Digitaal-Werven Event
Improvement
Improvement
In 1 dag meer dan 30 top sprekers.
Alles over de laatste ontwikkelingen in Recruitment, Employer Branding, Recruitment Marketing en Selectie.
“Digitaal Werven is een must. Als je een keuze moet maken uit de verschillende evenementen, dan moet Digitaal Werven zeker op jouw lijst. Elk jaar, na Digitaal Werven, ben ik direct mijn werkenbij-site aan het aanpassen!”
9:30 ontvangst
10.00 opening door dagvoorzitter Babette Naglé
10:15 De staat van de recruitmentsite
Bas van de Haterd – Digitaal-Werven
Voor het 19e jaar op rij heeft Digitaal-Werven alle corporate recruitmentsites van Nederland onderzocht. In deze interactieve keynote bekijken we de ontwikkelingen van de afgelopen jaren en kijken we vooruit naar de ontwikkelingen die we de komende jaren kunnen verwachten.
10:35 sprekersintroductie door Babette Naglé
10:40: Hoe Rituals de kandidaat-ervaring en de efficiency verbetert
Anne Jaake – CHRO Rituals
1. Talkshow Van analytics naar inzicht, impact en strategische keuzes
Leon Buijsman – Ubeeo in gesprek met 2 klanten
In deze talkshow gaat Leon Buijsman in gesprek met twee corporate recruitment managers over hoe je van analytics de stap maakt naar intelligence en van daaruit strategische keuzes maakt.
Hoe zorg je dat je datamodel op orde is? Hoe ga je daar verder dan mee om qua rapportages? Welke inzichten heeft dit opgeleverd voor deze partijen en welke strategische keuzes hebben ze op basis hiervan gemaakt?
2. Hoe AS Watson AI Inzet voor Consistente en Inclusieve Communicatie
Monique van van Brink (HR Digital & systems specialist AS Watson) & Maaike Voeten (CEO Textmetrics)
Ontdek hoe AS Watson (bekend van o.a. Kruidvat en Trekpleister) consistente communicatie waarborgt waarbij hun kernwaarden en DEI centraal staat. Ben je benieuwd hoe je managers kunt overtuigen met data-gedreven inzichten én tijd kunt besparen door extra controle op vacatureteksten? Hoe je AI kan inzetten voor effectieve, inclusieve én efficiënte communicatie. Dat alles leer je in deze sessie.
3. Slimmer selecteren
Rina Joosten-Rabou – CEO @ Pera met klant
In deze sessie leer je hoe je slimmer kan selecteren met behulp van AI. Hoe je een leuker en efficiënter selectieproces kan combineren met een hogere klantvriendelijkheid op basis van taaltechnologie.
4. Talkshow Employer Branding
De lessen van SteamTalmark
1. Talkshow: Succesvol gezamenlijk skills-based werven in de regio
Laurens Waling – Chief Evangelist @ 8vance in gesprek met
In deze talkshow komen verschillende cases aan bod waar organisaties samen de skills tekorten te lijf gaan.
Aan bod komen o.a.
2. More referrals, less Hassle
Eline Aanhane, Recruitment manager van Lanschot Kempen & Thijs Visser, Co-Founder & CCO Cruit
Hoe heeft Van Lanschot Kempen haar referral strategie naar een hoger niveau getild? In deze sessie leer je alles over de veranderingen die Van Lanschot Kempen, een specialistisch zakenbank heeft doorgevoerd en hoe ze de kracht van hun medewerkers inzet om het werk van recruiters bij het vinden van die specialisten makkelijker te maken.
3. Van chaos naar controle: slimmer werken met programmatic job advertising
En dit alles in slechts enkele maanden.
4. Selecteren op competenties
Karim Ahklal (Recrout) in gesprek met twee relaties over het selecteren op basis van competenties
Hoe selecteer je op basis van competenties? Waar in het proces vraag je de kandidaat om een assessment te doen? Hoe balanceer je tussen een kandidaat-ervaring en de wens om meer informatie voor selectie?
1. Recruitment marketing is geen gok, maar werken met een strategie
Bluewave & klant
2. Interview intelligence met AI: 30% efficiënter, 100% slimmer!
Roderick Bronzwaer – CTO @ In2Dialog met klant
Maar de échte eye-opener voor deze klant is dat die efficiency ook leidt tot een hogere quality of hire. Een concreet voorbeeld van hoe Recruitment Intelligence in de praktijk werkt. Door gespreksdata te combineren met ATS-informatie ontstaan inzichten die niet alleen het recruitmentproces versnellen, maar ook de kwaliteit van selectie aantoonbaar verhogen.
3. De G4 Gemeenten werven samen
Pim Buijs – Adviseur managementteam beheer openbare ruimte @ Gemeente Utrecht
Een samenwerking tussen de vier grootste gemeenten van Nederland, normaal elkaars concurrenten op de arbeidsmarkt leverde met de campagne Next Beheer 15 nieuwe beheerders op. Een beroep dat door de vergrijzing (uitstroom van 2.000 beheerders binnen 12 jaar), de krappe arbeidsmarkt (technische functies), een complexer wordend vakgebied en een onbekend beroep bij het grote publiek had een unieke aanpak nodig.
Een campagne waarin skills based hiring, jong talent aanspreken, jobmarketing en zelfs een bordspel samenkomen die het tweevoud van de oorspronkelijk doelstelling aan hires wordt gehaald wordt in deze break out uit de doeken gedaan.
4. Talkshow TBA
1. 150.000 sollicitanten per kwartaal, 99% conversie.
Maarten Bokhoven – Director Employer Branding @ Albert Heijn & Dirk Driessen – Director Sales & Marketing Getnoticed
Dirk Driessen – Getnoticed – gaat in gesprek met Maarten Bokhoven – Albert Heijn – over de schaal waarop Albert Heijn mensen werft. Daar hoort een platform bij dat geen enkele drempel opwerpt. De oplossing? Een werken-bij website dat een echt conversieplatform is en schaalbaar is voor verschillende merken in verschillende landen.
2. Voorspellend selecteren zonder vooroordelen: het brein als kompas voor talent.
Anne Eikenboom – adviseur arbeidsmarktcommunicatie @ Gemeente Amsterdam & Edward Overzee Gallas – CEO @ Brainsfirst
In een arbeidsmarkt waar het cv zelden nog iets zegt over toekomstig succes, kiest Gemeente Amsterdam radicaal voor een andere route: selecteren op potentieel en leervermogen.
Met behulp van game-based assessments brengen we in kaart: hoe denkt iemand, hoe leert iemand, en in welke context komt dit talent het beste tot zijn recht? Geen cv, geen diploma, geen vooroordelen – maar een datagedreven match op breinkracht: iedereen is een 8 of een 9, de vraag is te ontdekken waarin.
In deze break-out leer je wat deze aanpak oplevert aan instroom, diversiteit en retentie – én hoe dezelfde inzichten ingezet worden voor teamontwikkeling en mobiliteit.
3. Het ambassadeursprogramma van de NS
Lilian Vrolijk – Manager Recruitment Marketing @ NS en Amber de Kort Programmamanager NS ambassadeurs
In deze talk leer je alles over het ambassadeursprogramma van de NS. Deze case won in juni de Werf& award (publieksprijs) voor beste arbeidsmarktcommunicatie campagne.
Hoe zet de NS haar medewerkers in om zoveel mogelijk interesse in hun beroepen te creëren? Welke middelen bieden ze aan? Welke rechten hebben de ambassadeurs en welke zaken regelt NS recruitment?
4. Talkshow Creatie en media
Annemiek Bourgonje in gesprek met Wendy van der Kreeft (Creatiehuis) en Michelle Schroen (ID Employer Marketing)
1. Hoe recruitmentdata Hilverzorg meer zorgpersoneel opleverde
Tanja Tilburg, Corporate recruiter @ Hilverzorg & Stefano Verkooij, regional director BeNeLux @ Jobylon
Door slim gebruik van data verdubbelde Hilverzorg in drie maanden het aantal hires. In deze break-out leer je hoe recruitmentdata Hilverzorg
2. TBA Employer Branding
3. Bias in Nederland
Rikkert Walbeek – CCO & Co-Founder TA Audit Institute
Hoe zit het met bias en arbeidsmarktdiscriminatie in Nederland? Hoe verhouden bijvoorbeeld leeftijdsdiscriminatie en etnische discriminatie zich? Hoe zit het met gender discriminatie?
In deze talk presenteert Rikkert Walbeek de resultaten van een uniek onderzoek naar bias en arbeidsmarktdiscriminatie in Nederland.
4. Talkshow student / graduate hiring
Bart Asberg – Associate partner Retail Media One in gesprek met…
In deze talkshow wordt gesproken over de uitdagingen en oplossingen voor het bereiken van de huidige studentenpopulatie, hetzij als bijbaners, hetzij als graduates.
Wat drijft ze? Hoe communiceer je? En vooral ook: hoe bereik je ze?
1. Door AI een warmere relatie met de juiste kandidaten
Lotte Welten – CEO The Selection Lab & Klant
In deze break out leer je hoe een klant van The Selection Lab het selectieproces efficiënter gemaakt heeft.
Met behulp van AI worden tijdrovende en repetitieve stappen, zoals het toetsen van ervaring en behoeftes, het achterhalen van skills en het plannen van interviews, volledig geautomatiseerd. Hierdoor focust het recruitmentteam zich alleen nog op kandidaten die er écht toe doen, terwijl ongeschikte profielen al vroeg in het proces worden uitgesloten.
De inzet van gerichte testen en datagedreven selectie leidt niet alleen tot flinke tijdswinst, maar ook tot objectievere en eerlijkere keuzes. Bias wordt actief verminderd, en de kwaliteit van elke aanname stijgt aantoonbaar. Het resultaat is een efficiënter proces én sneller de juiste mensen op de juiste plek.
2. Hoe een AI-assistent voor extra recruitment PK’s zorgt bij KwikFit
Marick Klop – Corporate recruiter @ Kwikfit & Achmad Mardjoeki – Growth engineer @ Marksmen
Iedereen praat over AI. Bij KwikFit gebruiken ze al een werkende AI-oplossing. Geen standaardtool, maar een slimme assistent die kandidaten selecteert, gesprekken voert en administratief werk overneemt. Ontwikkeld in samenwerking met hun vertrouwde partner Marksmen.
En dat is nog maar het begin. Stel je voor: AI die werknemersverloop voorspelt, die vacatures aanscherpt en automatisch je budget verplaatst naar de best presterende kanalen. Eén project werd het startpunt van iets groters: een slimmere, snellere manier van werven.
3. TBA
4. Talkshow: Betere Employer Branding met data
15:20 Let me hear you say Yeah!
Lisette Frowijn & Eva Huijgen – VodafoneZiggo
Een 90’s anthem als basis voor een campagneconcept? Yeah! Twee jaar geleden lanceerde VodafoneZiggo hun employer brand awareness-campagne. Die is toen ook op het Digitaal-Werven podium gepresenteerd. Waar staan ze nu, vier campagne flights later? Lisette en Eva nemen je mee in de reis tot nu toe. Wat werkte wél, wat niet, en hoe geef je een sterk concept een tweede leven in vervolgcampagnes voor verschillende doelgroepen?
15:40 Sprekersintroductie door Babette Naglé
15:45 TBA
16:05 sprekersintroductie door Babette Naglé
16:10 Growth Mindset – Open je hand voor meer ontwikkeling en minder stress
Bart Heuvingh – Hoofd topsportbegeleiding AZ en auteur Groeimindset
16:30 uitreiking Digitaal-Werven award
16:45 Borrel
Veel (recruitment)kennis in de zaal en op het podium. Leuk om in contact te komen.
Ik bezoek al jaren met plezier het event. Naast alle inhoudelijke sessies die mij altijd weer voorzien van nieuwe inspiratie is het ook een ideaal moment om de Nederlandse Recruitment & Employer Brand industrie weer eens te spreken en bij elkaar te zien.
Normale tickets zijn alleen voor medewerkers van corporates, overheden, semi-overheden, uitzend- en W&S bureaus.
Niet sponsorende leveranciers van (recruitment) software, recruitment marketing diensten, employer brand strategieën, assessments of andere diensten die verkocht worden aan de bedrijven en overheden dienen een vendor ticket te kopen.
Heb je nog vragen? Bekijk de FAQ
Ticket voor (tech) leveranciers
die niet sponsoren
(2x normale prijs): € 898