fbpx

In de basis mag een goede recruitmentsite geen zwakke plekken hebben. Een goede site is mooi,  gebruiksvriendelijk, behulpzaam, overzichtelijk, kent een prettig sollicitatieproces en is mobiel goed toegankelijk. Natuurlijk is er verschil tussen de sites waar de nadruk op ligt, als het goed is in lijn met de organisatiewaarde. Zo behoort een technologiebedrijf meer innovatieve hoogstandjes te hebben op hun site dan bijvoorbeeld een verzekeraar. En behoort een zorginstelling meer zorg te besteden aan het gevoel dat de site geeft, bijvoorbeeld via de fotografie, dan laten we zeggen een accountant, waarvan je meer functionaliteiten en cijfermatige onderbouwing mag verwachten. Dat wil echter niet zeggen dat die accountant geen aandacht hoeft te besteden aan de look-en-feel.

Werken bij Achmea

Wat maakt het dat Achmea in 2019 tot de beste recruitmentsites van Nederland behoorde en genomineerd was voor Digitaal-Werven?

De homepage

De homepage is een belangrijke entreepagina, hoewel natuurlijk niet de enige. Door de socials komen veel bezoekers direct op de vacature, maar aangezien maar weinig mensen direct solliciteren als ze een vacature zien, komen ze daarna terug naar je homepage. De homepage krijgt dus twee soorten bezoekers: terugkerende bezoekers die komen solliciteren en bezoekers die via andere kanalen gehoord hebben over werken bij Achmea en willen kijken of ze een baan voor hen hebben. Uit internationaal onderzoek blijkt dat 80 tot 90% van alle werkzoekenden eerst solliciteert en zich pas in de organisatie gaat verdiepen als ze uitgenodigd worden. Employer branding-content is dus wel belangrijk, maar pas in de tweede fase van het solliciteren. Het proces dat kandidaten doorlopen is de afgelopen tien jaar heel sterk veranderd.

Voor beide groepen is het dus belangrijk om ze meteen te helpen een vacature te vinden. Dat doet Achmea goed. Het is ook direct het enige dat je kan doen. Geen afleiding, je bent hier voor werk, dus we helpen je de vacature te vinden en rondom die vacature vertellen we je meer.

Mooi is dat men in de zoekmachine twee opties heeft. ‘Zoek op functietitel’ en ‘Help mij bij het vinden’ waarbij je via categorieën vacatures kan zoeken.

Het vacature-overzicht

Vanuit de homepage kom je op het vacature-overzicht. Ook deze zijn goed en helder weergegeven.

De vacatures worden mooi omkaderd, het merk wordt door het logo getoond, maar belangrijker is dat men de standplaats, het aantal uur per week en het salaris meteen vermeld. Dat laatste is heel belangrijk blijkt uit alle onderzoeken, maar gebeurt nog weinig. Daarmee onderscheidt Achmea zich alweer.

De vacature

De vacature is het allerbelangrijkste onderdeel van de hele wervingssite. Als je ergens aandacht en budget aan besteedt, besteed dat dan aan de vacature zelf. Zowel de tekst als de opmaak, als de aankleding zijn extreem belangrijk. In veel gevallen is dit het enige dat een kandidaat ziet. Als je de kandidaat hier niet meteen verleidt zal deze ook niet verder kijken.

Achmea heeft een prachtig opgemaakte vacature die heel prettig leest. Men maakt slim gebruik van wit en grijs om verschillende delen van de vacature te onderscheiden, wat de leesbaarheid extreem vergroot. Kleine, simpele, makkelijk te implementeren dingen die de ervaring zoveel verbeteren. Interpolis is groen, dus er is groen verwerkt in de vacature. Een kleine branding die mooi doorgevoerd wordt.

Verder begint het met een overzicht waarin (bijna) alle belangrijke informatie vermeld wordt. Er is een extreem laagdrempelige manier om direct contact op te nemen met de recruiter die met foto erbij vermeld is. Dat maakt het persoonlijk.

Verder is goed gebruik gemaakt van vinkjes, is de tekst keurig geschreven, heeft men een video van de locatie en wordt het sollicitatieproces, in dit geval vijf stappen, helder uitgelegd.

Solliciteren

De sollicitatieknop is altijd in beeld en opent meteen in een ‘overlay’ een simpel formulier. In dit formulier geeft men even de functie nog weer, wat prettig is voor de sollicitant. Die weet nu zeker dat er niet per ongeluk een technische fout is gemaakt en zijn of haar gegevens bij de verkeerde vacature binnenkomt. Uniek is dat men vraagt om de communicatievoorkeur, dus niet de organisatie, maar de kandidaat mag kiezen. Dat is nog eens de kandidaat centraal stellen.

Tevens geeft men in een paar woorden de essentie van het privacy statement aan, met uiteraard een link naar het hele verhaal. Ook een teken van kandidaatcentraal denken.

Nog veel meer

Uiteraard heeft de site nog veel meer. Met doelgroepensites waarin per functiegebied iets uitgelegd wordt. Met sites per merk, waarin de verschillen worden uitgelegd. Met hele secties voor starters, voor wie het hele solliciteren natuurlijk iets nieuws is, traineeships en stages worden uitgelicht en nog veel meer.

We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings