fbpx

Net als in 2010 heeft Deloitte in 2011 opnieuw de award voor de beste Digitale Sollicitatie-ervaring gewonnen. De site was één van de vijf genomineerden en volgens de unanieme jury heeft men het hoge niveau dat vorig jaar is neergezet vastgehouden en is geen enkele organisatie in staat geweest hen echt uit te dagen.

Een eervolle vermelding was er dit jaar voor Klap Assuradeuren voor hun website Werkenbijklap.nl. Deze organisatie heeft het hart van elk van de juryleden gewonnen door hun originele manier van zichzelf presenteren met minimaal budget.

Juryrapport

In 2011 zijn er, net als in 2010, vijf genomineerden. De jury wil daarom kort stil staan bij alle vijf de partijen en hen allemaal enkele verbetersuggesties meegeven.

ASR

ASR heeft goed geluisterd naar de verbetersuggesties die men als genomineerde vorig jaar mee heeft gekregen. De homepage straalt meer uit met de nieuwe fotografie en ook over de verschillende merken wordt veel meer verteld. Toch kan dit laatste nog steeds beter, er wordt nog weinig in gegaan op de specifieke verschillen tussen de functies bij de verschillende merken. Ook zouden verschillende informatieve delen van de website nog iets beter kunnen, zo is bijvoorbeeld de informatie over het sollicitatieproces nog wat beperkt en kan het online solliciteren laagdrempeliger en simpeler. De basis voor een goede ervaring is duidelijk aanwezig, ASR zou zich komend jaar moeten focussen op het optimaliseren van de structuur en de flow hiervan.

Cap Gemini

Op het eerste gezicht spreekt de homepage van Cap Gemini erg aan. Bij verder surfen lijkt de site duidelijk gemaakt door IT’ers. Zowel de gebruiksvriendelijkheid als het design als de inhoud zijn voor verbetering vatbaar. Opvallend is dat de sfeer die de site lijkt te missen wel fantastisch terugkomt op de Facebook pagina. De oefen assessment waar de site naar linkt is een waardevolle component, maar ook daar zou met kleine aanpassingen de gebruiksvriendelijkheid kunnen verbeteren. Ook zit er een aantal slordigheden in de site, zoals ‘dode links’ en typografie die niet bij een high end speler als Cap Gemini passen. Het advies van de jury aan Cap Gemini is om te proberen de sfeer die de Facebook pagina uitstraalt ook op de careersite te krijgen. De Facebook pagina laat zien dat het bij Cap Gemini zeker niet ontbreekt aan enthousiasme en sfeer, de basis is dus goed.

Deloitte

Deloitte heeft als winnaar van vorig jaar wel geluisterd naar de technische adviezen van de jury en daarmee het proces verbeterd. Ook de persoonlijke sfeer die Deloitte online weet over te brengen spreekt erg aan. Het advies van de jury om ook te letten op de enorme hoeveelheid content die de site nogal onoverzichtelijk maakt lijkt men genegeerd te hebben. Daarom herhaalt de jury zijn advies van vorig jaar: let erop dat de site geen ratjetoe wordt van verder goede content, houd het overzichtelijk. Zeker voor bezoekers die er de eerste keer komen is het mogelijk dat ze ‘verdrinken’ in de site. Deloitte heeft het hoge niveau van vorig jaar, een site rijk aan content, veel interactie en een duidelijke betrokkenheid van de medewerkers, goed vast weten te houden.

Klap Assuradeuren

Klap was de grote onbekende voor de jury en elk jurylid was positief verbaasd over de kwaliteit en frisheid van de site. De vraag van de jury was wel of het ook een oudere doelgroep zou aanspreken of dat men zich enkel richt op de jongeren. De jury was erg onder de indruk van de manier van communiceren, zo zijn de video’s niet professioneel gemaakt en misschien daarom wel super goed. Ze stralen een tegendraadse ‘do it yourself punkrock mentaliteit’ uit die je zelden ziet, zeker niet in de verzekeringsbranche. De jury vindt het wel jammer dat sommige onderdelen erg verstopt zijn op de website, zoals bijvoorbeeld het blog. Ook mag de inhoud van verschillende soorten functies duidelijker, voor een buitenstaander die niet heel bekend is in de verzekeringsbranche, waar Klap zich met de werving van starters deels op lijkt te richten, is het niet duidelijk wat je nu eigenlijk gaat doen. Klap kan als voorbeeld dienen voor alle middelgrote organisaties met minimaal budget.

VUmc

Bij VUmc lijken alle ingrediënten aanwezig, zitten er veel leuke dingen in de site, maar het lijken allemaal losse onderdelen. Een groot compliment moet gemaakt worden voor de specifieke manier waarop men de arbeidsvoorwaarden weergeeft, daar kunnen veel organisaties iets van leren. Dit is helaas wel verstopt achter vele clicks. Ook de header is erg mooi gemaakt, het verhaal dat er verteld wordt is goed bedacht. De begrijpelijkheid en technische uitwerking laten echter wat te wensen over. De jury had het gevoel dat de website was gebaseerd op het in de zorg nog steeds gebruikte aloude systeem van ponspasjes, een kaartenbak waarin alle informatie aanwezig is, maar alleen de maker weet hoe je het eruit kan halen. Alle ingrediënten voor een absolute top site zijn aanwezig.

De jury was dit jaar unaniem in haar keuze. Dat was allereerst de keuze voor een eervolle vermelding. Deze gaat naar het bedrijf dat niet de overall winnaar was, maar wel het hart van alle juryleden heeft veroverd vanwege de originele aanpak met een minimaal budget: Klap Assuradeuren.

De site is niet wezenlijk veranderd of verbeterd, maar deze organisatie is wel in staat geweest een hoog kwaliteitsniveau vast te houden. Daarnaast is er geen organisatie opgestaan om de winnaar van 2010 echt uit te dagen. Daarom is de winnaar van de beste digitale sollicitatie-ervaring 2011 dezelfde winnaar als die van 2010: Deloitte.

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.
We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings