Het klimaat. De energietransitie. Essent zit daar middenin. Essent vindt dat duurzame energie voor iedereen betaalbaar en bereikbaar moet blijven. Dat is de uitdaging. Niet alleen voor de volgende generatie, maar ook juist voor die van nu. Om dit mogelijk te maken zijn er medewerkers nodig die elke dag gaan voor het beste. Echte Essenters. Om de juiste mensen aan te spreken heeft Talmark een employer brand en creatief communicatieconcept ontwikkeld, de content productie begeleid, teksten geschreven én de nieuwe werkenbij-website ontworpen en gerealiseerd.

Live gegaan in: 2020

Soort organisatie: Corporate

Meest unieke elementen:

De kracht van beleving, video en mobile first. De website is state-of-the-art vormgegeven met veel gebruik van video voor beleving en inhoud. Daarnaast is de belangrijkste pagina, de vacaturepagina, op mobiel helemaal anders dan op een notebook- of tabletscherm. Normaal wordt op mobiel een klein stukje tekst al snel een optisch lange tekst vanwege het kleinere scherm. Op werkenbijessent.nl is een innovatieve manier toegepast om de vacature informatie overzichtelijk te presenteren. Geïnspireerd door allerlei apps gebruiken we tegels per onderwerp. Op het moment dat er een tegel wordt aangeklikt opent een volledig scherm en kun je makkelijk van het ene naar het andere onderwerp swipen. Natuurlijk is de solliciteerknop altijd in beeld, zowel op mobiel als op een groter scherm. Wel zo handig voor optimale conversie.

Belangrijkste doelgroepen

  • IT-specialisten
  • Data-specialisten
  • Marketing-specialisten
  • Digital-specialisten
  • Sales-specialisten

Samenwerkingspartner film: Big Shots

Branche: energie

ATS: succesfactors

Aantal verschillende sollicitatieflows / job templates: 2-4

Budget: Meer dan 100.000