Digitaal-Werven heeft een nieuwe whitepaper in het download centrum staan, toegankelijk voor alle nieuwsbrief abonnees: drie campagnes die nog wel mensen aantrekken.

In deze whitepaper zullen drie type campagnes beschreven worden die de afgelopen periode nog wel effectief zijn gebleken in het aantrekken van sollicitanten. In deze whitepaper zal eenvoudig beschreven worden hoe het werkt, wat de kritieke succesfactoren zijn, want de executie is net zo belangrijk als het middel en een voorbeeld van een partij die er succes mee heeft gehad.

Campagne methodieken die aan bod komen zijn:

  • Persona based advertising

Persona’s zouden niks nieuws mogen zijn voor recruitment marketeers, maar daadwerkelijk persona gebaseerd campagne voeren is iets dat we nog steeds beperkt zien. Want een echte persona gebaseerd campagne heeft dus altijd meerdere campagnes, namelijk voor elke persona eentje. Binnen een framework van een campagne is de executie van essentieel belang voor het succes.

  • Interactieve video

Video is belangrijk, interactieve video is de volgende stap. Wederom geen geheel nieuwe vorm van adverteren, maar zeker in deze tijden van schaarste een middel dat ik in 2022 veel meer verwacht te zien.

  • Next generation programmatic

Programmatic advertising is iets dat veel media aandacht krijgt, maar de echte belofte van programmatic is niet het verlagen van de kosten, maar het op langere termijn verleiden van kandidaten. Hoe krijg je een kandidaat op een slimme manier het hele AIDA model door, dus van het genereren van aandacht voor je (onbekende) organisatie als werkgever tot het overgaan tot actie (solliciteren). Next generation programmatic maakt van recruitment een proces in plaats van een ad hoc activiteit.

 

De whitepaper in te downloaden in het download centrum staan, toegankelijk voor alle nieuwsbrief abonnees.