fbpx

Zes organisaties zijn genomineerd voor de Digitaal-Werven award 2023. De award voor de beste online candidate experice. Er zit dit jaar veel vers bloed bij de genomineerden, partijen die nog nooit eerder een nominatie hebben gehad.

Al 17 jaar doet Digitaal-Werven onderzoek onder de ruim 550 grootste werkgevers van Nederland op meer dan 130 datapunten. Deze datapunten hebben betrekking op gebruikersgemak van de recruitmentwebsite, content en informatie op de recruitmentwebsite, het visueel ontwerp van de website, de mobiele website en het online sollicitatieproces en de reactie op de mystery sollicitatie.

Voor 2023 zijn de genomineerden in alfabetische volorde:

Jumbo met https://nl.jobs.jumbo.com/nl/

Movares met https://movares.nl/werkenbij/

Nationale Nederlanden met https://nn-careers.com/nl/nl

NS met https://www.werkenbijns.nl/

ProRail met https://www.werkenbijprorail.nl/

Randstad met https://www.werkenbijrandstad.nl/

De winnaar van 2022, VodafoneZiggo, zit dit jaar in de jury en kan dus niet genomineerd worden.

De zes genomineerde organisaties krijgen de mogelijkheid om in de voetsporen te treden van eerdere winnaars zoals VodafoneZiggo (2022), Coolblue (2021 & 2016), Bol.com (2020 & 2018), NS (2019) en Dura Vermeer (2017).

In 2022 waren ook de NS en Nationale Nederlanden al genomineerd en beide partijen hebben doorontwikkeld aan hun website en zijn derhalve wederom genomineerd. NS heeft de award met hun vorige site al een keer gewonnen in 2019. Jumbo, Movares, Prorail en Randstad zijn nooit eerder genomineerd geweest.

De top is wederom breder geworden en de overall kwaliteit is wederom toegenomen. Het is duidelijk dat de organisaties in de top de corporate recruitmentsite niet meer zien als een statisch project, maar een onderdeel dat steeds doorontwikkeld moet worden. Zo zaten meerdere van de dit jaar genomineerden al jaren tegen een nominatie aan en hebben ze dit jaar net een paar (kleine) aanpassingen gedaan die het verschil hebben gemaakt.

De jury zal zich nu over de genomineerden buigen en de award op 12 oktober tijdens het Digitaal-Werven event uitreiken.

De jury bestaat uit:

  • ┬áRecruitment strateeg Monique ten Buur
  • Conversie expert Wilbert Pot
  • Usability expert Eddy Boeve
  • Employer Branding expert Marco Dalmeijer
  • Employer Branding expert Marloes Peters
  • Project Lead Recruitment VodafoneZiggo (winnaar 2022) Miranda Brandewijk

Wil jij er bij zijn als bekend gemaakt wordt wie de award wint? Dat kan: schrijf je dan nu in voor het Digitaal-Werven event.