Digitaal-Werven Event
Blue collar vs White collar werving
Blue collar vs White collar werving
In 1 dag meer dan 30 top sprekers.
Alles over de laatste ontwikkelingen in Recruitment, Employer Branding, Recruitment Marketing en selectie.
Digitaal-Werven is voor mij het event geweest dat mij van de overtuiging “recruitment betreft vervullen van vacatures” heeft doen omslaan naar de overtuiging “rondom recruitment zit een hele grote interessante wereld die raakt aan je gehele HR- of zelfs organisatiebeleid”. Het heeft voor jaren mijn koers binnen mijn werk bepaald. Met veel mooie praktijkcasuïstiek ga ik altijd geïnspireerd de deur uit.
9:30 ontvangst
10.00 opening door dagvoorzitter Babette Naglé
10:15 Quick wins en big wins voor je recruitmentsite
Bas van de Haterd – Digitaal-Werven
Digitaal-Werven onderzoekt al 18 jaar alle corporate recruitmentsites van Nederland. In deze keynote neemt Bas je mee in de resultaten van het onderzoek van 2024 en de lessen die hieruit getrokken kunnen worden. Wat gaat goed? Wat kan beter? Wat zijn goede voorbeelden? Sommige eenvoudig toe te passen, andere een grotere uitdaging.
10:35: Solliciteren met je bestie. Hoe een vrijdagmiddagidee uitgroeide tot een onweerstaanbare candidate journey voor bijbaners.
Anke Reusken – Manager Employer Branding AS Watson Europe
Gwendolyn Warrens – Employer branding specialist @ AS Watson
Hoe werf je in deze zeer uitdagende markt bijbaners? AS Watson, bekend van Kruidvat, Trekpleister en ICI PARIS XL heeft een unieke aanpak gekozen om tieners samen te laten solliciteren. Want solliciteren is eng, zeker voor je eerste bijbaantje, op je 14e of 15e. Niet alleen verlaag je op deze manier de angst van de ene persoon die solliciteert, ook zorg je meteen voor meer aanwas.
Hoe de campagne tot stand is gekomen, hoe dit een intergraal geheel is gemaakt en welke stappen in de website en de rest van de techniek zijn gezet, maar vooral ook: het resultaat hoor je in deze keynote van Anke en Gwendolyn.
10.55 Pauze
1. Talkshow:12 jaar Defensie: waardevolle lessen voor de toekomst
Maarten Kuipers en Mariska van den Belt van SteamTalmark in gesprek met AMC-specialist en podcasthost Marcel van der Quast.
2. Securitas | Unleashing the true power of referrals
Emma Visser – Manager Recruitment & Arbeidsmarktstrategie @ Securitas & Thijs Visser – Thijs Visser – Co-Founder & CCO @ Cruit
Deze sessie is vol
3. Hoe je met AI video-assessments het selectieproces tot 85% automatiseert én verbeterd.
Marcel Thomassen, Manager projecten @ OTTO Work Force en Lotte Welten, CEO @ The Selection Lab
Deze sessie is vol
Een Otto Workforce ontvangt jaarlijks tienduizenden aanmeldingen vanuit 12 verschillende landen. Een handmatig selectieproces is niet alleen een enorme tijdsinvestering maar ook veel bad hires. Traditionele assessments werkten hadden niet het gewenste effect. AI gedreven video-assessments waarmee kandidaten in minder dan 15 minuten op een betrouwbare manier gescreend worden wel, met een enorme tijdsbesparing, hogere kwaliteit matching én een lage drop off rate gedurende het proces als gevolg.
4. Talkshow Corporates en recruitment Tech Start-ups
Hans Mangelschots – HRtoolz.online in gesprek met Lonneke Schagen, manager recruitment van DHL Express & Niels van Lindenberg, manager recruitment bij Praxis
In deze talkshow gaat de Vlaamse HR tech expert in gesprek met Lonneke Schagen van DHL en Niels van Lindenberg van Praxis over het samenwerken met Recruitment tech start-ups. Hoe selecteer je een relatief jonge leverancier? Waar moet je rekening mee houden als het gaat om de implementatie? Hoe dek je de risico’s af als de partij het toch niet overleeft?
