DHL is vandaag de dag ’s werelds grootste logistieke bedrijf. Met een internationaal team van 380.00 professionals worden 220 landen en regio’s bediend, allemaal met een passie voor logistiek en om nieuwe markten te bereiken. In Nederland bestaat DHL uit de 5 Business Units die vanuit verschillende locaties in Nederland opereren. De activiteiten van deze businessunits zijn weliswaar allemaal gericht op logistieke dienstverlening, toch is de aard van de werkzaamheden en de verschillende functies zeer gevarieerd en niet altijd even goed bekend.

DHL heeft aan Floyd & Hamilton gevraagd om een recruitmentsite te ontwikkelen waar niet alleen aan de voorkant de verscheidenheid aan activiteiten en functies wordt getoond, maar waar ook aan de achterkant de verschillende ATS-systemen goed met elkaar en met de website integreren. De candidate journeys mogen niet lijden onder de keuzes voor verschillende backoffice systemen en op de website moet DHL zich als één werkgever tonen.

Live gegaan in: 2019

Soort organisatie: Corporate

Meest unieke elementen

ATS-integraties
Het samenvoegen van 3 business units op één recruitmentplatform maakte het niet alleen belangrijk om goed naar de verschillende doelgroepen te kijken, maar ook om ondanks de verschillende ATS systemen toch een eenduidige presentatie en journey te creëren. Er is gekoppeld met Taleo en Avature. Het snel en eenvoudig solliciteren, het laden van de vacatures en het volledige doormeten van het sollicitatie proces is ondanks de verschillende koppelingen en met name het lastig te integreren Taleo toch volledig geslaagd.

Employer Branding
Mocht DHL zichzelf voorheen vanuit een interne focus op de website presenteren (businessunits en afdelingen), in de nieuwe website is vooral gekeken naar wensen en gedrag van de belangrijkste doelgroepen waarvoor de website is neergezet. Dus meer op basis van werelden (op de homepage), een sectie vakgebieden en pas later de businessunits. Voor een kandidaat is het mogelijk om alleen door de keuze voor bijvoorbeeld chauffeur te maken, de betreffende vacatures van alle units. Het is daarmee met de nieuwe site gelukt om de kandidaat echt centraal te stellen.

Belangrijkste doelgroepen

  • Chauffeurs
  • Bezorgers
  • Koeriers
  • Sales
  • Customer Services

Branche: Transport-logistiek-luchtvaart

ATS – Avature & Taleo

Aantal verschillende sollicitatieflows / job templates: 5-10

Budget: 25.000-40.000