Recent hebben we vanuit Digitaal-Werven een tweetal webinars georganiseerd over onboarding tijdens de Covid-19 crisis. Een Nederlandstalige webinar verzorgd door Erik van den Hoff van Techsharks en een Engelstalige webinar verzorgd door Manjuri Sinha van OLX. Bij het inschrijven voor deze webinars moesten kijkers o.a. de vraag beantwoorden: gebruik je specifieke pre- of onboarding software. Meer dan 80% van de bezoekers beantwoorde deze vraag met nee.

Meer dan 80% van de organisaties gebruikt geen pre- of onboarding software

Let wel, dit is geen representatieve steekproef, dit zijn immers de partijen die wel  serieus genoeg met onboarding bezig zijn om hier een webinar over te volgen. En toch gebruikt 80% nog geen software om dit proces goed te ondersteunen.

En dit terwijl de case studies toch legio zijn dat goede onboarding essentieel is voor een goede start en het geld ruim terug verdient door versnelde productiviteit. En een specifiek, met software ondersteund, traject maakt onboarding gewoon veel beter.

Zo heeft de sponsor van deze events, IJsfontein, een mooie case study waar ze een logistiek bedrijf helpen met de voornamelijk Oost-Europese new hires te onboarden via hun leerplatform UpTrek. Deze nieuwe mensen leren de terminologie, maar ook gewoon waar wat in het magazijn te vinden is. Hierdoor voelen ze zich zekerder en beginnen ze met meer vertrouwen aan de baan, wat leidt tot een hoger werkgeluk, lager verloop en hogere productiviteit. Een win-win situatie dus.

 

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.