fbpx

Op 12 oktober zal de eerste innovatie in selectie award worden uitgereikt.

Deze award, uitgereikt door Digitaal-Werven, zal gaan naar de organisatie met de beste innovatie in het selectie proces in de laatste jaren. Bij de beoordeling is gekeken naar het innovatieve karakter, de wetenschappelijke onderbouwing van de gebruikte tool, de kandidaat-ervaring en het resultaat.

De genomineerden met een korte beschrijving van de case zijn:

AZ

Voetbalclub AZ is in 2018 begonnen met het structureel meten van cognitieve vaardigheden binnen de scouting en ontwikkeling van de jeugdopleiding. Hierdoor is de vraag of een talent ook ‘een slimme’ speler is, naast een technisch vaardige en fysieke speler, nu meetbaar gemaakt. AZ is hierdoor in staat op objectieve wijze een grotere hoeveelheid spelers te testen met als resultaat dat er de afgelopen jaren meer spelers zijn doorgestroomd naar het eerste elftal, die meer minuten maken en ook hogere transfer opbrengsten hebben gegenereerd.

Assessment partner: Brainsfirst

Just arrived

Just arrived helpt high potential vluchtelingen aan een baan. Sinds 2021 is men gebruik gaan maken van testen die naast skills ook psychografische profielen in kaart brengen op basis van het factor vijf model, general mental ability en skill testen. Door dit te matchen met de profielen van de vacatures kunnen cv’s worden overgeslagen en kan men door naar het interview. Omdat bij veel vluchtelingen opleidingen en eerdere werkervaring Nederlandse recruiters weinig zeggen helpt dit met deze high potential statushouders op gesprek te komen. Door de inzet van technologie is Just arrived in staat veel meer mensen te helpen. Het resultaat is dat ze de grooste provider van banen voor vluchtelingen zijn en het verloop bij de organisaties veel lager is dan voorheen door betere matching.

Assessment partner: Talent Data Labs

IMC

Beurshandelaar IMC heeft in 2019 het proces aangepast om meer ‘screening in’ te doen in plaats van ‘screening out’. De CV selectie en assessment zijn omgedraaid, waarbij vroeger eerst naar een cv gekeken wordt, krijgt men nu een assessment waarbij naar de cognitieve vaardigheden gekeken wordt die belangrijk zijn voor de functie.

Dit heeft geresulteerd dat er meer mensen met andere achtergronden door de eerste fase van het proces heenkomen, terwijl er minder tijd aan de cv selectie besteed hoeft te worden. Ook gebruikt men dit proces nu om studenten uit te nodigen om te kijken of ze ‘het brein van een trader’ hebben, zonder meteen de stap te hoeven zetten om te solliciteren.

Assessment partner: Brainsfirst

De Brauw Blackstone Westbroek

Advocatenkantoor De Brauw Blackstone Westbroek is in 2021 overgestapt naar een proces waarbij testen een grotere rol speelt. Voorheen werd er veel geselecteerd op cijferlijsten en cv’s, nu krijgt elke sollicitant die aan de minimale eisen voldoet van een afgeronde rechtenstudie een uitnodiging voor de assessment. De assessment is ook veel breder waarbij er gekeken wordt naar karaktereigenschappen en bedrijfscultuur voorkeuren. Ook kent het systeem tegenwoordig een feedback loop en een zelflerend karakter waardoor het uiteindelijk beter zal worden.

Momenteel is het systeem in staat om met 80% zekerheid te zeggen of iemand gaat passen bij de organisatie.

Assessment partner: The selection lab

Gemeente Roosendaal

De gemeente Roosendaal heeft in 2021 voor de functie van DIV medewerker het cv en de motivatiebrief los gelaten en de initiële selectie gedaan op basis van een game based assessment, waarbij vooraf was bepaald welke vaardigheden en karaktereigenschappen een DIV medewerker moet bezitten. Er is gekozen om de beste vijf sollicitanten volgens de test uit te nodigen voor gesprekken.

Het resultaat is dat de nieuwe DIV medewerker een persoon is zonder overheidservaring en zonder ervaring op het gebied van DIV, die op basis van een cv nooit was uitgenodigd voor het gesprek.

Assessment partner: Ivy Works

De jury zal alle vijf de genomineerden verder bevragen en op 12 oktober tijdens het DW selectie event zal de award voor de beste innovatie in selectie worden uitgereikt.

De jury bestaat uit:

  • Gusta Timmermans – Oprichter recruitment builders, schrijven van het boek 150. sollicitatievragen en voormalig global head of Talent Acquisition bij ING
  • Corrie Scholman – Directeur HR Heineken Group.
  • David Salens – Hoofd selectie bij de Vlaamse overheid.
  • Theo Stor – Register A&O psycholoog, bestuurslid Nederlands Instituut Pyschologen en talent management adviseur bij Right consultants.
  • Aaltje Vincent – Candidate experience expert en meervoudig bestseller auteur boeken over solliciteren en sollicitatiegesprekken.

Met deze award willen we de aandacht vestigen op manieren om, al dan niet met moderne technologie, beter en vooral ook inclusiever te selecteren.

We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings