Het onderzoek van Digitaal-Werven, dat de basis vormt voor de award, wordt uitgevoerd onder ongeveer 500 organisaties. Elke organisatie die niet zeker weet of hij erbij zit en mee wil doen aan het onderzoek kan hun organisatie gratis aanmelden via het onderstaande formulier.

Het onderzoek bevat ongeveer 100 variabelen onderverdeeld in een aantal categorieën.

  • Toegankelijkheid van de website
  • Toegankelijkheid op mobiele devices
  • Gebruikersgemak
  • Inhoud van de vacatures
  • Het weergeven van de sfeer en cultuur
  • De informatie over de arbeidsvoorwaarden
  • De personalisatie op de website
  • De communicatie over de procedure
  • Het design van de website
  • Het online sollicitatieproces
  • De reacties op een sollicitatie
  • Innovatieve opties
  • Aanwezigheid in social media

 

Op basis van deze beoordeling zullen de allerbeste websites worden genomineerd voor ‘de beste digitale sollicitatie-ervaring van Nederland’. Uit deze genomineerden zal door een onafhankelijke vakjury de winnaar bepalen.

Het onderzoek is bedoeld voor wervingssites van bedrijven. Jobboards, websites van uitzendbureaus of werving en selectie bureaus zullen, indien ze zich inschrijven, enkel worden beoordeeld op hun eigen vacatures. Het onderzoek is nadrukkelijk niet gericht op werving voor derden. Ook zijn specifieke campagnesites uitgesloten. Wanneer uw bedrijf een speciale URL heeft voor werving (bijvoorbeeld werkenbijons.nl) kan de website uiteraard wel gewoon meedoen.

De algemene informatie die in het onderzoek is opgedaan is gratis aan te vragen. Ook levert Digitaal-Werven rapportages met verbetersuggesties voor uw organisatie. Meer hierover leest u op de rapportage pagina.

Indien u niet zeker weet of uw organisatie is aangemeld bij Digitaal-Werven en meedoet in het onderzoek kunt u hieronder gratis uw organisatie aanmelden voor dit onderzoek. Enkel wanneer u een rapportage besteld ontvangt u hiervoor een factuur, het bestellen van een rapportage heeft geen enkele invloed op de nominaties voor de award.