Op zoek naar inspiratie van mooie wervingssites kijken we bij Digitaal-Werven ook over de grens. Welke internationale websites kunnen ons inspireren om het beter te doen? Vandaag kijken we naar GVC, een groot gokbedrijf, vooral gokken op sporten, met merknamen als Bwin en Ladbrokes.

Homepage

De homepage is goed gemaakt. Met een film die echt het gevoel van de organisatie geeft. Sporten in de breedste zin van het woord. Hondenraces, voetbal, alles. Een duidelijke pay off, waarin entertainment zit en een call to action om te zoeken naar een rol.

De rest van de homepage heeft heel veel content. Over de merken en over de cultuur.

Heel mooi gedaan vind ik de manier waarop ze de cultuur in lijn hebben gebracht met het niet alleen de merkwaarden, maar vooral ook de business. Alles in dit bedrijf draait om sport en wedden op sport. Dus de cultuur elementen zijn met sport analogieën benoemd. Het veld, de prijzenpot, de opstelling en de wedstrijdkalender.

Leuk detail, je ziet dat wel vaker op sites natuurlijk, maar hier heeft ‘meet the team’ toch een andere lading voor mij.

Informatie

Ik kijk normaal niet zo heel snel aan allerlei informatie, omdat je daar vaak pas naar kijkt als de rest goed is, maar in dit geval wil ik er toch iets leuks uithalen. De locaties van alle kantoren. Nu ben ik normaal geen fan van een site voor de hele wereld, maar als je het dan doet is dit wel een mooie manier om mensen interesse te geven om te verhuizen. Per stad heeft men allerlei informatie over hoe de stad is. Waar het kantoor precies in de stad zit en welke etiquette de stad / het land heeft en wat er aan entertainment te vinden is. Mooi gedaan.

Vacatures

Het vacatureoverzicht is niet slecht, maar kan beter. De locatie is natuurlijk super belangrijk, het merk op zich ook wel denk ik, maar er mist nog wel wat informatie, zoals een beschrijving van de vacature. Zeker als je in het Engels werft voor lokale markten is het nog veel belangrijker om heel duidelijk te zeggen wat de vacature inhoud.

Ook is de selectie op locatie zeer onhandig. Omdat ze in ongeveer elke Britse stad een wedkantoor hebben staan er honderden in. De internationale locaties staan er daarentegen niet in, terwijl de vacatures wel op de site staan.

Zowel qua weergave als qua search is er nog wat ruimte voor verbetering, maar slecht is het zeker niet.

Iets waar ik heel dubbel in zit zijn de vacatures voor de talent pool. Aan de ene kant vind ik het echt geweldig dat ze een talent pool willen opbouwen. En ze zijn er ook eerlijk in en zeggen niet: hij staat nu open, terwijl hij dat niet staat. Aan de andere kant denk ik: dat kan je ook met een job alert doen of met een ander soort inschrijving. Het is geweldig om een talent pool te bouwen, maar of dit de optimale manier is weet ik niet.

Dew vacatures zelf kennen hele goede en minder goede elementen.

Heel mooi is het feit dat elke vacature een hele natuurlijke video heeft, de één veel sneller en strakker dan de ander, duidelijk allemaal zelf opgenomen met een mobiele telefoon, van een medewerker die vertelt waarom hij of zij het leuk vindt daar te werken. Heel authentiek, heel goed. En vooral ook: bij elke functie. Ook heel mooi is het feit dat het salaris er gewoon bij staat, de locatie, het soort contract en het ‘werkpatroon’. In de gokindustrie kan je je indenken dat weekenden vaak werkdagen zijn voor bepaalde functies en dat er verschillende schema’s mogelijk zijn.

Minder enthousiast ben ik van de teksten. Ik ben een fan van bullets, maar je kan het overdrijven. Ook is het geweldig dat ze al je verantwoordelijkheden aangeven, duidelijk zijn over je skills en ervaring, maar geen woord over de compensatie naast de punten die in de screenshot te zien zijn. Het voelt als een hele onevenwichtige vacature. Ook kan je begrijpen dat zo’n lap tekst mobiel niet optimaal werkt. Daar waar ik vermoed dat juist hun doelgroep voor een groot deel de site mobiel zal bezoeken.

Solliciteren

Het solliciteren is best een goed proces. Ze praten wel over het aanmaken van een account, maar eigenlijk is het gewoon een sollicitatieformulier. Je cv uploaden kan je ook vanuit Dropbox of Google drive of One drive, dus ook dat zit goed in elkaar. Je blijft ook netjes in de look en feel van de site.

Conclusie

Erg mooie site, vooral op content is er heel veel te vinden, veel meer dan deze review op in gaat. Er is, in tegenstelling wat ik internationaal vaak zie, ook aandacht besteed aan de vacatures en vooral bij elke vacature een relevante video vind ik van toegevoegde waarde. Natuurlijk zie ik verbeterpunten, maar dit is duidelijk één van de betere sites die ik internationaal ben tegen gekomen.