fbpx

Er zijn bedrijven die personeelswerving tot een kunst verheven hebben. De volledige trukendoos gaat open om uiteindelijk de perfecte kandidaten te mogen verwelkomen. De praktijk wijst echter vaak uit dat er helemaal niet zo diep in die trukendoos gegraven hoeft te worden. In veel gevallen zorgen relatief eenvoudige missers ervoor dat de personeelswerving niet zo effectief verloopt als gehoopt.

1) Op zoek gaan naar de droom kandidaat
Een van de grootste fouten die je als bedrijf kunt maken, is dat je op zoek gaat naar de droom kandidaat om een functie te vervullen. Dit begint met het opstellen van het lijstje dat als basis moet dienen voor een profiel. Hierbij wordt vaak vanuit een behoefte geredeneerd. Dit lijkt een logische gedachtegang maar vergeten wordt dat alleen mensen die bestaan te werven zijn. Voorkom het zoeken naar een kandidaat die niet bestaat. Een te gedetailleerde omschrijving van een droom kandidaat gaat ten koste van de effectiviteit van personeelswerving.

2) Niet in de huid van een sollicitant kruipen
Veel bedrijven maken de fout door de vacature vorm te geven met punten waaraan zij vinden dat een sollicitant moet voldoen en niet beredeneren vanuit het gedachtegoed van deze sollicitant. Het gevolg is dat er een lange lijst met vaardigheden en competenties ontstaat. Hierdoor zullen een groot aantal in aanmerking komende kandidaten zichzelf al afschrijven omdat zij van mening zijn dat ze niet volledig voldoen aan de functie eisen. Dit komt omdat het brein van een mens vaak op zoek is naar een reden om iets niet te doen. In dit geval worden er in de functieomschrijving genoeg redenen gevonden om deze keuze te maken. Het is dus een betere keuze om de “trechter” wat breder te maken. Er zullen meer afwijs mails gestuurd moeten worden maar het aantal in aanmerking komende kandidaten die de stap zetten om te solliciteren zal ook groter zijn.

3) Onzichtbare vacatures
Het komt regelmatig voor dat vacatures wel op LinkedIn staan en bekend zijn bij recruiters maar verder nergens online te vinden zijn. Een gemotiveerde kandidaat zal zich willen verdiepen in een vacature en het benodigde huiswerk hiervoor willen uitvoeren. Als de vacature online vrijwel onvindbaar is, zal het een eenvoudige stap zijn om af te haken om letterlijk elders het geluk te zoeken. Een wervingssite is in dit geval onmisbaar om als bedrijf zichtbaar te zijn en aan te geven dat er een of meerdere vacatures open staan.

4) Verzuimen om je als bedrijf te profileren bij de kandidaat
Iedereen die makkelijk aan een baan kan (en wil) komen, is in deze huidige tijd voorzien. In veel gevallen zal alleen een overstap worden gemaakt als blijkt dat het gras bij de buurman groener is. Hoe laat jij als bedrijf zien dat jouw gras inderdaad groener is? Veel bedrijven verzuimen het antwoord op deze vraag over te brengen naar een kandidaat. Organisaties die in staat zijn om met concrete voorbeelden aan te geven wat zij meer kunnen bieden (met betrekking tot arbeidsomstandigheden) dan andere bedrijven, zullen succesvoller zijn op gebied van personeelswerving. Een geschikte kandidaat heeft in deze huidige maatschappij alle ruimte om te vergelijken en zal dit ook zeker doen.

5) Onverkoopbare vacatureteksten gebruiken
Veel bedrijven maken de fout door een onverkoopbare vacaturetekst te gebruiken. In veel gevallen betreft dit zelfs een standaard tekst met waar nodig een functie gerelateerde aanpassing. Een vacaturetekst vormt de “eerste indruk” naar een kandidaat toe en een eerste indruk maak je maar één keer. Een kandidaat moet getriggerd worden door een beeld te krijgen van de praktische aspecten van een functie, de salaris en arbeidsvoorwaarden (de tekst “marktconform salaris” werkt dus niet), de passie en de missie van de betreffende club en de redelijke selectie vereisten. Op deze manier kan een kandidaat een beeld vormen hoe hij of zij in dit plaatje kan passen. Als dit beeld niet kan worden gevormd, is er sprake van een onverkoopbare vacaturetekst en zal de kandidaat nooit een besluit nemen om hierop in te gaan.

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.
We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings