fbpx

Juryrapport Digitaal-Werven 2025

De jury van Digitaal-Werven zag dit jaar bij veel organisaties goede intenties, maar met nog veel ruimte voor verbetering. Elk van de sites behoort natuurlijk tot de beste van Nederland, anders waren ze niet genomineerd. Omdat er bij elke organisatie ruimte voor verbetering was wil de jury aanstippen waar die ruimte volgens hen ligt.

Achmea

Achmea is een uitstekende site met een goed idee qua employer brand, dat in de executie minder succesvol is. Het advies van de jury kenmerkt zich met de termen: ‘meer focus’ en ‘less is more’.

De potentie van het Employer Brand van Achmea is enorm en leent zich voor een geweldige doorvertaling naar website content, maar hoewel men veel content heeft, is die wat veilig. Er is niet echt een verhaallijn die aansluit bij het brand. Men maakt te weinig keuzes, wat onder andere tot uiting komt in de grote hoeveelheden tekst, vaak in een dermate klein font omdat het op de pagina moet passen.

De projecten zijn niet altijd projecten en de doelgroepen pagina’s bieden heel weinig relevante informatie. De site zit functioneel wel erg goed in elkaar en de functionaliteiten die je zou willen hebben zijn op de site allemaal aanwezig.

AmsterdamUMC

Het eerste wat de jury van het hart moet is dat de fotografie geweldig is. Zoveel oprecht vrolijke mensen maakt je meteen enthousiast om er te werken.

Het merk wordt echter niet echt doorvertaald in de site.

Ook valt het de jury op dat er echt heel veel hele gave dingen op de site zijn, die allemaal ver weg gestopt zijn waardoor elk jurylid wel iets gemist had. Van een ‘passen we bij elkaar’ test tot het D&I beleid. Het D&I beleid werd door de juryleden die het konden vinden geroemd, maar de jury vond het jammer dat het zo goed verstopt werd.

En dat terwijl in de hoofdnavigatie dan weer veel te veel keuzes staan, waardoor het weer onoverzichtelijk is voor de kandidaten.

De site heeft volgens de jury veel potentie, er is heel veel, maar op gebied van structuur en usability is nog veel winst te halen.

ANWB

De ANWB site geeft een echte ANWB gevoel, zo is de fotografie niet sjiek, maar wel authentiek. Ook heeft de ANWB een kort en functioneel menu waar de meeste partijen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Echter zit de doorvertaling van het Employer Brand ‘je helpt ons verder’ niet door de site heen. Het zit heel erg in de verhalen, maar niet in de site. De site helpt de kandidaat ook niet overal verder. Zo werkt de zoekmachine niet altijd even goed en helpen ze de kandidaat niet verder als er 0 vacatures uit een search komen. Ook ontbreekt de ‘what’s in it for me’ als kandidaat en heeft de site wel heel veel tekst.

De site laat wel goed de diversiteit zien en ook de verschillende sollicitatie-flows kan de jury bekoren.

BDO

Bij BDO had de jury een apart gevoel. De homepage begint goed en heeft alle elementen voor een goede site met een kloppend werkgeversverhaal, maar BDO vergeet dit consistent door te vertalen op de andere pagina’s. Want echte waarde is meer dan geld, maar toch drukt BDO veel zaken uit in geld. Zo heeft BDO het over 25 euro aan sportabonnement en 8,33% vakantietoeslag, maar het salaris noemt men dan weer niet.

BDO neemt je wel mee in de reis, zeker voor junioren waarbij de jury de sollicitatietips een groot pluspunt vind. Echter is de site wel wat flets in design, wat juist de junioren waarschijnlijk weer tegen staat. Ook is de vorm van de content primair tekst, waarbij men zich richt op jongeren, maar niet in de vorm die hen aanspreekt. Saai maar goed was een opmerking die in de jurysessie viel.

Dat geld ook voor de vele verhalen, mooie verhalen, maar ook wel saai en allemaal in tekst.

De cijfers noemen is goed, maar vervolgens zijn het wel overal de algemene cijfers over heel BDO, ook als je op pagina’s van vakgebieden zit.

Dat er momenteel geen evenementen zijn kan altijd gebeuren, maar dat je dan je niet eens voor een alert over de evenementen kan aanmelden vond de jury wel weer een gemiste kans.

Bergman clinics

Bergmen is visueel klinisch, maar neemt je wel mee in de specialisaties die de organisatie heeft. De fotografie is het echter net niet voor de jury, zoveel energie als de mensen van het AmsterdamUMC afgeven, zo weinig energie geeft de fotografie van Bergman de bezoeker.

De jury was positief te spreker over het feit dat verschillende vakgebieden verschillende video’s hadden, iets dat bij veel andere partijen waaronder het AmsterdamUMC juist weer ontbrak, maar het viel de jury ook op dat sommige labels hele mooie zaken zoals een rondleiding in een locatie hebben en andere niet.

Ook had de site knoppen die geen knoppen zijn en waren de peilers en USP’s van het bedrijf niet bij elk functiegebied hetzelfde, terwijl ze wel als bedrijfspeilers gepresenteerd worden.

De jury is van mening dat de bouwstenen er bij Bergman liggen om er iets moois van de maken, maar dat er nog veel meer van henzelf in moet. De jury kreeg van de site geen idee hoe het is om bij Bergman te werken qua gevoel en sfeer.

NS

De rails van de NS liggen er al jaren, de site staat al jaren als een huis, maar de jury is blij om te zien dat dit jaar de wissel is omgezet om echt de jongeren te bereiken. De TikTok filmpjes op de homepage zijn daar een van de meest zichtbare voorbeelden van, hoewel de jury wel vind dat ze te laag op de homepage staan en te ver weg gestopt zijn.

De site heeft nog steeds veel, te veel, content, maar wel weer hele rijke content. Als een van de weinige partijen combineert NS tekst, beeld en audio, voor iedereen is er een formaat. De interesse pagina is nog steeds veel te groot en de jury wil weer adviseren om hier keuzes in te maken, desnoods met een extra klik door alleen hoofdcategorieën te noemen.

Een klein advies dat de jury wil meegeven is het salaris noemen in de header van de vacature. Het staat er wel, maar is nog wat ver weg gestopt.

Waar de jury heel enthousiast over is, is het feit dat eigenlijk elke doelgroepenpagina een mini wervingssite is. Of je nu in treinpersoneel zit of marketing, het zijn mini wervingssite die je eigenlijk als kandidaat niet hoef te verlaten. Met alle content en informatie die je als kandidaat zou willen weten.

Randstad

Randstad heeft volgens de jury veel tekst, maar weinig verhaal. Er worden pogingen gedaan om Randstad als bedrijf neer te zetten waar je je kan doorontwikkelen, maar dat is niet consequent doorgevoerd in de site. Het is vrij plat, een vacaturesite gericht op banen, maar weinig over wie ze echt als werkgever zijn. Ze vergeten de bezoeker mee te nemen op een reis als mogelijke werkgever, terwijl de verhalen van ex Randstad medewerkers vaak heel positief zijn.

De navigatie werkt ook niet lekker en geeft soms bugs als je de terugknop gebruikt en een hamburger menu op de mobiel is ok, maar er is geen reden dat op een desktop site te doen.

En zo zaten er meer slordigheden in de site. Zo stoorde een deel van de jury zich er bijvoorbeeld aan dat er veel mooie feiten genoemd worden waar je vervolgens niet op kan klikken om er meer over te leren.

Tot slot viel het de jury op dat de site zich heel erg lijkt te richten op jongeren, maar dat men dat vervolgens doet met veel tekst en niet met video. Zoals het Gen Z jurylid zich hardop afvroeg: “denken ze dat wij lezen of zo?”. Vervolgens viel het de jury op dat de meeste vacatures dan weer juist voor meer ervaren professionals zijn.

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.
We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings