Bol.com heeft in 2020 de Digitaal-Werven award gewonnen voor de beste digitale sollicitatie-ervaring. De jury was unaniem in haar oordeel dat Bol deze award voor de derde keer toegekend moest krijgen.

Zoals in het juryrapport te lezen is heeft de jury veel waardering voor het feit dat Bol op de banen site, net als in de webwinkel, het zoekproces echt centraal heeft staan en geoptimaliseerd heeft.

De mobiele ervaring is nog altijd optimaal, maar heeft inmiddels bij veel andere sites navolging gevonden, waardoor het niet meer het unieke onderscheidende element is. Wel zijn de vacatures nog steeds echt landing pages. Bol realiseert zich als geen ander dat 80% tot 90% niets anders ziet dan de vacature en dat daar dus alle benodigde informatie op een aantrekkelijke manier moet staan. Zoals een product in de webshop compleet moet zijn in alles wat er rondom dat product speelt, zo moet een vacature dat ook.

Ook was de jury erg onder de indruk van de duidelijke agile werkwijze van Bol.com die bijzonder uitgebreide informatie rondom Covid-19 en de impact op het sollicitatieproces op de site heeft staan. Deze organisatie is duidelijk in staat snel te schakelen, maar ook om zich een goed beeld te vormen van alle vragen die kandidaten mogelijk hebben. Vermoedelijk door feedback en vragen van kandidaten ook gestructureerd te verzamelen en de informatie over het thema snel op de site aan te passen.

Voor de derde keer heeft Bol.com de Digitaal-Werven award gewonnen, een unicum.

In 2021 zal Bol.com het wisseljurylid leveren en daarmee dus niet verkiesbaar zijn voor de award.