fbpx

In zijn algemeenheid vond de jury dat voor alle genomineerde organisaties er nog het nodige te verbeteren is. Niet alle vernieuwingen zijn ook verbeteringen. Bij bijna alle sites is al veel te winnen door meer aandacht te besteden aan de leesbaarheid van de tekst, onder andere door overal te kijken naar het contrast van de tekstkleur ten opzichte van de achtergrond. Ook was de jury enigszins teleurgesteld dat in deze tijden van audio, speech en voice er nog geen enkele site de mogelijkheid had om de vacatures voor te lezen.

Hieronder zal per genomineerde enkele positieve punten genoemd worden alsmede enkele verbetersuggesties.

Bol.com

De nieuwe website van Bol.com heeft als kracht dat de bezoeker informatie tot zich kan nemen in zijn of haar persoonlijke voorkeur. Bol.com biedt informatie aan via podcasts, video’s en tekst.

De structuur van de website is voor verbetering vatbaar. De jury was regelmatig verdwaald op de site en de weg terug was onduidelijk. Er is weinig aandacht besteed aan de visuele presentatie van de algemene informatie op de website. De test of je bij Bol.com past waren wel heel erg eenvoudig en staan op de verkeerde plek, daar waar je juist de kandidaat wil laten solliciteren.

Er is wel heel veel aandacht besteed aan de visuele en inhoudelijke opmaak van de vacatures. Het feit dat Bol.com ook praktisch geen eisen stelt en gewoon verteld wat de functie inhoud en mensen zelf laat kiezen of ze geschikt zijn wordt erg gewaardeerd. Het feit dat de vacatures niet eenvoudig kunnen worden opgeslagen ziet de jury als een minpunt, maar de mobiele toegankelijkheid van deze vacatures verdient wel een groot compliment.

Coolblue

Coolblue heeft een interessante doorontwikkeling gedaan van de website waarbij het afgelopen jaar veel nieuwe en leuke elementen zijn toegevoegd. Zo is de manier waarop het vacature-overzicht gepresenteerd wordt met drie duidelijke activiteiten van de functie helder en toegankelijk.

De opmaak van de vacatures is erg in lijn gebracht met de Coolblue producten, wat het een heel erg merk consistent gevoel geeft. Erg leuk zijn de plus en minpunten bovenin de vacatures en de referentie van een collega over de functie en/of de organisatie. Wel zou de leesbaarheid beter worden als men iets aan de lettertypes en -grootte zou doen.

Een duidelijk verbeterpunt is te vinden in de pagina’s over de vakgebieden, waar niets vertelt wordt over het vakgebied zelf en enkel de vacatures worden doorgelinkt. Ook ontbreekt in de optiek van de jury de geschiedenis van de organisatie en geeft Coolblue te weinig inzicht in hoe het is er te werken.

Het taalgebruik van Coolblue verdient een compliment, consistent en al jaren hetzelfde.

Haga ziekenhuis

Goedemorgen, nieuwe collega; goedemiddag, nieuwe collega. De site verwelkomt je op een hele positieve manier. Toch geeft de homepage van Haga nog steeds, ondanks het kleurrijke ontwerp, een ziekenhuis gevoel. Het overdadig gebruik van witruimte is hier waarschijnlijk debet aan. Ook lijkt de site mobile only gemaakt, waarbij het hamburger menu zelfs op de desktop site staat. Dat komt de navigatie en het gebruikersgemak niet ten goede.

Het Haga ziekenhuis heeft ervoor gekozen veel van de organisatie te laten zien. Zo zijn de 360 graden foto’s van verschillende afdelingen een absolute toegevoegde waarde. Wel zouden op deze pagina’s de vacatures van meer informatie mogen worden voorzien. Vooral voor zij-instromers kunnen zijn veel functies waarschijnlijk erg onduidelijk qua inhoud.

Middels een instagram-feed probeert Haga nog meer inzicht te geven in de organisatie, maar dat komt niet op iedereen even goed over. Het lijkt wel of de integratie bepaald is door de tool en niet is ingericht vanuit de bezoekers.

De jury wil tot slot wel een compliment maken voor de mooie, sprekende fotografie.

Royal IHC

Royal IHC is een organisatie met prachtige, grote, producten die tot de verbeelding spreken. Dit komt ook heel duidelijk terug in een mooi gemaakte video welke bij elke vacature te zien is.

Alle tekst en de meeste vacatures zijn in het Engels. De vraag is of alle kandidaten, ook die van (v)mbo niveau die IHC ook zoekt wel goed genoeg in het Engels zijn om dit alles tot zich te nemen. Daarnaast verliest IHC veel gratis kandidaten die via google in het Nederlands zoeken.

De producten van IHC zijn op de website, die onderdeel is van de corporate site, allemaal te vinden. Het is echter wel een speurtocht om de prachtige content allemaal te zien. Schitterende foto’s en video’s van boten, infographics over de organisatie, het is er allemaal, maar niet direct gelinkt aan het wervingsdeel van de website. De beleving in het werken bij deel ontbreekt.

Tot slot is het sollicitatieformulier erg lang met veel verplichte velden die ook in elk CV staan.

KPN

De site van KPN is KPN. Bij de eerste blik straalt de website KPN uit, in de juiste kleuren en het juiste gevoel. Wel moet KPN heel erg op letten het contrast van de tekst met de achtergrondkleuren.

De content van de site is mooi gemaakt en aansprekend. Goede video’s en het feit dat KPN veel kennismakingsdagen organiseert spreekt ook tot de verbeelding.

In de uitwerking van bijvoorbeeld de zoekfacetten is nog veel te verbeteren. Een categorie overig voelt niemand zich bij gewenst en een locatie wacht op aanvulling manager kan echt niet.

Het idee om onder een vacature via de Linkedin plugin te laten zien wie je bij KPN kent is positief, de uitwerking waarbij hij bij velen niet werkt en nooit foto’s laat zien is wel erg jammer.

NS

De website van de NS is perfect qua look-en-feel ten opzichte van de normale reizigerssite. De manier waarop de vacatures zijn ingedeeld is ook erg sterk, hoewel de jury zich afvraagt wat het verschil is tussen de werkgebieden en de vacaturegebieden.

De vacatures zijn mooi opgemaakt en via het uitklappen van de teksten ook heel erg leesbaar. Geen grote lappen tekst. Dit maakt de ervaring ook mobiel geweldig.

Uniek aan de NS is als je je sollicitatie half afmaakt je een herinnering krijgt. Hierbij zou wel even goed gekeken moeten worden naar de tekst, aangezien deze nu wel wat pusherig overkomt. Ook het vragen naar feedback direct na je sollicitatie over hoe je de sollicitatie hebt ervaren wordt door de jury erg gewaardeerd.

Winnaar

De winnaar van de Digitaal-Werven award was dit jaar een close call tussen de NS, Coolblue en Bol.com.

Uiteindelijk heeft de jury gekozen voor Bol.com, dat overall net iets beter uit de verf kwam.

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.
We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings