Nu het economisch minder gaat is het een ideaal moment voor bedrijven om hun ‘werkebij’-website te verbeteren. Dit hoeft niet veel geld te kosten. De onderdelen waarop de grootste winst te behalen valt kunnen namelijk kosteloos worden toegevoegd of verbeterd, zo blijkt uit onderzoek van Digitaal-Werven onder ruim 350 bedrijven en organisaties in Nederland.

‘Toen we vorig jaar met Digitaal-Werven begonnen hoorde we van veel bedrijven dat ze wisten dat hun wervingssite onder de maat was, maar dat men geen tijd had om hem te verbeteren. Nu zien we dat er op veel plekken tijdelijk een wervingsstop is afgekondigd, dus lijkt het een ideaal moment. Echter is het argument nu dat er geen geld is. De grootste winst voor veel organisaties is echter te halen op onderdelen die niets hoeven te kosten’, aldus Bas van de Haterd, initiatiefnemer van Digitaal-Werven.

De onderdelen van wervingssites die het slechtste scoren in Digitaal-Werven zijn namelijk de personalisatie, met een 3,4 gemiddeld en de communicatie over de procedure, met een 4,4 op een schaal van 1 tot 10.

Deze onderdelen verbeteren op de bestaande wervingssite kan bijna kosteloos. Het gaat hierbij vooral om het publiceren van reeds bestaande informatie. Bij personalisatie gaat het om het toevoegen van een naam en contactgegevens van de recruiter, met eventueel een foto.

Ruim driekwart van de onderzochte bedrijven heeft op hun wervingssite niets vermeld over de procedure. Het gaat hierbij om eenvoudige zaken die een sollicitant wil weten zoals de termijn waarop hij of zij een reactie kan verwachten, hoeveel gespreksronden er zijn en met wie en of er bijvoorbeeld een test onderdeel van de procedure is.

‘We merken bij Digitaal-Werven dat veel ‘werkenbij’-sites die hoog scoren, recent zijn gelanceerd of vernieuwd. Het is niet zo dat nieuw per definitie beter is, maar daar lijkt veel beter over nagedacht te zijn met alle kennis die de laatste jaren is opgebouwd over online recruitment. Veel winst is te behalen door gedegen naar de site te kijken, vanuit het oogpunt van de kritische sollicitant.’ aldus Bas van de Haterd.

Omdat men het meeste leert van goede voorbeelden organiseert Digitaal-Werven op 3 december het Digitaal-Werven event, met daarbij de uitreiking van de award voor de ‘beste digitale sollicitatie-ervaring’. De genomineerden voor deze prijs zijn: Accenture, Caesar group, Movares, Oranjewoud, Ordina, PricewaterhouseCoopers, TamTam, TenneT en Vodafone.

—-niet voor publicatie—-

Voor meer informatie: https://www.digitaal-werven.nl

Contactpersoon:
Bas van de Haterd
Initiatiefnemer Digitaal-Werven
06-14301435
bas@vandehaterd.nl

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *