fbpx

Juryrapport

De jury was dit jaar positief verrast over het aantal nieuwe partijen onder de genomineerden en dat hier ook relatief kleine organisaties bij zaten. Een goede ervaring neerzetten is geen kwestie van alleen budget, daar waar dat soms wel zo lijkt. Een goede ervaring kan ook met minder budget slim inzetten behaald worden.

In alfabetische volgorde heeft de jury de volgende adviezen voor de genomineerde organisaties

Achmea

https://werkenbijachmea.nl/

Net als in 2019 en 2020 herhaalt de jury de kritiek op Achmea dat de site nog te weinig uitstraalt. Het geheel is nog altijd flets en de merken worden nog steeds nauwelijks geladen. En wat er aan inhoud over de merken te vinden is, is vooral in tekst en weinig in beeld of zaken die prettig voor het oog zijn.

Ook valt het de jury op dat er geen enkele melding is over aanpassingen in de sollicitatieprocedure of het werk vanwege Covid. Hoe de kantoor-thuis verhoudingen zijn komt nergens terug en is toch een belangrijk onderdeel bij de keuze van een baan op dit moment.

De jury is nog altijd erg te spreken over de usability en een aantal opties die de kandidaat duidelijk centraal zetten. Wel is de jury van mening dat Achmea komend jaar serieus moet vernieuwen wil het niet wegzakken uit de top.

ASR

https://www.werkenbijasr.nl/

ASR heeft duidelijk het afgelopen jaar geïnvesteerd in content. Er zijn veel nieuwe foto’s, met name bij de vacatures, gekomen van collega’s in het vakgebied. Hoewel hiermee niet de volledige kritiek van vorig jaar over een gebrek aan gevoel is weggenomen, is het zeker een stap in de goede richting.

Het valt de jury op dat er geen enkele melding is over aanpassingen in de sollicitatieprocedure of het werk vanwege Covid. Hoe de kantoor-thuis verhoudingen zijn komt nergens terug en is toch een belangrijk onderdeel bij de keuze van een baan op dit moment.

Tevens is een nieuwe feature ‘misschien ook iets voor jouw’ midden in de vacature bijzonder afleidend. De jury vraagt zich af waarom je halverwege de vacature kandidaten zou proberen te verleiden naar andere vacatures.

Wel geeft de jury ASR een compliment over de zichtbaarheid van de ‘actie elementen’ welke een duidelijk contrast hebben. Omdat hier duidelijk goed over nagedacht is blijft de jury verbaasd over het feit dat de sollicitatieknop niet meebeweegt.

Baker Tilly

https://www.werkenbijbakertilly.nl/

Als je niet weet wat Baker Tilly precies doet, kom je daar ook heel moeilijk achter via de site. De site is voor de jury heel erg inside out gedacht, waarbij ook bij ‘dit is mijn vakgebied’ je er maar één mag kiezen bijvoorbeeld. Een ander typisch inside out element bij accountancy organisaties is om alle ondersteunende diensten in één vakgebied te gooien in plaats van marketeers en HR medewerkers hun eigen vakgebied te geven.

De jury was wel bijzonder te spreken over de opmaak van de vacatures, hoewel deze op mobiele telefoons nog niet optimaal werken. De content is niet saai, de video’s zijn goed, geen talking heads en geven echt iets over de organisatie weer.

De jury ziet in Baker Tilly een veelbelovende nieuwkomer met een sterk fundament waarop ze hopelijke de komende jaren doorontwikkelen.

Coolblue

https://www.werkenbijcoolblue.nl/

Coolblue heeft duidelijk doorontwikkeld aan de site. Daar waar de kritiek van de jury vorig jaar was dat ze ‘minder Coolblue’ waren geworden is het dit jaar weer helemaal Coolblue zoals je van ze gewend bent. Bij het tweede ronde gesprek ga je op voor de koelkast en de bezorg functies hebben een andere sollicitatieknop waar expliciet bij vermeld is ‘zonder brief en cv’.

