fbpx

Op Linkedin las ik de tekst ‘onze vrienden van Lukkien hebben weer mooie banen’. Het triggerde me. Lukkien, daar heb ik al vaak een bord van langs de A12 zien staan om medewerkers te vinden. Ze zitten namelijk in Ede aan de A12 op een mooie ‘zichtlocatie’. Het is een ‘reclamebureau’ (ze noemen zichzelf een crossmediaal productiehuis), dus de verwachting is hooggespannen. De eerste teleurstelling heb ik al bij het intikken van de URL. Www.werkenbijlukkien.nl…. wordt niet gevonden. Heel slecht, als bureau moet je toch weten dat je dergelijke URL’s moet vastleggen en desnoods doorverwijzen. Dan maar naar Lukkien.nl zelf.

Screen Shot 2015-01-23 at 11.23.03

Homepage

Op de homepage begint meteen een video te spreken. Lukkien is een cross mediaal productiehuis dat…. en dan heb ik de pauze knop gevonden. Ik ben er zelf nooit een voorstander van. Meteen video, maar de meningen zijn er over verdeeld. Ergens is het persoonlijk, meteen zo’n hoofd in beeld. Al heb ik geen idee wie het is, want het staat er niet.

Ze zoeken dus mensen en wat zie ik? Precies. Geen kopje werken bij, carrière of iets in die trend. Ja, de laatste tweet gaat toevallig over de vacatures. Dat is een beetje heel mager. Ze zoeken dus mensen, maar online laten ze dat niet echt blijken.

Verder geeft de homepage me geen enkele richting. Wat wil Lukkien dat ik doe? Waar willen ze me heen sturen? De conversie van deze pagina zal wel laag zijn, want ik krijg allerlei opties, maar geen sturing.

De video’s dan even snel afkijken. ‘We zijn een soort snoepwinkel voor klanten, we kunnen alles voor ze maken’. Ai… daar ben ik altijd allergisch voor. Hij die alles voor iedereen wil zijn, is niets voor niemand in mijn beleving. Maar goed, ik zal mijn persoonlijke mening over bureaus hier buiten laten. Ik ga op zoek naar hun wervingssite.

Menu

Screen Shot 2015-01-23 at 11.28.09

De site is tweetalig, wat soms tot gevolg heeft dat ik ongewenst switch tussen Nederlands en Engels. Zal wel aan mij liggen. Ze hebben niet gekozen voor het standaard vlaggetje bovenin. Iets waar ik niet zo gelukkig mee ben, als er ‘conventies’ zijn, moet je wel hele goede redenen hebben daar van af te wijken. Die zie ik in dit geval niet. Maar goed.

Ver weg in het menu, onder ‘onze mensen’ staat een kopje vacatures.

Informatie

Screen Shot 2015-01-23 at 11.30.50Ze geven meteen aan dat er 200 man werken. Wow… dat is een groot bureau. Of dat iets positiefs is of juist niet laat ik in het midden, maar het is groot.

Midden in de tekst hebben ze het woord restaurant een andere kleur gegeven. Bij een mouse over zie je een foto van het restaurant. Leuk!

Onder aan de tekst staat ook nog belangrijke informatie. Het is een familiebedrijf en zo gaan we met elkaar om. En een belangrijk feitje: gemiddeld werken mensen er 7 jaar. Dat is mooi, daar kan je iets mee.

Verdere belangrijke informatie is echter niet te vinden. Geen woord over een sollicitatie-procedure, geen woord over arbeidsvoorwaarden (behalve dat ze iedereen stimuleren het maximale uit zichzelf te halen, maar dat zegt elk bedrijf).

Kom bij Lukkien

Ik klik op een vacature en ineens….

Screen Shot 2015-01-23 at 11.35.38

Een hele andere site. De werken bij URL is blijkbaar www.kombijlukkien.nl. Al het grafisch ontwerp is weg. De site gaat van een mooi ontworpen site naar een slecht vormgegeven site met kleine letters en grauwe kleuren. Onder het kopje arbeidsvoorwaarden staat een heel klein stukje tekst en een link naar een PDF. Geen mooie vormgeving, geen puntsgewijze samenvatting, maar duidelijk iets dat op een vrijdagmiddag om 16:00 net voor de borrel nog even is toegevoegd.

Het bijzondere is dat de homepage zelf van deze site er wel weer aardig opgemaakt uit ziet. Echter gaat elke klik vanuit die homepage naar kleine letters met stukjes tekst en… dat was het. Ook

Screen Shot 2015-01-23 at 11.41.04

Onder het kopje ‘wie zijn wij’ hier op de homepage kom ik video’s tegen, een organogram en veel meer. Maar die link staat nergens in het menu. We need heroes heeft een ook video, maar dat is verder ook niet te vinden op andere plekken. Overigens moet je overal dubbel op klikken, eerste op de homepage en dan naar de ‘lees verder’. Gebruikstechnisch niet handig.

Vacatures & solliciteren

Screen Shot 2015-01-23 at 11.44.38Naar de vacatures en het solliciteren dan maar. Bij solliciteer direct krijg ik een veld dat niet uit uitnodigend uit ziet. Dat ga ik dus niet doen.

De vacatures dan. De tester… een vage omschrijving in een extreem klein lettertype. Een beetje wat je gaat doen. Een beetje de functie-eisen. Geen enkel wervend woord. Niets over wat ze bieden. Met onderaan de vacature een e-mail adres (dat je zelf moet aanpassen, omdat ze blijkbaar bang zijn voor SPAM) en een link naar het solliciteer direct formulier. Dat formulier aanklikken is hetzelfde als direct er heen gaan. Hij geeft ook de vacature waarop ik net was niet mee. Dus ik moet uit de pull down zelf weer de vacature selecteren.

Bovenin de site kan je per categorie zoeken. Als ik zoek op fotografie en grafisch ontwerp (waarom dat ineens in het Engels is op een verder Nederlandse site is mij een raadsel) krijg ik de volgende pagina voor mijn neus. Geen enkele melding dat er even geen vacatures zijn. Geen mogelijk hij me aan te melden voor een alert service als ze er wel zijn. Niets daarvan. Screen Shot 2015-01-23 at 11.48.54

Mobiel

Voor een jong en hip bedrijf, dat grafische, creatieve en technische mensen zoekt, verwacht je een goede mobiele website. Immers, die doelgroep is zo mobiel als het maar zijn kan en bekijkt elke vacature op de telefoon als ze een twee, FB post of LinkedIn update zien, zoals ik er ook op terecht kwam. Niets is minder waar helaas. De site is niet mobiel.

Conclusie

Lukkien heeft mooie content in een verschrikkelijk slechte jas gestopt. Ze hebben veel video, en goed geknipte video, die bijna niet te vinden is. Ze hebben veel vacatures, die heel slecht geschreven zijn. Je moet zoeken naar de sollicitatie-opties, want knoppen doen ze niet aan. Ze hebben een proces dat veel te wensen over laat. Je kan niet direct solliciteren via een knop, de vacature moet je opnieuw selecteren in je formulier en er is geen mogelijkheid om een alert aan te maken.

Er is geen mobiele site. Wat voor deze doelgroep heel slecht is. Eenvoudige registraties als werkenbijlukkien.nl en kombijlukkien.nl zijn niet doorgelinkt (kombijlukkien.com is de enige die werkt).

Ook is er veel te weinig aandacht aan de usability en het proces. Het verhaal zit er in. De manier waarop je door de site heen gaat is al weer veel minder. Maar de conversie is helemaal zoek. Maak het makkelijk om te solliciteren. Zorg dat als je geen vacatures hebt mensen verleid worden tot het achterlaten van hun gegevens. Help de bezoeker is mijn advies.

Audiovisuele contentproductie snappen ze. Tekstueel, afgaande op de vacatures en de teksten op de site, is het al een stuk minder. Usability is niet hun sterke kant, zo lijkt tenminste uit hun eigen site. Voor Lukkien is er veel winst te halen als ze een nieuwe werkenbijsite maken denk ik. Met een mobile first design gaan ze meteen naar een goed gebruikersgemak, dat ze dan op de desktop kunnen doortrekken.

We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings