15 – 16 – 17 april 2024.
DW Digitaal
Elke dag 4 talks in je mailbox
Te bekijken wanneer jij dat wilt

Kevin Wheeler
Talent Acquisition Excellence

Recruitment legende Kevin Wheeler heeft een boek uit: Talent Acquisition Excellence.

In het nieuwe boek Talent Acquisition Excellence is het magnum opus van Kevin Wheeler, waarin hij samen met Digitaal-Werven’s Bas van de Haterd zijn decennia aan kennis en ervaring heeft gecombineerd met zijn nog steeds excellente kennis van technologische en sociale ontwikkelingen.

In dit interview zullen we ingaan op de organisatiemodellen die toekomstbestendige recruitment afdelingen kunnen hebben en de belangrijkste skills die recruiters in de nabije toekomst moeten ontwikkelen als ze die nog niet hebben.

This interview will be in English

Amy Miller - Sr. Recruiter @ Amazon
Tips for hiring techies

Amy Miller is een Sr. Recruiter bij Amazon, verantwoordelijk voor de werving van de techneuten van Project Kuiper, het satelliet project van Amazon. Hiervoor heeft ze o.a. als tech recruiter voor Google en Microsoft gewerkt. 

Ze is al jaren een uitgesproken mening over recruitment en schrijft hierover op het blog Recruiting in Yoga pants en heeft een veel bekeken youtube show waarin ze alle vragen beantwoord over recruitment. 

In ons interview gaan we het hebben over de lessen die ze heeft geleerd in 20 jaar tech recruitment over het werven van die onmogelijk te vinden techies. 

This interview will be in English

James Ellis
Employer Branding voor het MKB - Stop met een kanon op een mug te schieten

James Ellis is Amerikaanse Employer Brand legende en auteur van de boeken: “Employer Branding for Small Business”, “Talent Chooses you: hire better with employer branding” en ’the employer brand handbook”. Hij heeft tevens aan alle kanten van de Employer Brand tafel gezeten. Hij heeft gewerkt bij Employer Branding agencies, als Employer Brand manager en als Employer Brand onderzoeker. 

In dit interview zullen we specifiek ingaan op de verschillen tussen Employer Branding voor grote corporates t.o.v. middelgrote or kleinere organisaties. Welke specifieke tactieken kan je met minder budget succesvol toepassen en waarom is employer branding juist nu voor kleine organisaties essentieel?

This interview will be in English

Natascha Berkhof, Corporate Recruiter BTE & Aron Schilder - Recrout Robin
Van re-actief naar pro-actief werven bij een Middelgrote onderneming

Sourcing, het zelf direct benaderen van kandidaten. Dat klinkt als iets tijdrovends waar je veel kennis en een grote recruitment afdeling voor moet hebben. Maar niks is minder waar. Moderne technologie maakt het hebben van een dedicated sourcer overbodig. Zeker als je vaker dezelfde functies zoekt, van heftruck chauffeurs tot productie medewerkers of vertegenwoordigers hoef je echt niet meer te weten hoe boolean strings werken bijvoorbeeld. Je hoeft de term boolean string niet eens te kennen.  

 

In deze talkshow praten we over hoe je technische (MBO) personeel en ondersteunende functies zoals administratie en inside sales medewerkers eenvoudig kan hunten als middelgrote organisatie. We praten over de vooruitgang in technologische hulpmiddelen om slim en snel kandidaten te vinden die je zelf kan benaderen. Waarom je niet meer op elke CV databank een abonnement hoeft te hebben om toch bij die kandidaten te komen. En hoe je als middelgrote onderneming de search kwaliteiten van grote professionele recruitment organisaties kan nabootsen. 

Raymond Lemmers - Recruitment Manager Gemeente Den Haag & Laurens Waling - 8Vance
Gemeente Den Haag test AI voor Skills based hiring

Met behulp van AI wil de gemeente Den Haag beoordelen welke kandidaten de juiste vaardigheden, persoonlijkheid en ambitie hebben om een bepaalde functie te bekleden. AI berekent de matchingscore en de best passende kandidaten worden uitgenodigd voor gesprekken. Het is ook de oplossing voor tekorten op de arbeidsmarkt, aangezien de AI kijkt naar mogelijke transferabe skills waardoor kandidaten met totaal verschillende achtergronden toch worden voorgesteld op de functie. Deze nieuwe wervingsmethode draagt ook bij aan onbevooroordeelde werving, omdat kandidaten op een objectieve en systematische manier worden geëvalueerd en vergeleken.

Op dit moment test een deel van het 15-koppige Haagse recruitmentteam de nieuwe AI, met de bedoeling dat recruiters er in de toekomst mee zullen werken. De eerste resultaten zijn positief en er zijn al veel kandidaten voorgesteld aan hiring managers op basis van hun matchingsscore die puur op basis van een cv niet door de selectie waren gekomen.

In deze talkshow worden Raymond Lemmers van de gemeente Den Haag en Laurens Waling van 8Vance over deze case geïnterviewd.

Dr. Djurre Holtrop - Universiteit van Tilburg & Karim Akhlal - Recrout
Skills based hiring voor middelgrote organisaties

In deze talkshow gaan we in op de mogelijkheden voor middelgrote organisaties om ook slim en objectief te werven en te selecteren. Welke opties zijn er als je geen enorme recruitment organisatie hebt en geen mega budget voor assessments om de objectiviteit, en daarmee de kwaliteit van je werving te verhogen? Om mismatches te voorkomen en je talent pool van potentiële kandidaten te vergroten? 

 

Hoe kan je stappen zetten naar meer unbiassed hiring en daarmee jezelf klaar te maken voor de arbeidsmarkt van morgen? 

 

Ingrid van Gelder - Manager Recruitment en Employer branding @ Flynth
Succesvolle recruitment marketing en employer branding bij een middelgrote organisatie

Hoe boks je als middelgrote accountant op tegen de big four. De bekende grote namen die budgetten hebben waar je als middelgrote speler alleen van kan dromen?

Wie niet sterk is moet slim zijn. Als je budget kleiner is moet je het slimmer inzetten. 

Wat doe je dan wel en wat doen je dan niet? Hoe bouw je een werkgeversmerk op als in jouw doelgroep iedereen je grootste arbeidsmarktconcurrenten al kent? Hoe zet je jezelf succesvol in de markt als middelgrote organisatie en weet je wel die schaarse accountants en accountancy studenten aan te trekken?

Jan Plak, head of talent Acquistion @ Siemens & Dirk-Janvan de Werfhorst, CEO Ixly
Bouwstenen voor een goed selectieproces

Hoe match je op skills? Hoe haal je het meeste uit kandidaten? Hoe verbeter je de kwaliteit van instroom en beperk je de uitval? Welke bouwstenen van selectie dragen bij aan een optimaal proces?

 

Hoe verhouden mens en machine zich in het selectieproces bij Siemens? Hoe zorgen ze, in een markt die toch erg krap is dat de assessment een positieve bijdrage aan de candidate experience is? Hoe verrassen ze de kandidaten en maken ze een goede match? Waar in het proces zet je ze in? Welke andere bouwstenen voeg je toe voor een optimaal resultaat? En welke innovaties (zoals AI) zijn relevant?  Dat bespreken we in deze sessie met Jan Plak, Head of Talent Acquisition bij Siemens en Dirk-Jan van de Werfhorst, CEO van Ixly. 

 

Joline Wolthuis Recruiter @ Compagnon & Roderick Bronzwaer data analist @ in2dialog
Gesprekken objectief analyseren met behulp van AI

Hoe kan je door AI juist meer aandacht voor de kandidaat hebben? 

Laten we het sollicitatiegesprek nemen. Hoeveel aandacht hebt je echt voor de kandidaat en hoeveel tijd besteed je aan het maken van aantekeningen en het invullen van je competentie profiel? Met AI kan je niet alleen je gesprek volledig opnemen, maar ook laten analyseren op competenties, skills en drijfveren. Op deze manier kan de recruiter zich concentreren op de kandidaat en deze de aandacht geven die hij verdient. 

Dit bespaart niet alleen tijd, het geeft ook een objectiever beeld en het geeft de recruiter meer tijd voor de kandidaat. Hoe dat in zijn werk gaat bespreken we in deze talk met Joline Wolthuis van Compagnon en Roderick Bronzwaer van In2Dialog.

Arnoud Engelfriet - Jurist @ ICT Recht
De nieuwe AI Act voor recruiters

In dit interview met ICT jurist Arnoud Engelfriet zullen we de nieuwe AI Act van de EU bespreken.

Wat staat er eigenlijk in deze verordening? Recruitment wordt specifiek genoemd als ‘hoog risico gebied’, wat is de impact hiervan? Wat is überhaupt de impact van de AI Act op recruitment en de applicaties die je nu misschien al gebruikt of gaat aanschaffen? Wie gaat waarvoor aansprakelijk zijn?

Zorg dat je up-to-date bent met de risico’s die deze verordening voor jouw organisatie gaat hebben en dat je nu vast zorgt dat je als je een tool aan gaat schaffen die straks voldoet aan deze Europese wet.

Niels Waanders - Lead Employee Experience @ KPN
De aanpak van KPN op de arbeidsmarkt

Een kijkje in de keuken van KPN. Hoe zijn de nieuwe campagnes tot stand gekomen ? Welke keuzes zijn gemaakt en waarom? Welke rol speelt het Employer Brand bij deze keuzes en op welke manier kijkt KPN naar de rol van de werken bij site in het recruitment marketing en employer branding landschap.
 

Rene Herremans - Ex Employer Brand manager AH & Lidl
Nooit meer zonder personeel

Rene Herremans is expert op het gebied van employer branding en (arbeidsmarkt)communicatie. René heeft een verleden bij o.a. Albert Hein, de Rijksoverheid en recentelijk Lidl en is onafhankelijk adviseur op het gebied van werving en behoud van personeel.

Hij is ook auteur van o.a. het boek Nooit meer zonder personeel, waarin hij het heeft over Human Relations Management. Human Relations Management is voor alle organisaties die een duurzamer personeelsbestand, hogere productiviteit én een hogere tevredenheid van klanten en medewerkers willen. 

In dit interview hebben we het over hoe je als organisatie, groot of klein, slimmer kan werven zodat je niet alleen personeel kan vinden, maar je het ook kan vasthouden.

Schrijf je nu gratis in

(je ontvangt enkel de sessies waar je je voor aanmeldt)

DW Digitaal is gratis dankzij onze geweldige sponsoren