fbpx

Action is een winkelketen. Ik ben offline al veel hun URL tegen gekomen, Action.jobs. Leuk, eindelijk wordt de .jobs domeinnaam gebruikt. Ik ben benieuwd naar wat er onder zit, want gezien de hoeveelheid advertenties zoeken ze mensen. De URL vind ik in ieder geval al goed gekozen. Action.jobs, dat blijft om de één of andere reden bij mij meteen hangen.

Schermafbeelding 2014-11-17 om 18.50.57

 

Homepage

Schermafbeelding 2014-11-17 om 18.52.59De homepage lijkt vol met de tekeningen en ik zie niet een directe call-to-action. Wel gebeuren er meteen dingen als ik met mijn muis over het midden stuk heen ga. Leuk gedaan. Ik ben benieuwd of het werkt, ik verwacht van wel, ik zou de cijfers van de homepage verlaters wel eens willen vergelijken met andere sites met een duidelijke call-to-action. Ik ben benieuwd.

Duidelijk is dat er op de homepage niet teveel te vinden is en wat ik heel goed vind is dat de banen centraal staan. Daar kom je voor op een recruitmentsite. Banen. Werk. Natuurlijk is het belangrijk waar je komt te werken, hoe de sfeer is, maar de vacatures behoren wat mij betreft altijd centraal te staan.

Bovenin staat ook nog een ‘bekijk onze vacatures’.

Vacatures

Schermafbeelding 2014-11-17 om 22.45.57Bekijk onze vacatures, daar zullen ze dan denk ik allemaal in zitten. Helaas is niets minder waar. Een beetje vage site die weer doorverwijst naar alle andere zoekmachines met vacatures. Dat is een tegenvaller en ik snap het ook niet. Waarom zou je niet ook in alle vacatures kunnen zoeken? Dat vind ik niet slim ingericht.

 

Werken in de regio

Werken in de regio dan maar. Ook niet de meest logische woordkeuze, je werkt toch altijd in een regio? Blijkbaar is het weer iets anders, want er zijn als ik op ‘alle vacatures’ klik 18 vacatures. Terwijl het hoofdkantoor er 19 heeft, het distributiecentrum 11 en er in totaal 828 zijn als ik op zoeken bij alle winkelvacatures klik. Dus werken in de regio is niet op regio zoeken… Maar vervelender nog: het werkt niet

Schermafbeelding 2014-11-17 om 22.51.14

 

 

 

Schermafbeelding 2014-11-17 om 22.51.23

 

Er zijn dus vacatures in Zeeland, maar als ik de regio Zeeland selecteer krijg ik 0 vacatures. Dat geldt voor alle regio’s. Dus zoeken in de regio met het kaartje geeft geen resultaat. Erg slordig.

De functies onder het kaartje geven soms resultaten, terwijl er bijna altijd wel functies zijn. Zo geeft deze ingang 0 functies op het hoofdkantoor, maar er zijn er 19. Als ik zoek op vulploegleider krijg ik via ‘vacatures in de regio 0 resultaten, via werken in de winkel  38. Het aantal stages in de winkel is 67, wederom via de andere ingang bij de regio 0. De technische fout die hier is gemaakt ligt is denk ik redelijk eenvoudig op te lossen, maar het is wel slordig.

Nog meer zoekfouten

Schermafbeelding 2014-11-17 om 22.57.22Helaas is dit niet het enige dat verkeerd gaat in het zoeken van de vacatures. Ook bij het werken in de winkel gaat het mis. De zoekmachine geeft ook hier de keuze hoofdkantoor, die 0 vacatures terug geeft. Dat is duidelijk verkeerd verwerkt in de site. Men heeft een scheiding gemaakt tussen winkels en hoofdkantoor, maar de opties niet uit de zoekmachine gehaald.

De site kent dus verschillende ingangen om vacatures te zoeken, die allemaal andere resultaten geven. Dat is erg slordig. Als je kandidaten dwingt om via een bepaalde ingang te zoeken, een keuze die ik niet zou maken, moet je er toch tenminste voor zorgen dat je die functies ook niet via de andere ingangen kan zoeken. Je moet niet pro actief vacatures als vulploegleider aanbieden als die via de desbetreffende ingang niet te vinden zijn.

(assistent) bedrijfsleider

Schermafbeelding 2014-11-17 om 23.00.44Een ander vreemd voorval doet zich voor bij de (assistent) bedrijfsleiders. De functies waar assistent tussen haakjes staat is overal ‘regio’ bij de vestiging en geen provincie. Daar waar de functies gewoon assistent bedrijfsleider of bedrijfsleider heten is er een vestiging genoemd. Mijn gevoel zegt dat het hier om echte functies gaat en bij de tussen haakjes om het vullen van de database. Niet mis mee, maar ik zou dat helderder communiceren.

Informatie

Genoeg over de fouten in het zoeken en de vreemde resultaten. Eens kijken wat er te vinden is aan informatie. Misschien minder relevant voor de mensen die de vulploeg in willen, wel voor bedrijfsleiders en hoofdkantoorfuncties. Er staat kort wat uitgelegd over de formule en de geschiedenis. Dat kan mooier en aantrekkelijker, maar er is in ieder geval informatie.

Helaas is er geen enkele informatie te vinden over de sollicitatieprocedure of de arbeidsvoorwaarden.

Solliciteren

Schermafbeelding 2014-11-17 om 23.07.11Via het kopje solliciteren krijg ik niet veel meer informatie over hoe het is om er te werken. Wel interessant is nog het kopje vacatures op de kaart. Dat geeft een niet echt helder overzicht en… je bent ineens helemaal uit de navigatie. Alleen met een back knop kom je nog terug.

De vacatures zijn niet heel aantrekkelijk geschreven. De interne communicatiespecialist… ik word er niet echt warm van bijvoorbeeld, terwijl het me wel zou moeten aanspreken. Maar slecht is het ook niet.

Wat wel opvalt is dit zinnetje in de vacaturetekst.

Schermafbeelding 2014-11-17 om 23.09.56

 

Blijkbaar weet men dus dat dat nog niet werkt, ik heb het zelf niet getest maar ik geloof ze meteen. Echter past men het niet aan, maar zet men deze zin erbij. Ook geen optie om iets anders te doen dan solliciteren. Je kan de vacature niet naar jezelf mailen bijvoorbeeld.

Sollicitatieformulier

Het sollicitatieformulier is enorm lang. En niet alleen dat, het is ook nog eens niet aangepast op de functie. Zo solliciteer ik op de functie van intern communicatie specialist, een functie voor 38 uur staat er te lezen. En ik krijg deze vragen, naast alle persoonsgegevens die ik, naast mijn CV, moet uploaden.

Schermafbeelding 2014-11-17 om 23.13.19Ook is er geen mogelijkheid tot solliciteren via Linkedin en moet het CV aan het eind van het formulier worden toegevoegd. Ik vaag me af wat een CV toevoegt voor een vulploeg medewerker. En ik vraag me af waarom een hoofdkantoorfunctie moet aangeven of hij koopavonden wil werken.

Juist de splitsing die men gemaakt heeft in het zoeken naar functie deed mij vermoeden dat men het sollicitatieproces ook had aangepast. Retail is immers een hele bijzondere markt, omdat je voor bedrijfsleiders en hoofdkantoor hele andere mensen zoekt dan voor de vulploeg of de kassa. Dat is een heel ander proces als het goed is, wat de recruitmentsite net iets anders zou moeten maken dan die van andere partijen.

Conclusie

Het lijkt me een geweldige uitdaging om hier een voor alle partijen goede ervaring te bieden, die ondertussen de enorme volumes behapbaar houdt.

Er is enorm veel ruimte voor verbetering. Natuurlijk door te zorgen dat elke ingang bij het zoeken dezelfde vacatures geeft. Dat moet gewoon. Maar ook daarna is er heel veel te winnen. Zo zou mis ik veel informatie, bijvoorbeeld over de sollicitatieprocedure en de arbeidsvoorwaarden. Zeker op de winkelvloer liggen die gewoon vast. Waarom communiceer je die niet?

Ook zou ik als ik Action was heel, heel snel zorgen dat mobiel solliciteren mogelijk is. Al is het maar voor de winkelfuncties. Immers, die generatie is helemaal mobiel. Op elke winkel staat de URL van het werk. Al die jongeren mis je nu en dat is heel, heel jammer. Vooral omdat voor veel van die functies geen CV nodig is en het dus relatief eenvoudig is.

Ik zou ook meteen een dubbel proces maken. Voor een deel van de functies heb je geen CV nodig. Voor een deel wel. Misschien moet je wel iets van een test doen op bepaalde skills. Ik weet het niet, maar een CV vragen aan een 15 jarige is niet echt nuttig. Twee processen voor twee verschillende doelgroepen dus.

Tot slot zou ik de informatie van het bedrijf en de functie om de vacature heen brengen. Ik zou de functie centraal zetten en b.v. mensen die er over praten, het salaris, etc er omheen bouwen.

Al met al lijkt het me een geweldige uitdaging, zo’n complexe high volume organisatie, met zoveel verschillende doelgroepen, in één site te verwerken. En dan iedereen een goede ervaring bieden. Niet makkelijk, maar ook niet onmogelijk.

Meer weten over goede sollicitatie-ervaringen? Download dan het Rapport 2014 van Digitaal-Werven met daarin de stand van recruitmentsites in Nederland. 

We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings