fbpx

Het VU Medisch Centrum (VUmc) is één van de academische ziekenhuizen van Nederland. Enkele jaren geleden zijn ze, meerdere jaren zelfs, genomineerd geweest voor de Digitaal-Werven award. Ze hebben de award nooit gewonnen en het advies van de jury was altijd om ‘meer lijn’ in de site te brengen. Alle onderdelen waren aanwezig voor een goede site, maar het was geen geheel. Het leek op het ‘aloude systeem van ponspasjes’. Alle informatie was er, maar je moest wel heel goed weten hoe je het eruit moest halen. Inmiddels heeft de site een flinke update gehad, met een fris uiterlijk, dus tijd voor een bezoekje.Screen Shot 2015-08-25 at 17.21.09

Homepage

De homepage is fris en heeft heel duidelijk een call to action centraal staan. Heerlijk. Zo hoort het! Met daaronder een vijftal specialisaties. Ook keurig. Dit is wat ik graag zie!

Daaronder nog een viertal ’top vacatures’ en daaronder de contact gegevens. Nu heb ik geen idee wat het verschil is tussen werving & selectie, het flexbureau of externe inhuur (nou ja, ik weet het wel, maar vind het jammer dat dit niet gewoon hetzelfde is), maar vooruit. De homepage krijgt alle lof van mij. Hiermee is de bezoeker geholpen!

Informatie

Op zoek naar de basis informatie arbeidsvoorwaarden en sollicitatie-procedure. Er is bij ‘over ons’ een apart kopje arbeidsvoorwaarden’. Daarin een link naar de CAO en per onderwerp een uitgebreid verslag. Ook dat is een voorbeeld voor anderen!

Over het proces (hoe snel krijg ik een reactie, hoeveel gesprekken krijg ik) kan ik helaas niets vinden.

Vacatures

De vacatures zijn ook keurig weergegeven. Men heeft momenteel 27 vacatures. Je kan ze verfijnen op beroepsgroepen (ICT of medisch specialist bijvoorbeeld), afdelingen (operatiekamer of…) etc. Keurig. Ook staan ernaast hele duidelijke ‘open sollicitatie’ en ‘jobalert’ buttons.

Screen Shot 2015-08-25 at 18.29.28De vacatures zelf zouden iets meer uitleg mogen hebben. De zin die het verduidelijkt kan ik weer erg waarderen. Niet zomaar een eerste stukje tekst, maar echt specifiek voor deze pagina geschreven. Alleen mis ik in deze het opleidingsniveau en de gewenste ervaring. Ook vraag ik me af waarom een ‘vervaldatum’ zo belangrijk is.

De Nederlandstalige en Engelstalige vacatures staan door elkaar en de button veranderd mee van ‘bekijk vacature’ naar ‘view job’. Een goede oplossing voor een Nederlands bedrijf dat voor bepaalde (wetenschappelijke) functies ook internationaal talent zoekt. Wederom goed gedaan. Dit proces is ook geheel doorgetrokken. De solliciteerknop is vervolgens in het Engels en ook het formulier. Keurig. De enige schoonheidsfout die te vinden is, is dat boven de recruiter van een Engelstalige functie nog staat ‘vragen over deze functie’. Och, ik denk dat de naam en het e-mail adres genoeg zeggen, zelfs voor een buitenlander met interesse.

Solliciteren

Wat helemaal mooi is, is dat boven de vacature nog een salarisindicatie staat. Visueel een beetje weggestopt, maar het feit dat men die informatie deelt vind ik lovenswaardig.

De sollicitatiebutton is boven de vacature te vinden, maar als je gaat scrollen beweegt deze keurig mee. Hij gaat wel van links naar rechts (ook een schoonheidsfoutje in psychologisch opzicht), maar ook dat is gewoon goed gedaan.

De enige echte slordigheid is dat er meerdere lettertypes in de vacatures gebruikt worden. Of andere puntgrootte van de letters, maar het ziet er rommelig uit. Jammer, maar gelukkig heel makkelijk op te lossen.

Screen Shot 2015-08-25 at 18.56.53

Screen Shot 2015-08-25 at 18.57.44Het solliciteren zelf is ook gewoon heel erg netjes gedaan. Je kan je CV uploaden of het formulier handmatig invullen. Hier zit nog wel één taaltechnisch schoonheidsfoutje, ineens is het formulier in het Engels bij een Nederlandstalige vacature.

De taalswitch gaat dus nog niet overal perfect.

Mobiel

De site is ook volledig mobiel toegankelijk. De vacatures herkennen ook dat je op een mobiel zit, dus naast een solliciteerknop krijg je ook een ‘stuur me de vacature toe’ knop. En als je dan toch op solliciteren klikt komt er boven de twee opties die je nu hebt (scan mijn CV of vul het formulier in) weer een derde knop met ‘mail me deze vacature naar mijn PC of mac). Gewoon keurig!

Conclusie

VUmc heeft een site neergezet die een voorbeeld mag zijn voor heel veel organisaties. De eerste blik die ik er nu op werp is gewoon keurig gedaan.

Helder en cleane homepage met een duidelijk doel, namelijk de vacatures onder de aandacht brengen. Het proces loopt als een trein en het is zeker geen ‘kaartenbak’ meer waar je de informatie uit moet zien te vinden. Er is structuur in.

Ik moet VUmc een groot compliment geven en ze krijgen van mij een 8.

Wil je leren van de top op het gebied van recruitmentsites? Kom op 7 oktober naar Digitaal-Werven. Met onder andere Roos van Vugt, die vijf jaar geleden met WerkenbijDeloitte de nieuwe standaard neerzette als het gaat om corporate recruitmentsites en Bol.com als winnaar van de beste ervaring 2014.

We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings