fbpx

Zorginstelling Amerpoort heeft dit jaar de Digitaal-Werven award voor de beste digitale sollicitatie-ervaring gewonnen. Omar, één van de klanten die in hun videoreeks voorkomt, heeft dus eeuwige roem gekregen. Gefeliciteerd.

omar

Juryrapport

Hieronder het juryrapport, dat de vier genomineerden bespreekt en daarna de overwegingen geeft waarom de keuze op Amerpoort is gevallen.

Amerpoort

Amerpoort is misschien niet de meest complete site, maar vertelt wel een verhaal. Een echt verhaal. Een mooi verhaal. Amerpoort heeft veel te vertellen, maar doet dat niet met teveel tekst. Ze zetten alle vormen van content in om hun verhaal te vertellen. Naast tekst en video ook een geheel zelf ontworpen test en enkele geanimeerde cijfers. Bij Amerpoort is alles eigen, ze gaan uit van hun eigen kracht en dat vindt de jury heel sterk.

Het meest bijzondere aan Amerpoort is het geheel. Alles op de site, elk beeld en elke zin, zet een authentiek beeld van de organisatie neer. Je hoeft niet op zoek naar content, ze bieden het op de juiste plek aan. Alles gaat natuurlijk en intuïtief en past bij de organisatie. Over kleine details is goed nagedacht, zoals de positieve validatie bij het sollicitatie-formulier, precies wat de zorgverleners ook doen bij hun cliënten.

De verbetersuggesties die de jury wil meegeven richten zich op vier onderdelen:

  • Ten eerste is de mobiele site goed, tot je gaat solliciteren. Daar is winst te boeken, door een mobiele telefoon te herkennen en het proces aan te passen.
  • Ten tweede is er winst te behalen in het tweede navigatieniveau. Na de eerste klik, maar voordat je echt bij de content komt, is op sommige gebieden de informatievoorziening niet optimaal.
  • Ten derde zijn niet alle functionaliteiten even stabiel. Tijdens de evaluatie werkte de zoekmachine van de site niet goed en soms werkt het zoeken van vacatures op de kaart niet.
  • Tot slot is niet rondom elke vacature iets aan branding gedaan. Niet elke vacature heeft bijvoorbeeld een foto en dan is de vacature wel erg kaal.

Amerpoort heeft dus nog verbetermogelijkheden, maar heeft ook een geweldige ervaring neergezet. Zoals een van de juryleden zei: “Ik heb nooit nagedacht om in de zorg te werken, maar ik krijg er nu wel zin in.”

Bol.com

Bol.com is de winnaar van vorig jaar en biedt nog steeds een geweldige ervaring. De kracht van bol.com zit nog steeds in de context rondom de vacature. Men biedt daar zoveel informatie en branding dat elke vacature op zich de moeite waard is om te bekijken. Het Bol.com verhaal wordt op elk niveau overtuigend neergezet; zoals vanuit een afdeling of een medewerker, je wordt moeiteloos meegenomen naar de vacature, waar het solliciteren net zo eenvoudig is als het kopen in de webwinkel.

Bol.com heeft een aantal verbetersuggesties van de jury van vorig jaar doorgevoerd. Zo staan er nu gerelateerde vacatures bij de vacature en kan je mobiel ook met een CV in Dropbox solliciteren. Google drive en Linkedin zijn helaas nog steeds niet mogelijk en het mobiele vacatureoverzicht is nog niet heel overzichtelijk. Ook is er mobiel nog steeds gekozen voor het weglaten van de, in de ogen van de jury, juist aansprekende content die het verschil maakt. Zo zijn alle beelden, medewerker quotes en one-liners als ‘De winkel van ons allemaal. Durf jij het aan?’ en het informerende vacatureproces weggelaten. Dit maakt de mobiele ervaring minder overtuigend dan die op de desktop.

Liander

De homepage van Liander is een ideale springplank naar de content. Content die goed geschreven is en niet alle clichés uit de kast trekt. De site biedt de kandidaten een goede ‘customer journey’, helpt de kandidaat met wat hij zoekt. De fotografie en de video’s zijn duidelijk met veel aandacht gemaakt en passen perfect in de reis die je op de site maakt van bezoeker naar sollicitant. Liander heeft voor elke vacature ook een tagline, die in één zin de essentie van de vacature weergeeft en die ook terugkomt bij bijvoorbeeld de gerelateerde vacatures.

De jury heeft ook een aantal verbeterpunten voor Liander. Zo zitten er fouten in de validatie bij het solliciteren en werkt het zoeken naar vacatures op Facebook niet. Qua conversie eindigen nog teveel pagina’s zonder een doel of een vervolg, waardoor de kandidaat niet verder geholpen wordt. Mobiel worden er soms iets teveel dingen weggelaten die hadden mogen blijven staan en de branding rondom de vacatures mist momenteel ook. Als je zoveel mooie content hebt qua foto’s en video’s kan je daarmee ook de vacatures prachtig aankleden.

Stedin

Stedin tot slot komt meteen binnen: “Het belangrijkste onderdeel van ons netwerk ben jij”. Het is één van de weinige recruitmentsites die de sollicitant aanspreekt en meteen belangrijk maakt. Ook heeft Stedin een aantal hele mooie details in de site zitten. Zo is het zoeken in de vacatures heel intuïtief en is het sollicitatieformulier bijzonder fijn in geïntegreerd. Ook zijn de vacatures mooi opgemaakt zodat ze prettig leesbaar zijn.

De verbetersuggesties beginnen ook bij de vacatures. Een deel heeft namelijk foto’s, wat aansprekend is, een deel niet, wat een gemiste kans is. Ook mist het persoonlijke bij de vacatures, geen collega’s, geen recruiter, geen toekomstig manager die je welkom heet. Verder is er volgens de jury veel winst te behalen door samenwerking met andere delen van Stedin. De site is onderdeel van de corporate site, maar bij de projecten op de site staan bijvoorbeeld geen vacatures. Ook op social media wordt ingegaan op de projecten, maar zonder een referentie hoe je hier aan bij kan dragen. Ook bij Stedin adviseert de jury de mobiele site goed te bekijken. Het weglaten van de foto’s laat ook het gevoel weg en de intuïtieve zoekfunctionaliteit werkt ook niet altijd even goed.

Het jury oordeel

De kwaliteit van de vier genomineerden lag dit jaar dichterbij elkaar dan ooit. De jury had hierbij enkele dilemma’s. Kies je voor de functioneel meest optimale ervaring? De technisch beste site met een heel goed verhaal? Of kies je voor het net iets betere verhaal met de net iets mindere functionaliteiten? Is de beste ervaring een site die het gevoel het beste overbrengt en iedereen enthousiast maakt om er te gaan werken? Of is de beste ervaring de site die functioneel superieur in elkaar zit?

De jury heeft gekozen voor de site die ons enthousiast maakte over werken in de gehandicaptenzorg: Amerpoort.

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.
We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings