fbpx

Recentelijk is de nieuwe homepage van De Mandemakers Groep live gegaan, een grote retailketen voor alles in het huis, van badkamers en keukens tot meubels. Denk aan merken als Brugman keukens, Montèl, Woonexpress, Piet Klerkx en de KeukenConcurrent, om er maar een paar te noemen.

Homepage

De homepage begint goed. Een mooi beeld is gebruikt dat meteen de volledige groep aangeeft, wonen, badkamers en keukens en een dubbele call to action richting de vacatures.

Daaronder krijg je nog allerlei informatie over de vakgebieden, de overstapweken (die verder niet echt worden uitgediept) en iets over het familiebedrijf, maar laten we eerlijk zijn, de gemiddelde kandidaat kijkt daar toch niet naar, tenminste, niet voordat deze een geschikte vacature heeft gezien.

Vacature search

Het eerste wat me opvalt in de vacature search is dat de filters zich aanpassen aan het gekozen vakgebied. Men heeft geen poging gedaan om de enorme diversiteit in één vaak dan toch te algemene filter groep te vangen, maar de filters gaan heel slim per vakgebied.

Zo krijgen de verkopers de mogelijkheid om te kiezen uit badkamers, keukens en meubels en zelfs de merken, terwijl de kantoorfuncties moeten kiezen uit de vakgebieden.

Mooi gedaan, hier ben ik fan van.

De indeling van de vakgebieden blijft altijd een lastig iets, bij elke organisatie, maar ik zie hier meteen een tweetal verbeterpunten.

Ten eerste een vakgebied overig. Dat bestaat niet. Niemand is overig. Ik heb even gekeken en hier vallen bijvoorbeeld juristen onder. Nu begrijp ik vanuit persoonlijke gevoelens dat je die het liefst onder het tapijt zou willen schuiven misschien, maar ze zijn nog steeds geen overig personeel. Net zo min als je product owners en je business analisten dat zijn (die vallen er ook onder).

Ander punt van aandacht: de stages en traineeships komen niet terug bij het vakgebied. Dus je dwingt op deze manier stagiaires via alles stages te zoeken, ik zou een ‘dubbele tag’ gebruiken persoonlijk.

Als we kijken naar de manier waarop het vacature overzicht eruit ziet vallen drie zaken op. Het eerste is dat er geen salaris vermeld wordt. Dat staat ook niet in de vacatures kan ik nu vast melden, een groot gemis. Het tweede is dat de omgeving een provincie is en Noord-Brabant en Noord-Holland zijn best groot, dus ik kan me indenken dat de gemiddelde kandidaat dat vervelend vindt. Natuurlijk kan je op locatie zoeken, want de exacte locaties staan wel in de vacature, maar de keuze om Breda en Waalwijk beide ‘omgeving Noord-Brabant’ te noemen begrijp ik niet. Tot slot mis ik iets van overtuiging, er had een mini omschrijving in gemogen van mij, of een foto, of een logo van het merk waar je voor komt te werken of een overtuigende zin hoe je het verschil gaat maken in deze functie. Op de presentatie van de vacatures in het overzicht is nog wat te winnen.

Vacatures

De vacatures zelf beginnen niet heel handig. Als je al niet wist als bedrijfsjurist dat je overig bent, weet je dat nu. Waarom als je de functie al geselecteerd is je het vakgebied nog zou willen tonen is me überhaupt een raadsel, maar positief is wel dat hier de locatie vermeld staat.

Het feit dat het share icoontje omgekeerd staat is ook best gek als ik eerlijk ben. Alsof je niet wilt delen maar wilt verzamelen.

De vacatures zijn daarna mooi en goed opgebouwd. Met foto’s die de vacature breken, stukken tekst en voldoende bulletpoints.

Ook gebruikt men veel icoontjes. Leuk gedaan, waarbij ze er elke keer 3 tonen en indien er meer bij horen ‘meer’ aangeklikt kan worden en dan verschijnen ze aan de linkerkant van het veld. Ik neem aan dat dit nog verder in ontwikkeling is en dat in de volgende sprints hier uitleg aan toegevoegd gaat worden zodat je ook weet wat men bedoeld met ‘proactief’ of ‘commercieel’. Want het zijn natuurlijk containerbegrippen.

Wat ik erg leuk vind is dat ze die nu per vacature vastleggen, zodat je in een volgende fase ook hierop kan gaan zoeken. Je kan zoekfilters maken met deze eigenschappen erin en op basis hiervan vacatures tonen. Je kan ook eventueel kleine testjes ontwikkelen en op basis van die uitkomsten vacatures tonen.

Zeker omdat men een academy heeft, zo is te lezen op de homepage, kan je daar perfect een mooie zij-instroom van maken.

Tot slot heeft men ook de verschillende stappen in het sollicitatieproces uitgebreid omschreven. Die verschillen duidelijk per functie, wat mij wel weer aanspreekt vanuit selectie perspectief. Zo heeft de ene functie een meeloopdag (er wordt helaas niet aangegeven of deze betaald is) en de ander een assessment.

 

Solliciteren

Het solliciteren is een tweestaps rakket, waarbij men begint met het vastleggen van de persoonlijke gegevens, en daarna de ‘overige gegevens’. Helaas dus geen goede ‘feed forward’ wat je moet gaan aanleveren. Een gemiste kans volgens mij.

Heel slim hebben ze de gewenste en benodigde informatie wel per functie aangepast. Zo is een cv niet verlicht bij monteurs, wel bij kantoorfuncties en tot mijn verbazing ook bij verkopers.

Verkopers krijgen ook de vraag of ze weekenden willen werken en om de een of andere vreemde reden krijgt iedereen de vraagt of ze een rijbewijs B hebben. Misschien is men anti openbaar vervoer, maar ik vind die vraag vreemd voor kantoorpersoneel. Het gewenste 

salaris vraagt men ook overal, wat dan weer een open tekst veld is en men vraagt het niet per uur, maand of jaar.

Ook vraagt men voor sommige functies de geboortedatum in de persoonlijke gegevens en bij andere functies niet.

Al met al lijkt de basis uitstekend op orde, maar is er in de uitwerking nog wat te winnen.

Mobiel

De site werkt mobiel goed. Hoewel ik zelf altijd een fan ben van uitklap menu’s in vacatures is de opbouw die DMG gebruikt overzichtelijk en helder. Ook past het sollicitatieformulier zich aan de mobiele telefoon aan en kan je ook op kantoorfuncties solliciteren zonder een cv.

Dat is erg slim en kan ik erg waarderen, wederom jammer dat men dat niet vooraf communiceert want het is nog zo uniek dat ik vermoed dat weinig mensen zelfs maar naar stap 2 toe gaan.

Conclusie

De nieuwe site van de Mandemakers groep heeft een hele goede basis. Er zitten een paar zaken in waarvan ik denk dat het organisatorische problemen zijn die een echt goede ervaring tegenhouden, zoals het communiceren van salaris en het vragen van cv’s voor verkoopfuncties bijvoorbeeld.

De basis is wel uitstekend in orde, maar er zijn nog een paar verbeterslagen nodig om de site in aanmerking te laten komen voor een Digitaal-Werven award.

We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings