fbpx

Via een Facebook advertentie kwam ik op www.werkenbijkasbank.nl. Nu heb ik nog een blauwe maandag ooit iets in de wereld van effecten en zo gedaan, dus de naam KAS bank ken ik. Een kleine beursbank die een behoorlijk belangrijke rol vervult in de effectenwereld. Wat me opvalt is dat de vacature op Facebook (het ging om een specifieke IT’er) niet uitkomt bij die vacature, maar gewoon op de algemene site. Adverteren snappen ze dus nog niet zo goed. Maar vooruit, laten we de site eens bekijken.

Screen Shot 2015-01-29 at 12.47.44

 

Homepage

De homepage is niet bepaald aantrekkelijk. Eigenlijk erg saai, maar dat heeft ook zo zijn voordelen. Ik weet meteen wat ze van me willen, namelijk dat ik een vacature ga zoeken. En dat is slim, want dat is waarvoor mensen normaliter naar een vacaturesite komen! Als ik iets verder scroll kom ik nog iets tegen waar ik heel erg enthousiast van wordt:

Screen Shot 2015-01-29 at 12.49.50

 

Een samenvatting van de KAS bank. Met allemaal relevante cijfers en feiten voor mensen die in de financiële wereld zitten. Het aantal klanten, het beheerd vermogen en… neutraal tot lage risicobereidheid. Het aantal medewerkers (700) en het aantal nationaliteiten (> 30). Geweldig! Alleen is de manier waarop het is gemaakt niet heel professioneel. De vaagheid van dit plaatje zit namelijk niet in mijn talent op een screenshot te maken, het is gewoon heel onduidelijk op de site gezet. Visueel niet aantrekkelijk, informatief geweldig!

Screen Shot 2015-01-29 at 12.52.50Ook meteen in de zijbalk zit een oproep tot het aanmaken van een job alert of het doen van een open sollicitatie. Top! En de contactgegevens. Ook top! Dat is nu sollicitant vriendelijk. Ik ben uiteraard heel benieuwd of ik straks ook na het zoeken naar een vacature de vraag krijg of ik een job alert mag aanmaken. Immers, dat is een ultiem conversiemoment.

Informatie

Over de arbeidsvoorwaarden kan ik geen woord vinden. Jammer, want die zijn gewoon heel goed weet ik. Dat is namelijk bij alle banken zo.

De sollicitatieprocedure is iets verstopt. Wel staat daar de nodige informatie in die goed is om te delen. Zoals het feit dat alle functies risicovol zijn en je dus bereid moet zijn inzage te geven in je financiële privé situatie. En dat voor alle functies een referentie ingewonnen zal worden bij je werkgever(s) van de laatste vijf jaar. Dat vooraf melden: hulde aan KAS bank!

Helaas hebben ze het nergens over de tijd. Je ontvangt een reactie, maar wanneer zeggen ze niet. Voor bepaalde functies is er een assessment, maar welke of welk type laten ze in het midden.

Informatief is het dus acceptabel.

Vacatures

De vacatures dan. Ik klik meteen op de segment marketeer, dat is immers mijn vak. Marketing. Bovenaan meteen ‘jouw recruiter’ (heel persoonlijk) met naam, mail adres en telefoonnummer. Hulde!

De vacature is lang, maar wel prettig geschreven. Hoewel de opmaak soms iets te wensen overlaat (teveel witregels, vergeten spaties) is er goed doorheen te komen. Ook gebruikt men taalgebruik dat ik niet van een bank zou verwachten: Superieure interpersoonlijke, communicatie-en presentatievaardigheden. Dus niet gewoon goed, nee, superieur.

Ook ben ik erg te spreken over het feit dat ze de functie-eisen onderverdelen in opleidingen, kennis en kunde en ervaringen. Het lijkt wel of ze mijn blogs lezen. Helaas blijkt dat verderop niet meer het geval te zijn als ik vervolgens niets lees over ‘wij bieden’. Het is een grote ‘wij eisen’ lap tekst, maar nergens wordt een kandidaat verleid om te solliciteren.

Wel staan er contactgegevens in van zowel de recruiter als de leidinggevende. Dat vind ik ook erg te waarderen.

Ook heeft men gerelateerde vacatures en recent bekeken vacatures er naast staan. Heel goed. Wederom hulde. Helaas ontbreekt hier wel elk spoor van de alert service. En dat is dan weer jammer.

Ook valt het op dat bij de gerelateerde vacatures bijvoorbeeld geen ‘adviseur interne communicatie’ staat, die wel open is. Een functie die, hoewel niet hetzelfde, toch wel een bepaalde relatie heeft met die van de segment marketeer. De relatie tussen de vacatures zijn echter gebaseerd op de afdelingen. De interne organisatie is daarmee belangrijker dan de kandidaat, jammer.

Solliciteren

Bij sommige vacatures (o.a. die van interne communicatie) staat op het moment dat je op solliciteren klikt nog een mooie wervende tekst.

De functie vormt een onmisbare schakel bij het realiseren van onze business doelstellingen.

Geweldig! Helaas niet bij elke functie, maar dat is nu net een stukje verleiding dat mensen over de streep kan trekken.

Het formulier is lang, maar niet veel is verplicht. Ik had het dan gewoonweg ingekort, maar goed, men kiest voor deze route.

Conclusie

De wervingssite van KAS bank is voor een klein bedrijf met relatief weinig vacatures (19 op dit moment) gewoon goed. Weinig extra’s, geen tierlantijntjes, gewoon to the point. Wel zou ik ze willen adviseren er een keer een designer naar te laten kijken, want hij is nu dodelijk saai. Er is geen video, bijna geen foto materiaal, het geeft geen sfeer of cultuur weer.

De site is efficiënt en degelijk, maar saai en niet mooi opgemaakt.

We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings