fbpx

Dit is het vijfde en voorlopig artikel in deze serie. Eerder schreef ik over:

In dit artikel wil ik die zaken samenvoegen tot de nieuwe totaalervaring. Toen ik vorig jaar de vraag kreeg: hoe gaat AI de recruitmensite veranderen was mijn gedachte: niet zoveel. Maar na gesprekken met Radancy en een demo van hun nieuwe technologie ben ik van mening veranderd.

Ik denk niet dat sites gaan verdwijnen zoals sommige denken, niet op korte termijn tenminste. Simpelweg omdat AI ook ergens van moet leren en zolang banen bestaan, je recruitmentsite waarde heeft.

Dus in dit artikel wil ik een reis beschrijven zoals de kandidaat die in de nabije toekomst kan gaan maken.

De reis van de kandidaat

Mijn reist als kandidaat begint bij een AI bot aan wie ik vraag welke organisaties passen bij mijn profiel op basis van wat de LLM al heeft geleerd op basis van al mijn gesprekken. Welke zaken ik belangrijk vind, welke normen en waarden en drijfveren voor mij belangrijk zijn in een werk context. De LLM adviseert een tiental organisaties waarvan die weet dat die overeenkomen met mijn kandidaat profiel.

De organisatie moet er dus zorgen dat alle content, inclusief de vacatures die open staan, voor de LLM niet alleen toegankelijk, maar ook geoptimaliseerd is.

Daarna bezoek ik elk van deze organisaties en stel via een vergelijkbare zoekopdracht de vraag, maar nu aan deze specifieke organisatie, welke banen ze denken bij mijn skills te passen. De website geeft me enkele passende vacatures, waarbij de nadruk in de vacatures gelegd wordt op de zaken die het weet dat ik belangrijk vindt OF het geeft me aan dat de vacature die de AI site denkt dat het beste bij mij past op dit moment niet beschikbaar is, maar dat die gemiddeld elke 6 maanden open komt en het nu 3 maanden geleden is. Of ik een alert wil hebben als die functie weer beschikbaar is?

Ik doe dit op elk van de tien organisaties die mijn vertrouwde LLM me heeft geadviseerde. Of misschien doet mijn agent het wel natuurlijk, maar laten we er even vanuit gaan dat ik dit nog zelf doe.

De websites hebben dus natural language search en vacatureteksten die zich aanpassen aan mijn wensen en vooral de informatie laten zien die voor mij relevant is.

Op de site waar ik een vacature zie die ik denk dat echt bij me past vraag ik aan de chatbot naar de details die niet meteen in de vacature staan, gewoonweg omdat ze secundair zijn qua belang voor mij, maar niet totaal onbelangrijk. Ik vraag bijvoorbeeld naar hoe inclusief de organisaties is en of voor deze functie ik een paar dagen per week mag thuiswerken.

De organisatie heeft een chatbot die context aware is en toegang heeft tot alle informatie over zowel de organisatie als de vacature.

Aangezien ik elk van de tien organisaties wil bekijken doe ik een paar dagen over deze zoektocht. Na ruim een week heb ik besloten me iets verder te willen verdiepen in twee van deze organisaties. Ik kom terug op hun site en krijg meteen de vacature te zien waar ik de vorige keer naar heb gekeken, maar ook een video interview met iemand van de HR afdeling en een artikel over de meeting van het LHBTIQ+ netwerk van de organisatie. Die bekijk ik en ik wordt enthousiaster over deze organisatie. Ik vraag de chatbot nog hoeveel van deze meetings er op jaarbasis zijn en nadat het antwoord is dat er elk kwartaal een meeting is, maar dat er ook elk kwartaal voor een andere groep een meeting is, waardoor er maandelijks meetings zijn voor groepen binnen de organisatie vraag ik de chatbot me de vacature opnieuw te laten zien. Ik lees deze normaals door en heb nog een laatste vraag, namelijk wie mijn toekomstige manager zal zijn. Nadat ik ook daar geen ‘red flags’ zie op haar Linkedin profiel besluit ik te solliciteren.

Toekomstmuziek?

Is dit toekomstmuziek? Ja, misschien nog wel een beetje. Maar de meeste van deze bouwstenen heb ik al gezien in de demo die ik van Radancy heb gehad en de rest is iets waar ik van overtuigd ben dat ze het komende jaar aan gaan werken om realiteit te maken.

De enige vraag is: welke organisatie gaat dit als eerste uitrollen? Wie durft echt de stap te zetten naar een nieuwe realiteit. Zoals Deloitte ooit (met Maximum, dat nu Radancy Nederland is) een recruitmensite ontwikkelde die tot dat moment ook alleen in artikelen als deze van Digitaal-Werven bestond. Want wat hier beschreven werd was niet realistisch, tot het ineens realiteit was.

We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, socialemediafuncties te bieden en ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze socialemedia-, advertentie- en analysepartners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacybeleid

Welke informatie verzamelen we?

We verzamelen informatie van u wanneer u zich registreert op onze site of een bestelling plaatst. Bij het bestellen of registreren op onze site, kunt u worden gevraagd om uw naam, e-mailadres of postadres in te voeren.

Voor welke doeleinden gebruiken we uw informatie?

De informatie die we van u verzamelen, kan op een van de volgende manieren worden gebruikt: Om uw ervaring te personaliseren (uw informatie helpt ons om beter te reageren op uw individuele behoeften) Om onze website te verbeteren (we streven er voortdurend naar om onze website aan te passen op basis van de informatie en feedback die we van u ontvangen) Om de klantenservice te verbeteren (uw informatie helpt ons om effectiever te reageren op uw klantenserviceverzoeken en ondersteuningsbehoeften) Om transacties te verwerken Uw informatie, of deze nu openbaar of privé is, zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of aan een ander bedrijf worden gegeven om welke reden dan ook, zonder uw toestemming, anders dan voor het uitdrukkelijke doel van het leveren van het gekochte product of de gevraagde dienst. Om een wedstrijd, promotie, enquête of andere sitefunctie te beheren Om periodieke e-mails te verzenden Het e-mailadres dat u opgeeft voor orderverwerking, zal alleen worden gebruikt om u informatie en updates te sturen met betrekking tot uw bestelling.

Hoe beschermen we uw informatie?

We implementeren verschillende beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van uw persoonlijke informatie te handhaven wanneer u een bestelling plaatst of uw persoonlijke informatie invoert, indient of toegang verkrijgt. We bieden het gebruik van een beveiligde server aan. Alle geleverde gevoelige/kredietinformatie wordt via Secure Socket Layer (SSL) technologie verzonden en vervolgens versleuteld in de database van onze betalingsgateway, alleen toegankelijk voor degenen die gemachtigd zijn met speciale toegangsrechten tot dergelijke systemen, en die verplicht zijn om de informatie vertrouwelijk te houden. Na een transactie worden uw privégegevens (creditcards, burgerservicenummers, financiële gegevens, enz.) niet langer dan 60 dagen bewaard.

Gebruiken we cookies?

Ja (Cookies zijn kleine bestanden die een site of haar serviceprovider via uw webbrowser naar uw computers harde schijf overbrengt, als u dit toestaat) waarmee de sites of serviceproviders systemen uw browser kunnen herkennen en bepaalde informatie kunnen vastleggen en onthouden. We gebruiken cookies om ons te helpen de items in uw winkelwagen te onthouden, uw voorkeuren voor toekomstige bezoeken te begrijpen en op te slaan, de advertenties bij te houden en gegevens over het verkeer op de site en de interactie op de site samen te stellen, zodat we in de toekomst betere site-ervaringen en tools kunnen aanbieden. We kunnen contracteren met externe serviceproviders om ons te helpen onze sitebezoekers beter te begrijpen. Deze serviceproviders zijn niet gemachtigd om de informatie namens ons te gebruiken, behalve om ons te helpen bij het uitvoeren en verbeteren van ons bedrijf. Als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om telkens wanneer er een cookie wordt verzonden, gewaarschuwd te worden, of u kunt ervoor kiezen om alle cookies uit te schakelen via uw browserinstellingen. Zoals de meeste websites, als u uw cookies uitschakelt, zullen sommige van onze services mogelijk niet correct functioneren. U kunt echter nog steeds bestellingen plaatsen door contact op te nemen met de klantenservice. Google Analytics We gebruiken Google Analytics op onze sites voor anonieme rapportage van het gebruik van de site en voor advertenties op de site. Als u zich wilt afmelden voor het monitoren van uw gedrag door Google Analytics op onze sites, gebruikt u deze link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Onthullen we informatie aan externe partijen?

Wij verkopen, verhandelen of overdragen uw persoonlijk identificeerbare informatie niet aan externe partijen. Dit omvat niet vertrouwde derde partijen die ons helpen bij het exploiteren van onze website, het uitvoeren van ons bedrijf of het bedienen van u, zolang die partijen ermee instemmen deze informatie vertrouwelijk te houden. We kunnen ook uw informatie vrijgeven wanneer we van mening zijn dat vrijgave gepast is om te voldoen aan de wet, ons sitebeleid af te dwingen of de onze of anderen rechten, eigendom of veiligheid te beschermen. Niet-persoonlijk identificeerbare bezoekersinformatie kan echter aan andere partijen worden verstrekt voor marketing, reclame of andere doeleinden.

Registratie

De minimale informatie die we nodig hebben om u te registreren, is uw naam, e-mailadres en een wachtwoord. We stellen u meer vragen voor verschillende services, waaronder verkooppromoties. Tenzij we anders zeggen, moet u alle registratievragen beantwoorden. We kunnen ook enkele andere vrijwillige vragen stellen tijdens de registratie voor bepaalde services (bijvoorbeeld professionele netwerken) zodat we een duidelijker beeld van u kunnen krijgen. Dit stelt ons ook in staat om services voor u te personaliseren. Om ons te helpen bij onze marketing, naast de gegevens die u aan ons verstrekt als u zich registreert, kunnen we ook gegevens verkrijgen van vertrouwde derde partijen om ons te helpen begrijpen waarin u mogelijk geïnteresseerd bent. Deze ‘profilering’-informatie wordt geproduceerd uit een verscheidenheid aan bronnen, waaronder openbaar beschikbare gegevens (zoals het kiesregister) of uit bronnen zoals enquêtes en peilingen waarbij u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw gegevens. U kunt ervoor kiezen om dergelijke gegevens niet met de Guardian te delen vanuit deze bronnen door in te loggen op uw account en de instellingen in het privacygedeelte te wijzigen. Nadat u zich heeft geregistreerd, en met uw toestemming, kunnen we u e-mails sturen waarvan wij denken dat ze interessant voor u zijn. Nieuwsbrieven kunnen worden gepersonaliseerd op basis van wat u heeft gelezen op theguardian.com. Op elk moment kunt u beslissen om deze e-mails niet te ontvangen en kunt u zich ‘uitschrijven’. Inloggen met sociale netwerkreferenties Als u inlogt op onze sites met een Facebook-login, verleent u toestemming aan Facebook om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum en locatie die vervolgens worden gebruikt om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt ook uw foto van Facebook gebruiken als onderdeel van uw profiel. Dit stelt ons en Facebook ook in staat om uw, netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Facebook-accountinstellingen. Als u de Guardian-app uit uw Facebook-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Google-login, verleent u toestemming aan Google om uw gebruikersgegevens met ons te delen. Dit omvat uw naam, e-mailadres, geboortedatum, geslacht en locatie die we vervolgens zullen gebruiken om een Guardian-identiteit te vormen. U kunt uw foto van Google ook als onderdeel van uw profiel gebruiken. Dit stelt ons ook in staat om uw netwerken, gebruikers-ID en andere informatie die u ervoor kiest om te delen volgens uw Google-accountinstellingen te delen. Als u de Guardian uit uw Google-instellingen verwijdert, hebben we geen toegang meer tot deze informatie. Als u inlogt op onze sites met een Twitter-login, ontvangen we uw avatar (het kleine plaatje dat naast uw tweets verschijnt) en Twitter-gebruikersnaam.

Compliance met de Children’s Online Privacy Protection Act

We voldoen aan de vereisten van COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we verzamelen geen informatie van iemand onder de 13 jaar. Onze website, producten en diensten zijn allemaal gericht op mensen van 13 jaar of ouder.

Uw persoonlijke informatie bijwerken

We bieden een pagina 'Mijn gegevens' (ook wel Dashboard genoemd), waar u op elk moment uw persoonlijke informatie kunt bijwerken en uw marketingvoorkeuren kunt wijzigen. U kunt naar deze pagina gaan vanaf de meeste pagina's op de site - klik eenvoudig op de link 'Mijn gegevens' boven aan het scherm wanneer u bent aangemeld.

Alleen online privacybeleid

Dit online privacybeleid is alleen van toepassing op informatie die wordt verzameld via onze website en niet op informatie die offline wordt verzameld.

Uw toestemming

Door onze site te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Als we besluiten om ons privacybeleid te wijzigen, zullen we die wijzigingen op deze pagina plaatsen.
Save settings
Cookies settings