fbpx

Eén van de argumenten die Digitaal-Werven regelmatig hoort als het gaat om een goede recruitmensite is budget. Dat is er niet of te weinig. Dat komt doorgaans omdat we Talent Acquisition behandelen als kostenplaats. Cost per hire is een metric die heel erg overheerst. Smart Recruiters heeft hier een andere kijk op. Daarom heb ik Tony de Graaf gevraagd de Smart Recruiters Hiring Succes metrics uit te leggen.

Het afgelopen decennium heeft Talent Acquisition een transformatie doorgemaakt, we worden meer en meer een strategische partner van ons leiderschapsteam. En zijn we meer en meer bezig met het op een strategische manier oplossen van de uitdagingen m.b.t talent van onze organisatie. Hoewel we een lange weg hebben afgelegd, zijn onze belangrijkste metrics; Time to Hire (of Time to Fill), Cost per Hire en Quality of Hire niet mee veranderd.

Wat is het probleem?

Deze metrics zijn niet gekoppeld aan business outcomes. Time to Hire en Cost per Hire helpen ons om sneller en goedkoper te werken en zeggen weinig over hoe succesvol we zijn in het aantrekken van de juiste mensen. Ook is het vergelijken van deze metrics met andere periodes inconsistent, omdat ze sterk afhankelijk zijn van de rollen die je hebt gevuld in een bepaalde periode. De uitdaging bij Quality of Hire is dat het niet gestandaardiseerd is of dat de feedback loops te lang zijn.

Een gesprek over budget op basis van deze metrics is ook niet eenvoudig, omdat de verhoging of verlaging van je budget lastig te relateren aan deze metrics. Of bij het bouwen van een business case voor het investeren in een CRM is het lastig om te kwantificeren wat de ROI zal zijn met behulp van deze metrics.

Wat hebben we nodig?

We hebben metrics nodig die ons helpen een gesprek te voeren over hoe succesvol we zijn in het leveren van de juiste kwaliteit van talent, op tijd (om ervoor te zorgen dat de bedrijfsdoelstellingen gehaald worden) en tegen het juiste budget.

De drie metrics van de Hiring Success Scorecard

Hiring Budget

Het Hiring Budget herformuleert de kosten van werving als investering in plaats kosten, door het recruitment budget te koppelen aan het salaris van de aangenomen mensen. Dit geeft een percentage dat wordt berekend door het totale salaris van nieuwe werknemers of New Hire Payroll (NHP) te nemen en deze te delen door de totale kosten van Talent Acquisition.

Het wervingsbudget van een organisatie omvat alle wervingskosten, zoals alle recruiter kosten,, bureaukosten, reiskosten van kandidaten, technologie-infrastructuur, employer branding en event kosten. Tijd besteed door Hiring Teams die bij het proces betrokken zijn, wordt uitgesloten.

Hiring Velocity

Hiring Velocity meet één ding: ‘Het percentage vacatures dat op tijd is ingevuld’. Waarom is dit belangrijk? Het beantwoordt één simpele vraag: kunnen we de mensen aannemen die we nodig hebben, wanneer we ze nodig hebben? Dit is van cruciaal belang voor CEO’s om te weten dat hun beslissingen en plannen kunnen worden uitgevoerd, omdat ze een TA-functie hebben die op tijd kan leveren.

  • Worden accountmanagers ‘op tijd’ aangenomen om de groeidoelstellingen van volgend jaar te halen?
  • Worden software developers ‘op tijd’ aangenomen om een ​​nieuw product te bouwen?
  • Worden er voldoende chauffeurs ‘op tijd’ aangenomen om te voorzien in de verwachte leveringsvraag tijdens de feestdagen?

Voor deze scenario’s maakt het niet uit hoe lang het duurt om een vacature te vervullen; het gaat erom of we de mensen die we nodig hebben op tijd worden aangenomen om onze doelen te bereiken of niet.

Net Hiring Score

Hoe ontwikkel je een betrouwbare maatstaf om te meten hoe goed new hires passen bij de organisatie? Hiervoor hebben we gekeken naar de Net Promoter Score: een eenvoudige, solide en ongecompliceerde methode die het sentiment van consumenten evalueert. Met een vergelijkbare insteek hebben wij de Net Hiring Score (NHS) ontwikkelt, die de kwaliteit van een Hire beoordeelt op basis van het volgende:

  • Na 90 dagen stellen we de Hiring Manager één vraag: Hoe geschikt is deze persoon, op een schaal van 1 tot 10, voor de functie? Dit geeft ons een idee van de prestaties van medewerkers.
  • Na 90 dagen stellen we de nieuwe medewerkers één vraag: Hoe goed past deze baan, op een schaal van 1 tot 10, bij jou? Dit geeft ons een gevoel van medewerkerstevredenheid.
  • Vervolgens berekenen we de scores door het gemiddelde te nemen, waarbij we het percentage detractors aftrekken van het percentage advocates.

Een score van nul geeft bijvoorbeeld aan dat een bedrijf evenveel mensen aanneemt met een slechte en goede fit, wat resulteert in een netto neutrale impact op het bedrijf. Boven nul neemt een bedrijf meer mensen aan met een goede fit dan een slechte fit. Onder nul, en worden meer mensen aangesteld met een slechte fit dan goede.

Hiring Scorecard

Als je de metrics samenvoegt, krijg je de Hiring Success Scorecard. Deze scorecard helpt je bij het voeren van het juiste gesprek: Lever je op tijd? Neem je de juiste mensen aan? Tegen de juiste kosten doe je dit?

Dit zijn de scorecards van drie bestaande organisaties. Links een Amerikaanse retailer met een sterke focus op kosten en tijdige invulling van vacatures. Deze focus resulteert in het niet altijd gaan voor de beste match, zoals blijkt uit de NHS (Net Hiring Score). In het midden zien we een organisatie met een goed functionerend Talent Acquisition team. Zij investeren een gemiddeld percentage in het vinden van de juiste mensen. Dit is terug te zien in een NHS van 5, wat zegt dat zij meer mensen met een zeer goede fit aannemen van een slechte fit. Daarnaast zijn zij in staat om op tijd te leveren voor het gros van de vacatures. Aan de rechterkant een gamestudio; zij zijn sterk gericht op het aannemen van het beste talent in de markt. Dit heeft invloed op hun vermogen om op tijd te leveren. Als deze organisatie bijvoorbeeld in korte tijd moet opschalen, is het duidelijk dat hun huidige wervingsstrategie dit niet kan leveren.

Daarnaast kan het gesprek over het verhogen of verlagen van het Hiring Budget nu worden gekoppeld aan bedrijfsdoelen. Een verlaging van het budget zal de vraag opwerpen of we bereid zijn te accepteren dat dit een negatieve invloed kan hebben op ons vermogen om op tijd te leveren of op de kwaliteit.

Bij het bouwen van een business case, bijvoorbeeld om te investeren in een CRM, kan de ROI gekoppeld worden aan de verwachte impact op de Hiring Velocity en de Net Hiring Score. Ten slotte maakt de Hiring Success Scorecard benchmarking mogelijk door je prestaties te vergelijken met andere organisaties.

Afsluitende gedachte

Het is goed om jezelf af te vragen waarom je meet wat je meet. Helpen jou metrics je bij het voeren van het juiste gesprek en staat het verbeteren van deze metrics gelijk aan succesvol zijn?

Voor meer diepgaande kennis over de Hiring Succes methodiek is er de Hiring Succes Guide en de hiring succes masterclass.

 

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.
We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings