Hoewel het niet mijn bedoeling is om hier een wekelijks iet van te maken is de data van Onrecruit weer dermate interessant om hier niets mee te doen. Dus een update over sollicitantengedrag op recruitmentsites in week 16.

Bezoekers

Na een fikse daling in week 15 lijkt deze te stabiliseren in week 16. Nu hebben we dat eerder gezien, in week 12, en daarna ging het in week 15 toch weer fiks omlaag, dus we zullen moeten afwachten, maar het lijkt weer te stabiliseren.

Conversie

Iets dat alleen maar blijft stijgen is de conversie. Inmiddels solliciteert 10% van alle bezoekers van de website, een gigantisch aantal en bijna een verdubbeling t.o.v. pre-corona tijden.

Aangezien we vorige week zagen dat de tijd per kandidaat ook toeneemt ben ik er niet van overtuigd dat dit allemaal ‘desperate’ baanzoekers zijn. Er zit hier veel talent tussen.

Bouw je talent pipeline

Dit is dus het moment dat je op je website mensen zich kan laten registeren, ook al zoek je nu niet per se nieuwe medewerkers. Dit is het moment om je ‘talent pipeline’ te bouwen. Hierover organiseer ik overigens op 12 mei gratis een Engelstalige webinar, eigenlijk gericht op het midden oosten, maar hij staat open voor iedereen.

Als je nu geen alert service hebt op je website, zorg dan heel snel dat je die wel hebt.

Dat is vast één van de gratis tips die je ook gaat krijgen als je mijn gratis Nederlandstalige webinar volgt op 14 mei: optimaliseer je recruitmentsite.

 

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.