fbpx

Dit jaar heeft de jury besloten vooral verbeter suggesties te geven voor de verschillende genomineerden.

In alfabetische volgorde

Achmea – https://www.werkenbijachmea.nl/

Het eerste advies is om de tussenpagina vanaf de corporate homepage naar de werkenbij pagina weg te halen, deze heeft geen nut en schept enkel verwarring.

Achmea heeft een prachtige podcast serie, maar hij is wat ver weg gestopt en niet echt onderdeel van de journey, daar is meer uit te halen.

Ook adviseert de jury aan Achmea meer te investeren in goede fotografie, deze is niet altijd scherp en vaak ook niet goed uitgelijnd, waardoor er halve hoofden op de pagina’s staan.

Tot slot hoopt de jury dat Achmea meer consistentie aanbrengt. Hetzij consistentie als het merk Achmea, waar de verhalen, de vacatures en alles vergelijkbaar zijn qua opmaak, lengte en zo. Hetzij dat de merken echt zichzelf mogen zijn en een eigen brand hebben, waar bijvoorbeeld de centraal beheer vacatures groen zijn en de zilveren kruis blauw.

ANWB – https://www.werkenbijanwb.nl/

De ANWB is op de goede weg, maar spannend is het niet. De ANWB is in beweging, maar de site leeft die beweging nog niet overal.

Op sommige plekken klopt de uitlijnen niet en ook zitten er kleine technische foutjes in zoals verschillende bullet points in een vacature tekst en andere slordigheden.

De ‘toon meer’ optie bij verschillende blokken in de vacatures zijn ook geen toegevoegde waarde, zeker niet als deze 3 extra woorden te voorschijn toveren.

BDO – https://www.werkenbijbdo.nl/

Bij BDO is het concept van waarde een waarvan de jury denkt dat het heel goed kan passen, maar waar het niet consistent is uitgevoerd door de site heen. Zo is er een ‘welke waarde wil jij toevoegen’ knop bij de vacature search waarbij je verwacht dat je op waarden kan zoeken in vacatures, maar niets is minder waar helaas. De jury adviseert BDO om anders te kijken naar het concept anders kijken naar waarde.

De fotografie bij BDO is ook niet heel sprankelend en ook te beperkt. Er is een foto per vakgebied waardoor er bij een search in de vacature-overzichtspagina vaak een hele grote lijst met dezelfde foto’s staat.

BDO heeft geen salarisindicatie bij de vacatures, daarbij behoren ze inmiddels tot de minderheid van de organisaties in Nederland. De jury vindt dit niet meer van deze tijd.

Tot slot adviseert de jury om een keer met de doelgroep door de site te lopen, want niet alles waarvan de jury dacht dat je erop kon klikken was ook klikbaar.

NS – https://www.werkenbijns.nl/

De NS krijgt als enige wel een compliment omdat ze iets hebben gemaakt dat de jury nog nooit eerder gezien heeft. Een reminder op de site als je aan je sollicitatie begonnen bent, maar deze nog niet hebt afgemaakt. Dit is een feature die de jury erg kon bekoren.

Het advies aan de NS is om naar de hoeveelheid content te kijken. Dit is echt teveel geworden. Het is teveel, te druk, er staat op allerlei landingspagina’s teveel informatie. Het is geweldig dat ze alle informatie aanbieden in video, audio en tekst, maar het is nu wel gewoon teveel geworden.

Ook is het taalniveau waar veel content op geschreven is te hoog voor de doelgroep. Een simpele opdracht aan ChatGPT om bepaalde pagina’s gericht op MBO’ers te herschrijven naar B1 niveau maakte de site al beter leesbaar.

Tot slot adviseert de jury de NS om hun klanten beter te begeleiden in de reis die ze maken. Nu moet de bezoeker wel veel zelf uitzoeken, terwijl soms een richtingaanwijzer de reis veel makkelijker zou maken.

RadboudUMC – https://www.radboudumc.nl/werken-bij

Het RaboudUMC heeft in de eeuwige discussie of een site onderdeel moet zijn van de corporate site op een aparte URL moet hebben gekozen voor het onderdeel zijn van de corporate site. Helaas past de navigatie zich niet aan waardoor je als kandidaat heel snel weer verdwaald in de patiënten site, wat de ervaring niet ten goede komt.

Verder gebruikt RadboudUMC pop ups om meer tekst te tonen. De usability experts in de jury werden hier ongemakkelijk van, niet in de minste plaats omdat het op mobiel heel slecht leesbaar is.

De call to action, zoals de sollicitatieknop, is in de huisstijl kleuren van het RadboudUMC, waardoor deze niet heel goed zichtbaar is op de site. Belangrijke call-to-actions adviseert de jury altijd in een contrasterende kleur te doen.

De jury was tot slot verbaasd over wat op zich een geweldige zoekfunctie kan zijn, zoeken op salaris, maar het RadboudUMC kiest dan wel op zoeken op salarisschaal en niet salaris, waarmee men zij-instromers lijkt te willen buitensluiten.

Universiteit van Utrecht – https://www.uu.nl/organisatie/werken-bij-de-universiteit-utrecht

Ook voor de Universiteit van Utrecht wil de jury als eerste een compliment maken, namelijk de switch tussen Engels en Nederland gaat zelden zo goed als hier. Een Engelstalige vacature en de hele site is meteen in het Engels en wanneer je dan toch weer op een Nederlandstalige vacature klikt ben je terug in het Nederlands. Het gemak waarmee taal switchen gemaakt worden en de consistentie die de UU heeft is een voorbeeld voor velen.

Net als het RadboudUMC heeft ook de Universiteit van Utrecht heeft gekozen voor een recruitmentsite binnen de corporate site, maar men heeft in tegenstelling tot RadboudUMC wel een echt dedicated deel gekregen binnen de site. Dit heeft als voordeel dat je niet per ongeluk snel weer in de academische site terecht komt.

Het eerste verbeterpunt dat de jury wil meegeven is om de site met een visueel ontwerper door te lopen. Er is veel winst te behalen aan de aantrekkelijkheid van de site op visueel gebied.

Daarnaast zijn er kleine technische zaken zoals een meebewegende sollicitatieknop die de ervaring meteen al veel beter maken.

Tot slot zou de Universiteit van Utrecht de sollicitatie-processen voor verschillende functies verschillend moeten inrichten. Want een applicatiebeheerder heeft vermoedelijke geen papers gepubliceerd.

VodafoneZiggo – https://careers.vodafoneziggo.com/

De belangrijkste verbeterpunten voor VodafoneZiggo zijn de vele slordigheden die in de site zitten. Zo werkte tijdens de jurysessie het solliciteren via Whatsapp niet, wat enkele uren later wel weer online kwam, maar voor een mobiele operator was dat wel een bijzondere slordigheid.

Een andere slordigheid is dat Nederlands en Engels regelmatig door elkaar loopt op allerlei plekken in de site.

Ook vraagt de jury zich af of alle doelgroepen zich aangetrokken zullen voelen. Zelfs alle juryleden die de 40 al gepasseerd waren vroegen zich al af of ze er nog wel welkom waren.

Het laatste advies is dat de filters bij de vacatures zoeken geen aantallen bevatten, waardoor er snel 0 resultaten ontstaan. Iets dat je zou willen voorkomen.

Gefeliciteerd aan de winnaar van de Digitaal-Werven award 2024: VodafoneZiggo

We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings