Recruitmentsite Audit

Employer branding

We kijken naar alle facetten die van invloed zijn op de employer branding. Dat wil zeggen de aanwezig content, de ontbrekende content, het soort content (video en tekst), de consistentie en het gevoel van de content komen allemaal aan bod.

Candidate experience

We kijken naar de hele kandidaat-ervaring van de website. Dat wil zeggen dat zowel het gebruikersgemak als de interactie met de kandidaat bekeken wordt. Hierbij Nemen we ook het sollicitatie-proces mee. We kijken naar het totaalplaatje.

Mobiele toegankelijkheid

We kijken naar de de mobiele toegankelijkheid van de site. Kan je op je mobiel goed navigeren, maar ook solliciteren? Is de website responsive of adaptive? Worden kandidaten die via een mobiel je site bezoeken ook geholpen zodat ze bij je kunnen solliciteren?

Referenties

Door het rapport van Digitaal-Werven zijn we veel meer door de ogen van de gebruiker gaan kijken naar onze website. Als groot academisch ziekenhuis is onze online informatievoorziening primair gericht op de patiënt. Mede door de tips & trics van het Digitaal-Werven Rapport is het goed gelukt om binnen deze kaders ook de potentiële werknemer/sollicitant goed te bedienen.

Nienke van Stiphout

Arbeidsmarktcommunicatie en Recruitment / RadboudUMC

Digitaal Werven heeft voor ons uitgebreid rapport geschreven met zeer veel praktische suggesties om direct onze website naar een hoger niveau te tillen en daardoor meer conversie te realiseren. Daarnaast werd het rapport uitgebreid toegelicht en kwamen ze nog met leuke creatieve ideeën voor een digitale wow-ervaring van de kandidaat.

Bob Roders

Marketing manager Compagnon

Het rapport van Digitaal-Werven heeft ons geholpen bij het optimaliseren van de sollicitatieflow. Het gaf ons nieuwe inzichten waar we direct wat mee konden.

Linsey van der Vliet

Online campagne specialist / PostNL

Intelligence Group maakt voor onze candidate experience onderzoeken altijd gebruik van de Digitaal Werven rapporten over de beleving, inhoud en technische go’s en no-go’s van de recruitmentsites. Een makkelijk te lezen rapport met vaak tientallen aanknopingspunten om de site beter, doelgroepgericht, in te richten.

Geert-Jan Waasdorp

Intelligence Group

De Recruitmentsite Audit bestaat uit een zeer uitgebreide doorlichting van uw (corporate) recruitmentsite en het gehele digitale sollicitatie-proces. Alle facetten zullen worden doorgenomen die van invloed zijn op zowel het employer brand als de candidate experience. De content, het soort content, de gebruikerservaring, de toegankelijkheid, de vindbaarheid van de site.

De audit levert een schat aan informatie op met concrete verbetersuggesties en voorbeelden van partijen waar op deelgebieden van afgekeken kan worden. De meeste recruitmentsite audits leveren een organisatie tientallen tot soms meer dan 100 verbeterpunten op, die indien gewenst ook een prioriteit kunnen krijgen.

De kosten voor een audit bedragen 2.500 euro excl. btw. 

Een greep uit de organisaties die je zijn voorgegaan