DW Digitaal 2025
14 – 15 – 16 april 2025
DW Digitaal
Elke dag 4 talks in je mailbox
Te bekijken wanneer jij dat wilt
14 april

De nieuwste AI ontwikkelingen in recruitment
Kevin Wheeler - Auteur van o.a. Talent Acquisition Excellence
Recruitment legende Kevin Wheeler woont al decennia aan de rand van Silicon Valley, waar hij het begin van het internet heeft meegemaakt.
Hij spreekt met grote regelmaat de nieuwste innovators in recruitment en krijgt een kijkje in de nieuwste technologie, niet alleen in Silicon Valley, maar in alle delen van de wereld.
In dit interview zullen we kijken naar de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van AI, de impact die dit gaat hebben op het werk wat we kunnen doen en waar je als recruiter je op moet voorbereiden.
This interview will be in English
15 april

Werven zonder CV in de praktijk
Heidi Wassimi - former TA manager Vivino, Telenor & Pandora
Heidi Wassimi is een veel geprezen Deense TA leader die o.a. de recruitment manager was bij onder andere Telenor, Pandora en Vivinio. Ze heeft bij meerdere organisaties CV loos werven geïmplementeerd met verschillende manieren om het cv te vervangen.
This interview will be in English
16 april

AI empowered candidates
YASAR AHMAD - Global Vice President of People @ Hello Fresh
Yasar Ahmad is Global Chief People Officer bij HelloFresh en komt al jaren voor in alle belangrijke lijsten van Talent en Recruitment thought leaders. Hij is een expert op het gebruik van AI in het recruitment domein op praktisch, wettelijk en ethisch vak.
HelloFresh heeft het afgelopen jaar een gigantische toename gezien van sollicitanten die gebruik maken van AI. Dit heeft zowel effect op de volumes die men te verwerken krijgt als de kwaliteit van de sollicitaties.
In dit interview deelt Yasar zijn ervaringen met deze nieuwe realiteit en hoe ze hier bij HelloFresh mee omgaan.
This interview will be in English

Werven en matchen op basis van 12.500 skills
Ramses Van Rijn - Directeur Mens & Organisatie bij Humanitas Rotterdam & Laurens Waling - 8vance

Student & Graduate hiring anno 2025
Bart Asberg - specialist student werving & Marcel Vogels - Retail Media One
Effectieve werving en employer branding onder studenten is continue beweging. Carrièrebeurzen bieden kansen, maar de concurrentie is intens. Campus recruitment heeft zijn voordelen, maar vraagt veel inzet en via social media is er een grote overload aan berichten.
Gen-Z studenten zijn ambitieus én kieskeurig. Ze zoeken een werkgever die past bij hun idealen en waar ze trots op kunnen zijn. Hoe communiceer je dit op een manier waarbij je studenten bereikt en raakt? Of het nu gaat om het werven van bijbaners of bijna graduates?
In dit interview gaan we met Marcel Vogels en Bart Asberg op de nieuwe methoden, waarbij online en offline gecombineerd worden op een manier dat je studenten nog echt kan bereiken.

Recruitment Marketing & Employer branding als wervingsmagneet
Natascha Berkhoff, Corporate Recruiter bij Talent Vastgoedonderhoud & Diederik van Vugt - Recruitmentnow
90 procent van alle actief en latent werkzoekenden vindt het imago van een organisatie belangrijk bleek onlangs uit onderzoek. Reden des te meer om met jouw employer brand aan de slag te gaan. De arbeidsmarkt is immers definitief veranderd. Gewoon een vacature plaatsen en wachten op reacties red je het niet meer mee. Hiermee wordt recruitment marketing en Employer branding worden steeds belangrijker, ook voor middelgrote organisaties, ook voor regionaal sterke merken.
Ook voor regionaal sterke organisatie met geen grote bekendheid is het ontwikkelen van een sterk Employer Brand essentieel. Maar als je nog nooit echt hebt hoeven investeren in je employer brand, hoe pak je dat dan aan? En vooral: zonder dat je daar meteen bakken met geld aan kwijt bent? Talen vastgoedonderhoud heeft het afgelopen jaar hun EVP bepaald, daaruit hun Employer Brand ontwikkeld en verschillende campagnes gedraaid.
In dit interview spreken we met Natascha Berkhoff van Talen Vastgoedonderhoud en Diederik van Vugt van RecruitmentNow over hoe zij dit hebben aangepakt en wat de resultaten hiervan zijn.

Mensenwerk & technologie: Zo selecteert PreZero slimmer!
Judith van der Hoek - Recruitment manager Prezero & Lotte Welten - CEO The Selection Lab
PreZero is een van de grootste afvalverwerkers van Nederland en zoekt vele medewerkers op veel verschillende niveaus.
Hoe combineer je de menselijke maat in selectie met technologie om een goede ervaring te bieden maar wel efficiënt te werken? Hoe kan je het verloop verlagen door goed aan de voorkant te selecteren?
In dit interview vertellen Judith van der Hoek van PreZero en Lotte Welten van The Selection Lab over het selectieproces van PreZero.

More Referrals, Less Hassle.
Jord Reukers, recruitment business partner @ Vandebron & Thijs Visser CCO @ Cruit
Het vinden van goede kandidaten is nog nooit zo moeilijk geweest in de huidige ‘war on talent’. Maar wat als je dit binnen het netwerk van je eigen bedrijf kon oplossen? Stel je voor, binnen 6 maanden 10x meer referrals en je apply-to-hire verdubbelen?
Hoe heeft Vandebron van hun medewerkers de belangrijkste bron van kandidaten willen maken? Waar komen ze vandaan en hoe hebben ze het proces doorlopen? Welke rol speelt technologie hierin? Hoe zorg je voor engagement onder je medewerkers? Wat zijn de valkuilen en de kansen?

In 5 weken live met een nieuw ATS
Patrick Boonstra - Recruitment Tech Masters & Stefano Verkooij - Jobylon

Data als fundament voor je employer brand
Willem Verhoeff - partner Wecountancy & Jorge Labadie - Strategy director 37 celcius
Wecountancy is een accountantskantoor actief in de driehoek Amsterdam, Rotterdam en Utrecht dat door een fusie van drie kantoren is ontstaan. De belangrijkste uitdaging van Wecountancy is niet het vinden van nieuwe klanten, maar het aantrekken van nieuwe mensen.
Om te weten waar Wecountancy zich nu op de arbeidsmarkt onderscheidt, heeft zij met de tool Brandnaked uitgebreid onderzoek gedaan naar de behoefte van mensen op de arbeidsmarkt, hoe ze scoren op deze elementen in de optiek van huidige en toekomstige medewerkers en hoe de 10 belangrijkste concurrenten op die elementen scoren. Dit stelt Wecountancy in staat om de boodschap in te richten op de onderscheidende factoren en ook nog eens te richten op de mensen die voor deze boodschap open staan.
Hoe dit in de praktijk werkt en hoe de uitwerking uitpakt, bespreken we tijdens het interview.

Interview Intelligence met AI: 30% efficiënter, 100% slimmer!
Corina van Hemert & Moniek Rijneker - HR/Recruitment specialisten Compagnon & Diddo van Zand - CEO In2Dialog
AI transformeert in 2025 recruitment. Waar organisaties eerder vooral nieuwsgierig waren naar de mogelijkheden, willen ze vandaag de dag de echte voordelen ervaren.
Een van de gebieden waar tot op heden nog weinig innovaties in is geweest is het selectiegesprek, maar dat is nu ook veranderd. Met conversational analytics bespaar je ruim een uur per dag op de verwerking van gegevens, terwijl de datakwaliteit juist verbetert. Maar de echte kracht zit in wat je met die inzichten kunt doen:
- Effectievere gesprekken voeren met kandidaten
- Hiring managers efficiënt coachen op gespreksvoering
- Beter begrijpen waarom kandidaten afhaken
- Slimmere recruitment strategieën ontwikkelen op basis van data.
In dit interview bespreken Corina van Hemert en Moniek Rijneker van Compagnon en Diddo van Zand van In2Dialog hoe interview intelligence hen tijd bespaart en de kwaliteit van interviews verhoogt.

Bias is menselijk, maar niet wenselijk
Dr. Djurre Holtrop - Universiteit van Tilburg
Bias is menselijke, maar (in selectie) niet wenselijk.
In deze sessie spreken we Dr. Djurre Holtrop van de Universiteit van Tilburg over welke bias er in een selectieproces kan kruipen en welke maatregelen je kan treffen om dit zoveel mogelijk te voorkomen.
Wat is de laatste stand van zaken als het gaat om bias en arbeidsmarktdiscriminatie, op gender, leeftijd en etnisch gebied.
En wat zegt de wetenschap ons over zo objectief mogelijk selecteren? Waarom is dit in de praktijk zo lastig? Welke interventies zijn mogelijk te implementeren?
In dit interview passeren al deze zaken de revue.
Schrijf je nu gratis in
(je ontvangt een link naar de sessies waar je je voor aanmeldt per e-mail)