fbpx

Deloitte heeft ruim vijf jaar geleden een nieuwe standaard gezet op het gebied van corporate recruitmentsites. Na twee jaar de Digitaal-Werven award gewonnen te hebben zijn ze in de jaren erna ook altijd genomineerd. Op de komende editie van het Digitaal-Werven Event komt Roos van Vugt, destijds met haar team verantwoordelijk voor deze revolutionaire site, haar verhaal doen.

Tijd om de site weer eens te bekijken. Hoe goed voldoet deze site in het huidige tijdsbeeld.

Screen Shot 2015-07-23 at 16.39.04

 

Homepage

De homepage van Deloitte geeft heel duidelijk een keuze naar drie type bezoekers. Hierbij geven ze ook duidelijk aan waar ze de grens trekken tussen young professional en professional. Iets waar veel organisaties een voorbeeld aan kunnen nemen.

Screen Shot 2015-07-23 at 16.39.52Een van de aanpassingen die door de jaren heen zijn ingevoerd is ook meteen op de homepage te vinden, als je over een niveau heen gaat zie je meteen het aantal vacatures. Leuk.

Je kan ook direct naar een vakgebied, waar ook het aantal vacatures bij staan. De gebruiker is dus in controle over hoe hij/zij de site wil bezoeken. Daar houd ik van.

Screen Shot 2015-07-23 at 16.51.01Als ik kies voor young professionals krijg ik een overzichtspagina met evenementen, een vacature zoekmachine, filmpjes en blogs. Opvallend en vreemd zijn hier de ‘gerelateerde vacatures’. Gerelateerd aan wat vraag ik me af? Ik heb immers nog geen vacature of vakgebied gekozen, enkel een ervaringsniveau. Vreemd.

Als ik op het blauwe blokje met bekijk vacatures klik krijg ik meteen de vacatures. Zo hoort het.

Informatie

De standaard informatie die op elke site aanwezig behoort te zijn is uiteraard bij Deloitte gewoon aanwezig. Informatie over de arbeidsvoorwaarden staat er, over de opleidingsmogelijkheden en over het sollicitatieproces. Alles staat er gewoon, zoals het hoort. Keurig dus.

Careerlaunch

Screen Shot 2015-07-23 at 16.52.28Het moment dat ik vacatures ga zoeken krijg ik bovenin het scherm de vraag of ik wel weet wat bij mijn achtergrond past. Zo niet kan ik de careerlaunch doen. Deze staat ook bij de studenten, maar niet bij de professionals. Hier heeft iemand over nagedacht. Heel goed dus!

Screen Shot 2015-07-23 at 16.57.33De test is echt super simpel. Een aantal of of vragen, waarbij een iets uitgebreider is en je vraagt om je opleidingsrichting. Op basis van mijn antwoorden krijg ik twee filmpjes op basis van mijn keuzes en een aantal vacatures.

Slim. Goed gedaan. Mooi. Misschien dat die wel nadrukkelijker in de site verwerkt zou moeten worden.

Menu en design

Screen Shot 2015-07-23 at 16.59.53

 

Natuurlijk is niet alles aan de site heel goed. Het is duidelijk dat de site al behoorlijk wat jaren oud is en zoals vaker als je door blijft bouwen raken sommige dingen verstopt. Een menu zoals wat hier naast staat is een duidelijk teken hiervan. Vann zo’n lap tekst in een menu (het zijn allemaal linkjes) wordt niemand blij.

Qua design is er veel te winnen bij Deloitte. Het is een beetje ‘klinisch’. Een beetje gevoelloos als ik eerlijk ben. Vol met goede content, maar zonder dat ik me echt welkom voel.

Vacatures zoeken

Screen Shot 2015-07-23 at 17.38.41Het zoeken naar vacatures kan enkel in een ‘of of’ situatie. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor alle vakgebieden, of een vakgebied. Maar accountancy of actuariaat kan bijvoorbeeld niet. Dat is jammer.

Er onder staat de jobmail. Helaas neemt die niet de eerder ingevulde items niet mee. Dus als ik al gezocht heb op consultancy, moet ik dat opnieuw invullen. De RSS feed (ik weet niet of dat nog veel gebruikt wordt) doet dat grappig genoeg weer wel. Waarom dan de mail niet vraag ik me af?

De presentatie van de vacatures kan ook beter. Ik zou in een beknopt overzicht willen weten welk opleidingsniveau men verwacht. Hoeveel jaar ervaring. Want ik zoek dan misschien wel van 0 tot 6 jaar ervaring, maar 0 is heel iets anders dan 5 jaar ervaring zeg maar.

Vacature

Screen Shot 2015-07-23 at 17.40.52De vacature zelf heeft een balk er naast met het nodige aan branding erin. Dat is slim, want het gros van je bezoekers ziet nooit je homepage. De recruiter met contactgegevens erbij, een filmpje over de vestiging en ook de arbeidsvoorwaarden. Dat laatste vind ik dan weer minder slim, want die openen in dezelfde pagina en dan ben je de vacature kwijt.

Overigens is het opvallend dat ik vacatures voor young professionals zoek en nu uitkom bij een (senior) consultant big data. Senior klinkt toch niet echt als ‘young’. Deze blijkt 3 tot 5 jaar ervaring nodig te hebben. Ik ben benieuwd hoe weinig een junior consultant dan nodig heeft in dit vakgebied. Maar zonder gekheid, het valt me op dat ook hier het aantal jaar ervaring enkel in de tekst staat en niet in de samenvatting boven de vacature.

Onder de vacature staat ook nog een filmpje van iemand uit het vakgebied. Ook slim gedaan. Verstandig, op het conversie moment iemand laten zien met wie je je zou moeten kunnen identificeren.

 

Solliciteren

Screen Shot 2015-07-23 at 17.45.01

Het moment dat ik op solliciteer klik krijg ik keurig een pop-up met de vraag welke optie ik wil kiezen. Met Linkedin, met mijn CV of helemaal handmatig. Keurig gedaan. Op het eind van het solliciteren moet ik nog even een privacy statement accepteren, dat erg lang is en waar het woord sollicitant of sollicitatie niet in voorkomt. Wat ik altijd wonderlijk blijf vinden voor een website die zich 100% richt op sollicitanten.

Conclusie

Deloitte heeft (ruim) vijf jaar geleden een nieuwe standaard neergezet in recruitmentland. Nog steeds is de site uitstekend, maar voorop loopt hij niet meer. Er zit verwacht ik veel meer goede, leuke, gave content in dan te zien is. Dat heeft alles te maken met het (gebrek aan) design en usability design. Deloitte heeft leuke testen, maar die moet je echt zoeken. De filmpjes zijn er een beetje in gehangen. Er is doorgebouwd op een destijds uitstekend platform, maar het is tijd om eens op de reset knop te drukken. Een huis waar steeds aan doorgebouwd wordt, moet op een bepaald moment ook weer even geschilderd worden.

De site blijft goed. Hij is nog steeds heel compleet. Maar hij straalt zo weinig uit en door de vele toevoegingen raak je snel de weg kwijt. Ik geef hem nog steeds een rapportcijfer 7,5, maar ik hoop dat Deloitte snel met een upgrade komt.

Wil je leren van de top op het gebied van recruitmentsites? Kom op 7 oktober naar Digitaal-Werven. Met onder andere Roos van Vugt, die vijf jaar geleden met WerkenbijDeloitte de nieuwe standaard neerzetten als het gaat om corporate recruitmentsites. 

We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings