Onderstaand is het juryrapport van Digitaal-Werven 2010.

In 2010 waren, voor Digitaal-Werven begrippen, slechts een beperkt aantal genomineerden voor de award van beste Digitale Sollicitatie-Ervaring. Daarom wil de jury dit jaar kort ingaan op elk van de genomineerden en hen een verbetersuggestie meegeven, in alfabetische volgorde uiteraard.

ASR biedt een zeer complete site, waarop zeer veel informatie te vinden is. De jury wil ASR graag de suggestie meegeven om eens goed te kijken naar de homepage. De bezoeker wordt hierop niet echt verleid. Ook spreekt men wel over verschillende sterke merken, maar nergens wordt verteld hoe het nu is om te werken bij Ditzo, ASR verzekeringen of de Europeesche.

Conquestor gebruikt veel video om een levendig beeld te scheppen van de organisatie. Het advies van de jury is om dit meer te integreren in de hele wervingssite. Veel van de links gaan naar Conquaestor.tv waar vervolgens de bezoeker niets meer ziet van de vacatures.

Deloitte biedt de sollicitant een uitgebreide site vol met informatie en integratie met sociale media. Het advies van de jury is om het komende jaar goed in de gaten te houden wat er nog bij kan op de site, want het lijkt erop dat de website met de dag voller loopt qua content. Hier wordt de website niet overzichtelijker van.

Eiffel biedt sollicitanten een site waar inhoudelijk gezien bijna alles te vinden is. Het advies van de jury richt zich dan ook niet op de inhoud, maar het gevoel dat Eiffel uitstraalt of eigenlijk het gebrek aan het gevoel. Ook vroeg de jury zich af of de functie-titel ‘senior professional’ voor de buitenwereld heel erg duidelijk was.

De openingspagina van Eneco gaf de jury gemiddeld genomen het beste gevoel. Het advies van de jury is om te proberen dit gevoel vast te houden als men dieper de website in gaat. Daarnaast vroeg de jury zich af of de servers waarop de site draaide verbonden waren aan de getijdenstroomcentrale, dat er met vloed genoeg stroom was en met eb niet, want de performance van de site kan van uur tot uur heel erg verschillen.

Elke site is dus nog voor verbetering vatbaar, maar er is er één de beste. Voor het eerst sinds de oprichting was de jury unaniem in haar besluit en dus is er dit jaar ook geen eervolle vermelding. De winnaar is compleet in de functionaliteiten, geeft een duidelijk onderscheid in de doelgroepen en veel integratie met social media.

De winnaar van de beste Digitale Sollicitatie-Ervaring is Deloitte.

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.