fbpx

Juryrapport

De jury van Digitaal-Weven 2023 heeft veel mooie dingen gezien, veel inspirerende voorbeelden, maar vind eigenlijk wel dat de lat best iets omhoog mag. Naast iets moois had elk van de genomineerden ook nog kleine foutjes en slordigheden op hun site. Van missende pagina’s tot verkeerde pull downs en van niet goed uitgelijnde knoppen tot fouten in de filter opties.

De jury heeft hele mooie dingen gezien, maar miste op sommige punten ook net die extra punch die de ervaring net naar een hoger niveau kon tillen. De top van de Nederlandse corporate recruitmentsites is erg breed en de 25 tot 30 beste zitten dicht bij elkaar. De jury daagt daarom alle partijen uit om voor 2024 de lat net iets hoger te leggen en te excelleren.

Een nominatie voor Digitaal-Werven, dat de 650 grootste en bekendste werkgevers van Nederland onderzoekt, is al een prijs op zich. Deze sites behoren tot de 1% beste van ons land. Toch is er ook voor hen nog ruimte voor verbetering. In alfabetische volgorde bespreekt de jury de sterke en verbeterpunten van de genomineerden.

Jumbo

Jumbo heeft als Employer Brand ‘hier gebeurt het’ en er gebeurt ook echt wat op de site. De welke bijbaan past bij je test is bijzonder leuk gedaan en de hele ervaring is fris en gericht op de doelgroep. De bedank pagina na de sollicitatie is ook een feestje.

Verbeterpunten heeft Jumbo ook, zo is het verschil tussen Jumbo en La Place niet duidelijk, is het gebruik van video beperkt en zou er bij bepaalde banen echt net iets meer informatie verschaft mogen worden.

De site heeft tot slot heel veel leuke kleine extra’s die de moeite waard zijn, zoals Radio Jumbo en een ‘je kan het’ zinnetje bij de sollicitatieknop, een salariscalculator voor bijbanen en een kort en goed ingericht formulier.

Movares

Movares heeft de basis heel goed op orde. Men heeft een hele duidelijke focus op afstuderen en early careers, wat heel duidelijk maakt waar de focus ligt en dat die groep bedienen ze op zich goed.

Maar juist voor die groep zou meer informatie over Movares en de prachtige projecten die men doet duidelijker in beeld gebracht mogen worden. De slagroom die de taart net iets lekkerder maakt zeg maar. De corporate site heeft een prachtig magazine, maar de content daarvan is niet verweven met het werken bij deel van de site. De filters zijn ook wel erg van binnen naar buiten gericht, waarbij je kan filteren op afdelingsnamen die waarschijnlijk voor de medewerkers volkomen duidelijk zijn.

Movares heeft een heel stevig fundament gelegd, waarop ze hopelijk de komende jaren ook iets moois op doorbouwen.

NN Group

De NN Group heeft meerdere hele mooie features in hun website. Zoals heel centraal de matching met de organisatiecultuur en verderop worden banen aangeboden op basis van je surfgedrag en als je dat wilt gecombineerd met je persoonlijke data die je kan invoeren. NN is echt op weg de ervaring te personaliseren voor de bezoeker en dat is toe te juichen.

Ze moeten wel opletten dat er niet teveel foutjes in sluipen. Zo heeft men een event sectie zonder evenementen op dit moment en zijn er ook kleine foutjes geslopen in pull down menu’s in het formulier en bestaan bepaalde pagina’s niet meer.

Ze hebben heel veel goede content, waaronder een lovenswaardige podcast serie. De verhalen van medewerkers zijn in overvloed en als men deze iets beter kan structureren en koppelen met bijvoorbeeld de vacatures kan de site echt volgende stappen zetten.

NS

Alles wat je verwacht van de Nederlandse Spoorwegen komt naar voren in de werken bij site van de NS. Het merk wordt goed doorgevoerd en de zware taak om zoveel units en zoveel doelgroepen te verenigen op 1 site lukt ze goed.

De NS heeft veel aandacht voor details en veel doelgroepgerichte content, waarbij elke doelgroep echt apart wordt aangesproken in een eigen stijl met een eigen toon, zonder daarbij het centrale merk uit het oog te verliezen. De NS weet deze balans perfect te bewaren.

Hoewel men veel content over het algemeen goed weet te structureren lijkt het ‘jouw interesse’ stuk op het oude spoorboekje, overweldigend veel informatie waar je niet weet waar je moet beginnen met zoeken. Ook is men soms iets doorgeslagen in de nadruk op de homepage op visuals leggen, terwijl je zonder de tekst die visuals niet echt begrijpt.

De vacatures in uitklapmenu’s werken op de mobiel goed, maar hebben op de desktop het nadeel dat soms hele waardevolle content niet zichtbaar is. Ook hier zijn de visuals iets te nadrukkelijk aanwezig en dat komt de leesbaarheid van de vacatures niet ten goede. De formulieren lijken soms iets langer dan noodzakelijk, maar de feed forward waarbij ze duidelijk de stappen aangeven is dan wel weer een mooie oplossing hiervoor.

ProRail

De beleving van Prorail spat er niet van af, maar misschien is dat ook wel bewust de bedoeling als degelijke organisatie. Opvallend is dat het werken bij stukje op de corporate site, dat niet meteen doorverwijst naar de werkenbij site wel meer fotografie heeft en veel levendiger is.

De site is erg inside out gemaakt en is niet altijd doelgroepgericht. Prorail heeft veel tekst, maar men is zich daarvan bewust en heeft bij bijvoorbeeld de vacatures ook opties om meteen naar een bepaald deel van de vacature te springen.

Tot slot heeft Prorail een prachtige voorlees functie voor elke vacature. Door de hele site zie je dat inclusiviteit geen holle woorden zijn bij Prorail, maar echt geleefd wordt.

Randstad

Randstad heeft een prima basis site met niet teveel fratsen. De site is duidelijk gericht op conversie en het genereren van zoveel mogelijk sollicitanten.

De site mist wel een beetje diepgang en juist wat je bij Randstad mocht verwachten, duidelijke doelgroep proposities. De profielen intercedent, recruiter en account specialist zijn wel weer breder uitgewerkt, maar die profielen zijn weer redelijk ver weg gestopt op de site. Het mis een beetje diepgang en doelgroepgerichtheid.

Een uniek mooie feature bij Randstad is wel een duidelijk overzicht van de doorgroeimogelijkheden die elk van de functies biedt schematisch weer te geven. Waar Randstad ook weer heel goed in is is het sollicitatieproces. Een super strak en kort formulier en de bedank pagina na een sollicitatie zijn een kado’tje.

Alle plussen en minnen bij elkaar opgeteld is de winnaar van Digitaal-Werven 2023: Jumbo

 

 

We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings