Digitaal-Werven
Event

26 oktober 2021

Locatie Inn Style, Maarssen (Utrecht)

Programma

9:30 ontvangst

10.00 opening door dagvoorzitter Heleen Stoevelaar

10:15 The Next Generation
Kim Jansen – generatie-expert

We zijn geen mini me’s van elkaar; de generatiekloof is voelbaar. Generatie expert Kim Jansen neemt ons mee in de wondere wereld van de generaties en met name de jonge generatie die nu aan de poort van de arbeidsmarkt rammelt. Wie zijn zij? Wat kenmerkt hen? Wat drijft hen? En, hoe kunnen wij ze (als recruiters) het beste benaderen? Kim deelt aansprekende voorbeelden, best practices en geeft een aantal concrete handvatten. Want -het goede nieuws- de generatiekloof is overbrugbaar!

10:50: Traineeplaza Rijksoverheid gaat digitaal
Monique van den Hout – Projectleider Arbeidsmarktcommunicatie

Traineeplaza is het jaarlijkse event waar geïnteresseerde zich kunnen oriënteren op de verschillende traineeships bij de Rijksoverheid. Door Corona is dit event in 2021 van fysiek naar geheel online gegaan met meer deelnemers tegen lagere kosten als gevolg. In deze presentatie zullen alle voor- en nadelen alsmede de learnings van het organiseren van een online trainee event gedeeld worden.

11.20 Pauze

 

11:50 Break out ronde 1

  1. Ruim 90 duizend (pessimistische) berichten op Nederlandse sociale media over solliciteren

Aniek Schmal, Manager Data research & insights bij Hibou

Hibou, Talmark en Bluewave delen in deze sessie de resultaten van het allereerste Nederlandse grootschalige social media-onderzoek rondom ervaringen van kandidaten voor een baan. Naast het in kaart brengen van hoe kandidaten over het sollicitatieproces en de onderwerpen praten, is het voor organisaties extreem waardevol om te meten hoe er wordt gesproken over hun werkgeverschap.

2. De Recruitment Cycle

Marcel Borst
Recruitment & Marketing manager Bluetech Engineering

The recruitment cycle gaat er van uit dat recruitment cyclisch is. Dat het een steeds herhalend patroon per week, maand en jaar is. Op basis hiervan kan je leren en plannen. In deze case legt Marcel je uit hoe hij dat doet en wat het hem oplevert.

3. Alles begint met een goede vacature intake

Koen Roozen – Partner HetRecruitingKantoor

Krijg je regelmatig de verkeerde sollicitanten op je advertentie of struikel je over de vragen tijdens het interview? In deze workshop ontdek je hoe je met tien vragen tijdens de vacature intake ieder recruitmentproces professioneel begint.

12:15 Break out ronde 2

1. Vonq

2. Succesvol werven met data

Erwin Vos – Marketing en Communicatie-manager bij CSU

Ontdek hoe je met arbeidsmarktdata jouw wervingsproces slimmer kunt inrichten. Hoe je data praktisch kunt inzetten om relevante doelgroepen te identificeren en benaderen en hoe dit leidt tot wervingssuccessen.

3.  Hoe word je een recruitment business partner voor jouw hiring manager?

Babette Naglé – Corporate Recruiter @ CWS

Hoe zorg je ervoor dat al jouw hiring managers je gaan zien als gewaardeerd business partner? Iedere hiring manager heeft andere wensen en verwachtingen – soms realistisch, soms (voor jouw gevoel) helemaal niet. In deze sessie vertelt Babette je over het belang van hiring manager tevredenheid meten en hoe ze door die feedback te gebruiken een gemiddelde time-to-hire van 34 dagen heeft weten te bereiken. 

12:35 Lunch

13:30 Break out ronde 3

1. Hoe BDO met interactieve video studenten aantrekt

Florence van Wilgenburg – Communciatieadviseur Employer Branding @ BDO 

Hoe overtuig je studenten accountancy om voor jouw organisatie te kiezen met zoveel kapers op de kust? Zeker als het, door de pandemie, onmogelijk is om via fysieke events je organisatie te leren kennen? BDO koos ervoor om interactieve video in te zetten en zal je in deze case vertellen hoe dat tot stand is gekomen en wat het resultaat is.  

2.Live Podcast interview: werven op company fit

Kim Werensteijn van de Werkimago podcast interviewt Bjorn Veenstra van Companymatch

Een live interview voor de Werkimago podcast over selecterend werven en selecteren op basis van cultural fit. In dit live interview kan jij als bezoeker digitaal je vragen stellen, die podcast host Kim aan Bjorn kan stellen indien ze de vraag passend vind bij het interview. 

3. KPI’s vormen de hoeksteen van je recruitment aanpak

Koen Roozen – Partner HetRecruitingKantoor

Als je jezelf recruitmentdoelen stelt ga je natuurlijk ook slim monitoren hoe je hierop scoort. Ontdek welke 6 recruitment KPI’s je een goed fundament leggen onder je recruitmentstrategie en meer grip geven op recruitment.

13:55 Break out ronde 4

1. Ongekend Talent: werven & onboarden van Statushouders

Eugène van den Hemel – Eigenaar Heavenly Thoughts bv / Consultant Jobs for Humanity

Gekkenhuis op de arbeidsmarkt en dus in recruitment land. Des te waardevoller worden de andere communities waarbinnen talent nog steeds beschikbaar is en staat te popelen ontdekt te worden. Verhalen, ervaringen, inspiratie, tips & trics omtrent het werven en onboarden van statushouders. 
 

2. Succesvol werven in de zorg

Tim Klijnman 
Teamleider Recruitment Antoni van Leeuwenhoek

In deze sessie worden inzichten, best practices en vooral ook de leermomenten van de wervingscampagne van het AVL #nietzonderjullie gedeeld. De boodschap is dat je een goede, breed gedragen campagne écht niet alleen vanuit recruitment kunt opzetten en inzetten! Bij het AVL hebben we laten zien dat je met weinig geld en de inzet van je eigen mensen tóch heel veel impact kunt maken.

3. Reverse Mentoring: de rollen omgedraaid

Tom Blekemolen – HR Adviseur @ Handelsbanken

We zijn gewend om jongere of minder ervaren medewerkers te coachen, op te leiden, in te werken. Met andere woorden: te vertellen hoe “het werkt” vanuit onze ervaring. Maar laten we daarbij wel genoeg ruimte voor “hun kijk” op de wereld? Handelsbanken heeft geëxperimenteerd met een nog relatief onbekend concept: Reverse Mentoring. In deze sessie leer je meer over de opzet van dit programma en de lessen die Handelsbanken heeft geleerd.

14:20 Break out ronde 5

1. IT talent werven voor corporates

Rob van Elburg
Sr. corporate recruiter AI Vitens

Hoe kan je als organisatie, in een versnelde digitalisering, toch moderne medewerkers werven. Ook als je geen Google heet of hippe unicorn bent. Rob van Elburg is tech recruiter bij Vitens, nadat hij de afgelopen jaren eerst bij ING en daarna bij Grandvision HQ (bekend van o.a. Pearle) de IT afdelingen vol met talent heeft geworven. Hij deelt zijn ervaringen van het werven van moeilijk te werven ICT functies bij organisaties die niet perse het aantrekkelijke Tech imago van Uber of Facebook hebben.

2. De nieuwe arbeidsmarkt currency: SkillsCV

Marieke Wehner – MD Sollicitatiedokter

Na elke crisis, is het gedrag van werknemers en arbeidspotentieel verandert, en verandert het spel tussen werkgever en werknemer. Eerst met de opkomst van internet, toen jobboards, toen socials, toen mobile, toen chat & video en nu skills en compleet, transparant toegang tot de arbeidsmarkt. Hoe?… Dat laten we met SkillsCV zien. Neem in stap in het baanvinden van morgen.

3. Lastige hiring managers bestaan niet

Koen Roozen – Partner HetRecruitingKantoor

In iedere samenwerking geldt: je moet eerst de ander begrijpen voordat je begrepen kunt worden. Wat voor karakter hebben de verschillende type hiring managers en welke tips & tricks zijn er om met iedereen effectief en prettig samen te werken?

14:40 Pauze

15:10 ‘Wie’ je bent als werkgever is belangijker dan ooit
Maartje Dirkse, Employer Branding Lead @Bol.com

Inclusion en diversiteit, een pandemie, een nieuwe manier van werken. Maatschappelijke ontwikkelingen en thema’s hebben misschien wel meer impact op ‘wie’ je bent als werkgever dan ooit. Tel je daar de ontwikkelingen en uitdagingen op de arbeidsmarkt, een internationale tech doelgroep die “de winkel van ons allemaal” niet kent én de snelle groei en ambitie van bol.com bij op dan kom je al snel bij de vraag: hoe zorgen we dat we als werkgever relevant en dichtbij blijven voelen voor onze doelgroepen & zij bol.com naast een sterk consumenten merk ook als aantrekkelijk, onderscheidend werkgeversmerk zien?

15:30 De nieuwe corporate recruitmentsite van Deloitte
Jaap Hoogsteger – Manager Employer Branding @ Deloitte

Dagvoorzitter Heleen Stoevelaar interviewt Jaap Hoogsteger van Deloitte over hun nieuwe recruitmentsite, uiteraard met input van het publiek. Wat waren de uitgangspunten? Wat waren de leermomenten? Wat is het resultaat? En wat zijn de plannen?

15:50 Wat willen Young professionals anno 2021
Matthijs Hamster – Oprichter careerwise

Maar wat zijn de laatste trends? Wat zoeken de jongeren van nu in hun werk? En wat kan je bijvoorbeeld verwachten van de komst van generatie Z?
In deze presentatie komen de uitkomsten van het vijfde Young Professional Onderzoek, uitgevoerd samen met vier generatie-experts en ingevuld door 2500 jongeren aan bod. Er zal onder andere antwoord gegeven worden op de vragen:

1. Wat is de kijk van Millennials & Generatie Z op werk en hun ideale werkgever?
2. Hoe bind je ze aan je organisatie? (Nu nog belangrijker met de toename van het thuiswerken!)
3. Hoe zet je strategisch in op hun wensen?
4. Waar moet je op letten bij het leidinggeven en ontwikkelen van deze generatie?

16:10 Uitreiking Digitaal-Werven award

16:30 Borrel

Koop nu je kaartje

In lijn met Nederlandse wetgeving zal je Corona app QR code gescanned worden voor dit event. 
Alle deelnemers zullen dus via de corona app bewijs van vaccinatie, een recente negatieve test of recent herstel moeten tonen

Normaal tarief

1 september – 11 oktober 2021
€ 399

Last minute tarief

12 oktober – 25 oktober 2021
€ 449

Livestream

€ 49
Of betaald door Attrax

Sponsoren

Partners