fbpx

VodafoneZiggo is meerdere keren genomineerd geweest voor de Digitaal-Werven award. Of de nieuwe site ook een kans maakt op een nominatie, of zelfs de overwinning, tijd om een blik te werpen op wat er is neergezet.

Homepage

De homepage begint in ieder geval goed. Met mooi bewegend beeld, maar vooral ook hele duidelijke opties. Behalve misschien de ‘Fast-track employment’ button die niet meteen duidelijk is wat men bedoeld, maar dat blijkt te gaan over de kansen die ze Oekra├»ense vluchtelingen bieden. Mooi initiatief.

Verder is er ook niks op de homepage, iets dat ik erg kan waarderen. Geen poespas, geen overbodige informatie in de hoop dat iemand het ook ziet, maar gewoon duidelijke communicatie.

Vacature-overzicht

Het vacature-overzicht zit in de basis goed in elkaar, maar heeft ook nog ruimte voor verbetering. Ik ben erg te spreken over het feit dat de locatie, het salaris het opleidingsniveau en een korte omschrijving erbij staat.

Voor verbetering vatbaar is dat dit overal het geval zou mogen zijn. Dat zou je moeten afdwingen, want de locatie bij de collection agent (misschien is het remote, zet dat er dan bij, misschien is het op meerdere plekken, kan je er ook bij zetten), net als de omschrijvende of overtuigende zin.

Vacature

De vacature begint in ieder geval heel goed met een dubbele sollicitatiemogelijkheid, namelijk solliciteer of solliciteer met WhatsApp. Dat kan ik erg waarderen, vooral omdat ze het meteen heel laagdrempelig maken en mobile friendly. Hoewel je dit van een telecombedrijf mag verwachten, zijn ze wel de enige die het doen.

.

Daarna is de vacature ook erg mooi in ‘blokken’ opgebouwd. Te beginnen met de basisinformatie, waarmee een vacature behoort te beginnen.

Daarna een eerste mooie bonus. Op een hele leuke manier de functie-vereisten weergegeven, maar wel bedacht vanuit de kandidaat.

En het gaat maar door met slimme elementen. Na een kort stukje tekst over de baan krijg je video’s van je collega’s.

Daaronder staan de belangrijkste arbeidsvoorwaarden, met een link naar de alle voorwaarden die heel slim, in een overlay pagina komen, dus je verlaat de vacature niet.

Stukje tekst over wat van je verwacht wordt, een uitgebreid omschreven proces, een fotocollage van je marketing collega’s en de behandelend recruiter.

Kortom: een vacature met beeld en tekst, goed opgebouwd met alle relevante informatie.

Mobiel

De vacature is uiteraard ook geheel mobiel vriendelijk opgebouwd, wat je natuurlijk mag verwachten. Hoewel men er wel voor kiest om mensen ook ‘horizontaal’ te laten scrollen, iets dat ik normaliter niet aan zou bevelen, is het design wel zo helder dat het in dit geval geen issues zou moeten opleveren.

Solliciteren

Het solliciteren via Whatsapp ziet er als volgt uit. Je kan je telefoonnummer ingeven en dan start het proces. Ik heb dit verder niet getest, maar het ziet er in ieder geval erg professioneel uit.

Het solliciteren met de gewone site is een heel eenvoudig formulier met een cv upload en een open veld voor de motivatie dat verplicht is. Dat is het enige dat ik zou veranderen, maar daar zal men wel een reden voor hebben.

Wat ik vooral heel leuk vind is deze optie, waarbij de kandidaat de keuze heeft hoe de recruiter gaat reageren.

 

 

Conclusie

Of VodafoneZiggo met deze site weer een nominatie gaat krijgen voor Digitaal-Werven dit jaar zal afhangen van de concurrentie, maar op basis van wat ik gezien heb maken ze zeker een kans.