1. Talkshow: AI in je ATS. Feiten en fabels
Leon Buijsman – Ubeeo in gesprek met Claudia Zwitser – NS & Jan van Goch – In2Dialog
De moeilijkste vraag van het afgelopen jaar. Moet je AI in je ATS hebben? Sommige mensen geloven dat het alles gaat veranderen, andere vinden het doodeng en willen het niet. Genoeg om over te praten dus.
Samen met Claudia Zwitser, hoofd recruitment en employer branding bij NS, en Jan van Gogh, partner bij In2Dialog, gaat Leon in deze talkshow in gesprek over hun overwegingen om het wel of niet te willen en wat ze wel of niet verwachten van de mogelijkheden. Een praktische kijk op de feiten, de fabels, de hype en de kansen die AI gaat bieden in ons vakgebied.
2. The end of the World (as we know it)
Loes Quinten HR Manager Transport Services @ PostNL & Rianne Jelema – Scotty AI
Deze sessie is vol
Ooit gedacht het einde van de wereld te zien? Of dat dove mensen weer kunnen horen? Blinde mensen kunnen zien? zelfrijdende auto’s? Nee? Wij ook niet, maar toch is dit de realiteit. De wereld veranderd op een ongekende snelheid en AI is gearriveerd. Het zal veel industrieën voorgoed veranderen en Talent Acquistion hoort daarbij.
Een voorbeeld hiervan is Charlie, Scotty AI’s tweelingbroer bij PostNL. Leer in deze sessie hoe PostNL de AI revolutie omarmt. Sinds de implementatie van Charlie heeft PostNL enorme verbeteringen gezien in hires, een gestroomlijnd proces en de candidate-experience.
3. Bias in recruitment
(en wat je er aan kan doen)
Champal Gijzen – TA Audit Institute
Deze sessie is vol
Onbewuste bias kan op allerlei manieren je selectieprocessen insluipen. Onbedoeld en vooral ongewenst, want je wilt toch dat de beste persoon de baan krijgt?
En toch zien we al jaren dat oudere werknemers, mensen met een migratieachtergrond en op sommige functies vrouwen met dezelfde kwalificaties minder aangenomen worden. In deze sessie neemt Champal Gijzen je mee in welke vormen van bias er zijn, de verschillende plekken waar bias onbewust in je proces kan sluipen, wat je er aan kan doen om dit te veranderen en hij laat de waarde bias free hiring zien die veel verder gaat dan het recruitmentproces.
4. Talkshow Trends in Employer Branding
Marco Dalmeijer in gesprek met Maartje Dirkse van Bol.com en Annemiek Bourgonje van Schiphol
Deze sessie is VOL
In deze interactieve talkshow gaat Marco Dalmeijer met twee Maartje Dirkse van Bol.com en Annemiek Bourgonje van Schiphol Group in gesprek over de trends en ontwikkelingen die momenteel hot zijn in de wereld van Employer Branding.
1. Talkshow: Skills based hiring met AI
Laurens Waling – Chief Evangelist @ 8vance in gesprek met Francy Stokman – Recruitment Marketeer @ Albron
Laurens Waling van AI-leverancier 8vance bespreekt in deze talkshow samen met Francy Stokman van horecabedrijf Albron de inzet van AI in recruitment. Ze verkennen hoe AI en matching op 12.000 skills recruitmentprocessen kan verbeteren en welke risico’s er zijn. Wat zijn de valkuilen en hoe zorg je ervoor dat dit op de juiste manier wordt toegepast? Daarnaast wordt besproken hoe je medewerkers meeneemt in deze technologische veranderingen en waar AI juist niet ingezet moet worden.
Een sessie vol praktische inzichten en ervaring!
2. Meer conversie en betere kwaliteit door een aanpassing van de vacature pagina.
René Drummen – Lead Recruitment landing pages @ Just Eat Takeaway & Michael Angelo Meyer – Founder @ El Nino
In deze workshop delen we hoe we bij JustEatTakeaway de salariscalculator van concept tot eindresultaat hebben ontwikkeld en wat het effect ervan op de landingspagina is. Het eindresultaat hebben we ingezet om de kwaliteit van onze koerier sollicitanten in alle landen te verhogen. De focus was niet meer op het genereren van zoveel mogelijk kandidaten, maar juist de kwaliteit van de kandidaten te verhogen en de juiste kandidaten te laten solliciteren. Hoe we dit gedaan hebben, wat we getest hebben en wat het resultaat is delen we in deze workshop.
3. Hoe Nomilk2day Profiteert van Kunstmatige Intelligentie bij Sollicitatiegesprekken
Wim van der Worp, managing partner @Nomilk2day
Nomilk2day, een executive search-specialist in de maakindustrie (agri, food & industry) vertelt over hoe zij AI gebruiken bij sollicitatiegesprekken. Sinds begin dit jaar gebruiken ze AI bij het analyseren van gesprekken. De tool, In2dialog, neemt deze interviews op, vat het gesprek samen en haalt de belangrijkste kenmerken van de kandidaat eruit. Deze samenvatting komt automatisch op de juiste plek in het ATS systeem. Met 1 druk op de knop stellen ze vervolgens in een mooi opgemaakt rapport de kandidaat voor bij de opdrachtgever. Dit zorgt voor een enorme effectiviteitsslag en kwalitatief betere informatie uit de interviews. Een gamechanger.
4. Talkshow Referral
Heleen Stoevelaar – The referral company met gasten Noortje Poot van Lely en Joost Bakker van Bergman clinics.
Deze sessie is vol
Aan tafel met Noortje, Joost en Heleen. In een ontspannen sfeer gaan we praten over referral binnen de organisaties van Noortje, Lely, en Joost, Bergman Clinics. Twee totaal verschillende werelden, en toch hebben ze ook bijzonder veel gemeen. Wat kunnen we van hen leren? Wat leren zij van elkaar? Er is ruimte voor vragen aan deze twee tafelgasten tijdens deze talkshow. Heleen modereert het geheel op haar eigen wijze.
1. Hoe AI recruitment menselijk(er) maakt
Jeroen Sparla, CEO AcademicTransfer & Frank Aernout, Chief Growth Nalantis
AI en talent acquisition, werkt dat écht samen? Waar kan je AI best gebruiken en waar zeker niet? Hoe slaag je er in om AI het menselijke aspect van HR te laten verruimen, met méér technologie juist menselijker te worden.
HR & AI, a match made in heaven of de baarlijke duivel? Academic Transfer, een samenwerkingsverband van alle academische instellingen van Nederland, gebruikt AI om jaarlijks honderden academici en postdocs in Nederland en ver daarbuiten te helpen met de volgende stap in hun academische carrière. In deze presentatie delen ze hoe ze AI menselijk en ethisch inzetten.
2. Maximaliseer efficiëntie met AI: Grenzeloos succes bij Oranjegroep
Fred Baird, Marketing & Recruitment Manager Oranjegroep & Niels Tukker, CEO Recrubo
Ontdek hoe Oranjegroep maandelijks duizenden kandidaten uit verschillende Europese landen behandelt met slechts 3 recruiters, door gebruik te maken van Conversational AI.
3. Het rendement van een goede candidate experience
Jolanda van Roon-Van Dijk – VodafoneZiggo & Lars van Wieren – Starred
In deze talk gaat Jolanda in op het rendement van een goede candidate experience voor een consumer brand. Want je kandidaten zijn ook je potentiële klanten en een slechte kandidaat ervaring kan je dus gewoon omzet kosten. Bij VodafoneZiggo hebben meten ze de effecten van de kandidaat ervaring door en komt men met een duidelijke business case voor investering in de kandidaat ervaring.
4. Talkshow Assessment inzetten bij blue collar workers?
Karim Akhlal – Founder & CEO Recrout in gesprek met Maarten Bos van N-CV en Esmee Overbeek van Rituals.
In deze talkshow praat Karim met Maarten Bos van N-CV en Esmee Overbeek van Rituals over de voors- en tegens van het inzetten van assessments voor blue collar workers. Zijn er beroepen waar het meer of minder logisch is ze in te zetten? Waar in het proces zet je ze in? En waar moet je bij deze doelgroep specifiek rekening mee houden?
1. Ditching the Old, Embracing the Bold: Rethinking Candidate Experience
Cindy Kasanmoeseni- Head of HR Hotels NL @ Corendon & Rina Joosten-Rabou – CEO Pera
Wat willen kandidaten eigenlijk? Als recruiters is het essentieel om niet alleen te luisteren, maar echt te begrijpen wat een kandidaat zoekt. Hoe creëer je een omgeving waarin iedereen zich gewaardeerd voelt en enthousiast is om met jouw sollicitatieproces mee te doen?
Doe mee en daag de traditionele recruitment normen uit. Samen ontdekken we innovatieve oplossingen die de candidate experience verbeteren. Leer waarom verouderde methodes je merk kunnen schaden en hoe je met nieuwe benaderingen top-performers kunt aantrekken.
Belangrijkste inzichten:
– Begrijp het belang van een goede candidate experience
– Ontdek hoe je een soepel, persoonlijk en eerlijk sollicitatieproces kunt
creëren.
– Luister naar verschillende succesverhalen
2. Ontdek de impactvolle Trends van Volumerecruitment
Eric van Bourgonje – specialist volumerecruitment – CEO van Jobsrepublic en viervoudig winnaar van de Werf& Award.
In 20 minuten leer jij de trends in volumerecruitment voor 2025. Eric geeft je waardevolle inzichten en praktijkvoorbeelden die je helpen jouw recruitmentstrategie naar een hoger niveau te tillen. Na deze sessie weet je precies hoe je de beste talenten aantrekt en zo de concurrentie voorblijft.
In 2023 ontving het team van Jobsrepublic de award voor de beste recruimentcase voor het werven van 1800 beveiligers voor Schiphol Airport in slechts 6 maanden tijd.
3. Sneller top tech talent recruiten door skill based hiring
Sam Janssen – Senior Recruiters @ Dexter Energy
Sam Janssen heeft met zijn team bij Dexter Energy, een AI scale-up voor de energiebedrijven, binnen een jaar tijd bijna verdrievoudigd qua personeel. Denk hierbij aan Machine learning specialisten, data scientists en dergelijke. Hij heeft de agency spend naar praktisch nul gebracht, de time-to-hire verkort en de quality of hire verhoogt door Skill Based hiring in te voeren.
Hij deelt de stappen die hij heeft gezet naar een succesvol framework om na een langere intake daarna veel sneller top talenten aan te trekken.
4. Talkshow Differentiatie in Employer Branding
Marloes Peters, co-founder Intandem met Alex Den Haan, recruitmentspecialist bij NWO en …
Deze sessie is vol
Hoe differentieer je je employer brand naar verschillende doelgroepen? Doelgroepen die je kennen en die je nog niet kennen bijvoorbeeld? Of misschien naar de behoefte die verschillende doelgroepen hebben, denk aan hoofdkantoor t.o.v. high volume? Of in de wetenschap de wetenschappers t.o.v. het ondersteunend personeel. Hoe ver kan je differentiëren zonder dat je ongeloofwaardig wordt en hoe zorg je dat je niet zo generiek bent dat je niemand meer echt raakt.
1. When global meets local: het verhaal achter de nieuwe recruitmentsite van ING
Martijn Feikens – Global Head of Recruitment and Learning operations ING & René van der Kroon – Strategy & Creative Director Radancy Nederland
Een nieuwe recruitmentsite betekent vaak een omvangrijk en complex proces. Het ontwikkelen van één global recruitmentsite die 15 verschillende sites vervangt, legt die lat nog een stuk hoger. Hoe creëer je een uniforme uitstraling met ruimte voor de lokale identiteit? Hoe ga je om met verschillende talen en wisselende expertisegebieden per land? Hoe koppel je meerdere nationale ATS’en aan je recruitment platform? En hoe ontwikkel je een contentplan voor bijna 500 pagina’s?
Martijn en René nemen je mee langs de milestones die ze aflegden op hun gezamenlijke reis naar de nieuwe corporate recruitmentsite van ING.
2. Blue Collar vs White Collar Werving: De verschillen in strategie en aanpak op LinkedIn
Marcel van der Meer – Global AI & Sourcing trainer
In deze korte workshop krijg je drie direct toepasbare tips om zowel blue- als white-collar talent te vinden op LinkedIn. Ontdek de belangrijkste verschillen in zoekstrategie en benadering die jou helpen om sneller de juiste kandidaten aan te trekken. En ik sluit af met een korte Q&A, zodat je direct antwoord krijgt op jouw specifieke uitdagingen.
3. Werving van conducteurs en machinisten; volume Recruitment bij NS
Claudia Zwitser – Hoofd Recruitment en Employer Branding bij NS
Deze sessie is VOL
Om de dienstregeling te kunnen rijden blijven veel conducteurs en machinisten nodig. Functies die een groot deel van Nederland kan vervullen en toch ook weer niet. De doelgroep is groot en tegelijkertijd blijft de uitdaging dat ook. In 2023 wierf NS Recruitment 1400 nieuwe conducteurs en machinisten die ze de titel van meest invloedrijke Recruitment team opleverde. Een kijkje in de keuken van hoe NS Recruitment dit heeft aangepakt en ook in de uitdagingen die de markt en de vacature vraag vandaag de dag met zich mee blijft brengen en hoe NS hiermee om gaat.
4. Talkshow: het belang van geweldige vacatureteksten
Ronald van Driel – Partner @ Recruitagent.ai in gesprek met Laura Hoogendoorn-Loing en Patty Baken
15:10 Data-gedreven Candidate Journeys voor Decathlon
Thijs Hoekzema – Lead recruitment @ Decathlon en Karlien Donders – Floyd & Hamilton
Bij Decathlon draait alles om passie voor sport. Hier werk je niet alleen voor een retailer, maar voor een toonaangevend sportmerk dat zich inzet voor een actieve levensstijl. Het doel van de nieuwe recruitmentsite was om op basis van harde data de beste candidate journeys te creëren die niet alleen effectief zijn, maar ook de essentie en waarden van Decathlon uitstralen.
In deze talk leer je hoe Decathlon, gebruikmakend van uitgebreide data-analyse, candidate journeys heeft ontworpen die de juiste kandidaten aantrekken. Kandidaten die geschikt zijn voor de functie en passen bij de kernwaarden van het merk.
15:30 Het combineren van volume en specialisme werving onder één dak
Kirsten Smits – van Heugten
Manager Recruitment & Employer branding @ Jumbo
Vorig jaar won Jumbo de Digitaal-Werven award onder meer omdat hun website een uitstekende balans weet te vinden tussen het werven van bijbaners en andere hoog volume functies in de winkels en de specialisten voor het hoofdkantoor. Kirsten verteld in deze talk how ze de balans tussen die twee in evenwicht houdt, zowel in de werving als in de selectie.
15:50 Data gedreven high volume recruitment
Jeroen Klerkx – Recruitment Lead International @Picnic
Stap binnen in de wereld van datagedreven recruitment excellence! Jeroen van Picnic Technologies leidt je door een fascinerende reis van procesoptimalisatie. Ontdek hoe ze bij Picnic kandidaten aantrekken, de gehele funnel optimaliseren, unieke kansen identificeren en de impact van elk initiatief meten. Het resultaat: een krachtige funnel, kostenbesparing en lasergerichte focus!
16:10 uitreiking Digitaal-Werven award
16:30 Borrel
Interessante sprekers, afwisselende onderwerpen die de recruitment ontwikkelingen volgen en verder gaan dan alleen werving & selectie. Met veel plezier bezoek ik Digitaal-Werven en laat me inspireren door praktijkvoorbeelden en vakgenoten.
Ik bezoek al jaren met plezier het event. Naast alle inhoudelijke sessies die mij altijd weer voorzien van nieuwe inspiratie is het ook een ideaal moment om de Nederlandse Recruitment & Employer Brand industrie weer eens te spreken en bij elkaar te zien.
Normale tickets zijn alleen voor medewerkers van corporates, overheden, semi-overheden, uitzend- en W&S bureaus.
Niet sponsorende leveranciers van (recruitment) software, recruitment marketing diensten, employer brand strategieën, assessments of andere diensten die verkocht worden aan de bedrijven en overheden dienen een vendor ticket te kopen.
Heb je nog vragen? Bekijk de FAQ
Ticket voor (tech) leveranciers
die niet sponsoren
(2x normale prijs): € 838