De jury sessie was dit jaar anders ingericht dan de twee voorgaande jaren. Andere jaren gaven alle juryleden hun mening over de hele site en legde men nadruk op de zaken die zij belangrijk vonden. Dit jaar heeft elk jurylid de genomineerde websites beoordeeld op zijn of haar specialisatie en de andere zaken buiten beschouwing gelaten.
Net als bij de twee voorgaande edities gaf dit nieuwe systeem wederom twee organisaties die boven de andere genomineerden uitstaken. Digitaal-Werven kent naast een winnaar daardoor wederom een eervolle vermelding.
De jury was in negatieve zin verbaasd over het niveau van alle wervingssites in Nederland. Hoewel de genomineerden zeer degelijke websites en processen hebben neergezet, roept geen van de genomineerden echt een ‘wauw’ gevoel op. Zo biedt geen enkele site echt een unieke merkbeleving en waren er weinig bijzondere zaken die tot de verbeelding spraken.
De jury hoopt dat 2010 een mooier jaar zal worden en de nieuwe sites die gelanceerd zijn na sluiting van Digitaal-Werven 2009 geven daar goede hoop op. De toekomst van arbeidsmarktcommunicatie ligt volgens de jury in open en toegankelijke organisaties die authentiek en transparant communiceren met hun potentiƫle doelgroep.
De eervolle vermelding van 2009 geeft een breed beeld van veel functies die binnen het bedrijf zijn, waarbij heel veel korte video’s gebruikt zijn. De suggestie van de jury voor deze eervolle vermelding is dat de video’s iets minder gericht zouden moeten zijn op de kandidaat toespreken en iets authentieker zouden mogen zijn. Een groot pluspunt van deze website is de beschrijving van alle stage- en afstudeeropdrachten van de laatste jaren. Dit geeft een duidelijk inzicht in de mogelijkheden voor deze, voor dit bedrijf duidelijk belangrijke, doelgroep. De eervolle vermelding gaat naar TOPdesk.
De winnaar van 2009 heeft laten zien dat je van een goede website een betere website kan maken. Hoewel hier nog steeds mogelijkheden voor zijn dit te verbeteren, is dit bedrijf de beste in het uitdragen van hun werkgeversmerk. De organisatie is open en transparant en maakt de beleving zeer persoonlijk. De hele ervaring op de site geeft een kandidaat het gevoel dat hij of zij centraal staat. De winnaar van 2009 was de eervolle vermelding van 2008: TamTam.