De Covid aanpassingen zijn keurig uitgelegd, op zijn Coolblue’s. Veel functies hebben agenda’s toegevoegd gekregen, met informatie over wat ze bedoelen met de items in de agenda. Bij de Engelse site geven ze meteen aandacht aan de mogelijkheden voor relocation en de vacatures worden inhoudelijk aangepast aan de functie. In opmaak, in aangeboden informatie en in sollicitatieproces. Zo kan je bij functies die op meer locaties worden aangeboden bij het solliciteren nog je gewenste locatie aanpassen.

Wel valt het de jury op dat Coolblue geen job alert heeft, daar waar je een telefoon al kan reserveren voordat deze er is, kan je geen melding krijgen voor een vacature waar je interesse hebt als deze in je regio vrijkomt.

De cultuurpagina tot slot was vorig jaar al goed, maar ook daar heeft Coolblue in doorontwikkeld en het ‘code museum’ is natuurlijk een leuke feature.

Eneco

https://www.werkenbijeneco.nl/

Eneco verdient een groot compliment over hun thuis en werk informatie. Eneco kijkt duidelijk vooruit naar de toekomst van werk, heeft hier een visie op ontwikkeld en communiceert deze ook.

Qua usability en design zitten er wel wat onduidelijkheden in de Eneco site. Niet elk icoon is even duidelijk en soms is een + een teken dat je iets open kan klappen en andere keren kan dat weer niet. Tekst loopt soms door de foto en het design lijkt op dat van een magazine, niet van een website.

Ook loopt Nederlands en Engels soms door elkaar, zo heet de pagina mijn favorieten als je er op klinkt ineens favourites. Een van de vele foutjes die je van een grote organisatie als Eneco niet verwacht.

Heel positief vinden de juryleden de ‘3 USP’s per vacature’ die ook in het vacature-overzicht terugkomen. Niet een standaard zin, maar echt per vacature is er nagedacht over belangrijke aspecten van die baan.

NS

http://werkenbijns.nl

Oud winnaar NS heeft nog altijd een functioneel uitstekende site. De vacatures zijn nog steeds goed opgemaakt en werken optimaal op de mobiel. Er is een goede funnel waar je echt diepgaand de content in kan naar goede informatie over verschillende functies, aangeboden in tekst en video.

NS heeft een hele ingewikkelde taak om veel verschillende functies, van part-time medewerkers op stations tot conducteurs en van IT’ers tot beveiligers in één site samen te brengen en doet dat uitstekend. Een ander proces per functie en goede communicatie over het proces en de arbeidsvoorwaarden. Tevens heeft de NS meteen na de sollicitatie een uitgebreide vragenlijst met wat je er van vond, wat ook erg gewaardeerd werd door de jury.

Het enige kritiekpunt van de jury is het feit dat de NS al twee jaar nauwelijks meer iets heeft vernieuwd aan de site. Met name op het gebied van sfeer en cultuur vindt de jury dat de NS nog winst kan behalen.

Topdesk

https://careers.topdesk.com/nl/

Topdesk is een kleine organisatie in vergelijking met alle andere genomineerden en het feit dat er zonder een mega budget een site die nominatie waardig is door hen is ontwikkeld is al een compliment op zich.

Wel ziet de jury, en de werkzoekende, meteen waar het eerste verbeterpunt ligt. De zoekfunctie is extreem zoekwoord gevoelig, met als gevolg dat “marketing” geen vacatures oplevert terwijl er wel een marketeer gezocht wordt.

Voor een kleine organisaties doet Topdesk wel heel veel dingen goed. Het is duidelijk een organisatie op zoek naar starters op de arbeidsmarkt en men probeert op allerlei manieren koudwatervrees om te solliciteren weg te nemen. Een prachtig voorbeeld hiervan is de sollicitatietip die bij de vacature staat.

Kritiek heeft de jury dan wel weer op het sollicitatieformulier, dat naast een Captcha, wat geen vertrouwen werkt, ook een verplicht veld heeft ‘hoe heeft u ons gevonden’. Voor een IT bedrijf om dat uit een formulier en niet uit analytics te halen vindt de jury verrassend.

Voor een kleine organisatie doet Topdesk heel veel dingen heel goed, maar er is ook nog veel te verbeteren en de jury hoopt dat Topdesk blijft doorbouwen op dit fundament.

Winnaar

De winnaar van de Digitaal-Werven award 2021 voor de beste corporate recruitmentsite is:

Coolblue

We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings