een samenwerking tussen de vier grootste gemeenten van Nederland, normaal elkaars concurrenten op de arbeidsmarkt leverde met de campagne Next Beheer 15 nieuwe beheerders op. Een beroep dat door de vergrijzing (uitstroom van 2.000 beheerders binnen 12 jaar), de krappe arbeidsmarkt (technische functies), een complexer wordend vakgebied en een onbekend beroep bij het grote publiek had een unieke aanpak nodig. 

Een campagne waarin skills based hiring, jong talent aanspreken, jobmarketing en zelfs een bordspel samenkomen die het tweevoud van de oorspronkelijk doelstelling aan hires wordt gehaald wordt in deze break out uit de doeken gedaan. 

 

4. Talkshow TBA

12.40 Lunch

13:40 Break out ronde 4

1. 150.000 sollicitanten per kwartaal, 99% conversie
Maarten Bokhoven – Director Employer Branding @ Albert Heijn & Dirk Driessen – Director Sales & Marketing Getnoticed

Dirk Driessen – Getnoticed – gaat in gesprek met Maarten Bokhoven – Albert Heijn – over de schaal waarop Albert Heijn mensen werft. Daar hoort een platform bij dat geen enkele drempel opwerpt. De oplossing? Een werken-bij website dat een echt conversieplatform is en schaalbaar is voor verschillende merken in verschillende landen.

2. Voorspellend selecteren zonder vooroordelen: het brein als kompas voor talent.
Anne Eikenboom – adviseur arbeidsmarktcommunicatie @ Gemeente Amsterdam & Edward Overzee Gallas – CEO @ Brainsfirst

In een arbeidsmarkt waar het cv zelden nog iets zegt over toekomstig succes, kiest Gemeente Amsterdam radicaal voor een andere route: selecteren op potentieel en leervermogen. 

Met behulp van game-based assessments brengen we in kaart: hoe denkt iemand, hoe leert iemand, en in welke context komt dit talent het beste tot zijn recht? Geen cv, geen diploma, geen vooroordelen – maar een datagedreven match op breinkracht: iedereen is een 8 of een 9, de vraag is te ontdekken waarin. 

In deze break-out leer je wat deze aanpak oplevert aan instroom, diversiteit en retentie – én hoe dezelfde inzichten ingezet worden voor teamontwikkeling en mobiliteit.

3. Het ambassadeursprogramma van de NS
Lilian Vrolijk – Manager Recruitment Marketing @ NS

In deze talk leer je alles over het ambassadeursprogramma van de NS. Deze case won in juni de Werf& award (publieksprijs) voor beste arbeidsmarktcommunicatie campagne. 

Hoe zet de NS haar medewerkers in om zoveel mogelijk interesse in hun beroepen te creëren? Welke middelen bieden ze aan? Welke rechten hebben de ambassadeurs en welke zaken regelt NS recruitment?

 

4. Talkshow TBA

13.60 Wissel

14:05 Break out ronde 5

 

1. Efficiënter werven door een slim proces

Hilverzorg

 

2. TBA Employer Branding

3. Bias in Nederland
Rikkert Walbeek – CCO & Co-Founder TA Audit Institute

Hoe zit het met bias en arbeidsmarktdiscriminatie in Nederland? Hoe verhouden bijvoorbeeld leeftijdsdiscriminatie en etnische discriminatie zich? Hoe zit het met gender discriminatie? 

In deze talk presenteert Rikkert Walbeek de resultaten van een uniek onderzoek naar bias en arbeidsmarktdiscriminatie in Nederland. 

 4. Talkshow student / graduate hiring
Bart Asberg – Associate partner Retail Media One in gesprek met… 

In deze talkshow wordt gesproken over de uitdagingen en oplossingen voor het bereiken van de huidige studentenpopulatie, hetzij als bijbaners, hetzij als graduates. 

Wat drijft ze? Hoe communiceer je? En vooral ook: hoe bereik je ze?

14.25 Wissel

14:30 Break out ronde 6

 

1. TBA Selectie

 

2. TBA Recruitment marketing automation

 

3. TBA 

 

4. Talkshow: Betere Employer Branding met data

14:50 Pauze

15:20 Let me hear you say Yeah!
Lisette Frowijn & Eva Huijgen – VodafoneZiggo

Een 90’s anthem als basis voor een campagneconcept? Yeah! Twee jaar geleden lanceerde VodafoneZiggo hun employer brand awareness-campagne. Die is toen ook op het Digitaal-Werven podium gepresenteerd. Waar staan ze nu, vier campagne flights later? Lisette en Eva nemen je mee in de reis tot nu toe. Wat werkte wél, wat niet, en hoe geef je een sterk concept een tweede leven in vervolgcampagnes voor verschillende doelgroepen?

15:40 Sprekersintroductie door Babette Naglé
15:45 TBA

 

16:05 sprekersintroductie door Babette Naglé
16:10 Growth Mindset – Open je hand voor meer ontwikkeling en minder stress

Bart Heuvingh – Hoofd topsportbegeleiding AZ en auteur Groeimindset

Bart begeleidt zowel de jeugd- als de eerste selectiespelers bij AZ op mentaal vlak. Hoe krijg je topsporters in een groeimindset? En wat is dat eigenlijk, een growth mindset? In zijn talk deelt Bart over zijn kennis uit de topsport over jezelf en anderen in een mindset van continu leren te komen. Hoe creëer je voor je jezelf en / of jouw team een growth mindset zodat je goed om kan gaan met de steeds snellere verandering die door AI ons vakgebied overspoelt. Leer de kracht van de open hand! 

16:30 uitreiking Digitaal-Werven award

16:45 Borrel

Lonneke Schagen – Head of Talent Acquisition & Employer Branding DHL Express

Veel (recruitment)kennis in de zaal en op het podium. Leuk om in contact te komen.

Tijd tot event

 
 

Marco Dalmeijer – Head of Employer Branding Eiffel

Ik bezoek al jaren met plezier het event. Naast alle inhoudelijke sessies die mij altijd weer voorzien van nieuwe inspiratie is het ook een ideaal moment om de Nederlandse Recruitment & Employer Brand industrie weer eens te spreken en bij elkaar te zien.

Normale tickets zijn alleen voor medewerkers van corporates, overheden, semi-overheden, uitzend- en W&S bureaus.  

Niet sponsorende leveranciers van (recruitment) software, recruitment marketing diensten, employer brand strategieën, assessments of andere diensten die verkocht worden aan de bedrijven en overheden dienen een vendor ticket te kopen.

Koop nu je kaartje

Heb je nog vragen? Bekijk de FAQ

Extreme early bird

1 jun – 15 juli 2025

€ 349

Koop je ticket

Normaal tarief

15 sept – 1 okt 2025

€ 449

Koop je ticket

Team ticket

4 = 3 of 6 = 4

Automatisch verrekend

Koop je tickets

Vendor ticket

Ticket voor (tech) leveranciers
die niet sponsoren
(2x normale prijs): € 898

Koop je ticket

Sponsoren

Terugblik naar 2024