Digitaal-Werven heeft afgelopen zomer weer 350 organisaties onderzocht op hun digitale sollicitatie-ervaring. De recruitmentwebsites zijn beoordeeld, bij elke organisatie is een mystery sollicitatie gedaan en tevens is dit jaar gekeken naar de social media aanwezigheid. Hierbij is onder andere gekeken naar de Hyve van de bedrijven en of men ook hier reageert op vragen.

De digitale sollicitatie-ervaring is volgens Digitaal-Werven een totaal pakket en proces. Een geweldige website is leuk, maar als er vervolgens een dramatisch sollicitatieproces volgt haken veel kandidaten, en vooral de toppers, alsnog af. Ook verwachten kandidaten steeds meer dat de organisatie aanwezig is waar zij al zijn, op sociale netwerken. Daarom is dit jaar voor het eerst ook die aanwezigheid meegenomen in het onderzoek van Digitaal-Werven.

De algemene conclusie van het onderzoek is dat er veel positieve ontwikkelingen zijn geweest het afgelopen jaar op het gebied van wervingssites. De toppers van vorig jaar scoren nog steeds goed, maar zijn ingehaald door organisaties die in het afgelopen jaar live zijn gegaan met nieuwe websites.

Voor de award van beste Digitale Sollicitatie-Ervaring zijn dit jaar vijf genomineerden (in alfabetische volgorde): ASR, ConQuaestor, Deloitte, Eiffel en Eneco.

De jury, bestaande uit Ronald van Schaik van Rhinofly, Barbara Hermans van Brandbites, Saskia Aalberts-Buijl van JungleMinds en Tom van der Valk (Blyxum, ex-Tangram) zal de winnaar uit deze vijf genomineerden kiezen.

Opvallend is dat dit jaar geen enkele ICT organisatie nog bij de absolute top behoort, terwijl de afgelopen jaren dit de best vertegenwoordigde branche was.

De uitreiking van de award zal op 6 oktober plaatsvinden tijdens het Digitaal-Werven event.

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.